IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #37
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    O6te prez 1985god. Fiat pravi Uno Turbo i.e.1301kub.sm(105k.s.).kato konkurent na R5 Turbo1400kub.(120k.s.)sm.Y10 Lancia1045kub.sm.(85k.s.) sa6to,az biah gord sobstvenik na Uno Turbo Racing 1400kub.sm.(118k.s.)1992god.0do100 8,2sek.208km.4as mas. skorost.-neveroiatna.Ispisali ste dosta ne6ta ,no ni6to konkretno.4uvstvoto da kara6 takova zver4e e nesravnimo s ni6to,strahotno e.
  • #36
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Значи немските иновации стигат само до слагането на турбо на двигателите. Така ли ВАГ фенчета? На това ли толкова се кефите?Хахаха,явно само толкова могат някой. При японците турбото е само едно допълнение, което всеки го може. А кога ще започнат нещо по-така-хибриди, електрически автомобили, КОГА? А тестовете им за надеждност са пълна трагедия. Какво повече да говорим. Били копирали? Кое? Турбото ли? Че те го слагат отдавна, но не масово. Това ли е големият проблем?
  • #35
    9 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Тойота са най-надеждните автомобили. Например според АБ, един 10 годишен RAV4 дава по-малко дефекти от една 3 годишна КИА. Факт. Не виждам кога Хюндай ще настигнат, че и разминат японците. Обаче, нека не бъркаме надеждността с технологичното превъзходство в дадена област. Ще дам още един фрапиращ пример, но тоя път с Опел. Още нямат мотор с директно впръскване и променливо газоразпределение. Това са го предвидили за 2014 година. Да, но някой би казал, че те притежават Ампера. На каква цена обаче? 1000 евентуални продажби в Европа срещу 6-7 години изоставане в двигателостроенето, където са големите печалби? Ами не само Опел ще фалира и Тойота ще изгубят първото място по продажби, а и Great Wall ще продадат един автомобил в Европа. Фолксваген и Хюндай ще мачкат в близко бъдеще, защото заложиха на високите технологии, заедно с Форд. И ако Форд не си е поставял за цел първото място в света, то Тойота ще трябва безславно да сдаде първото място на Хюндай и Фолксваген. До 2-3 години без тия турбо мотори просто ще представлява един посредствен производител. Добре, че се сетиха, макар и късно. Видя се, че на хибридите още не е дошло времето. Да, бензинът поскъпва, но и атомните централи гърмят. Тогава как ще се обслужват стотици милиони и милиарди хибриди и ел.мобили? Още не му е дошло времето, няма и да дойде през близките 20 години, след като много държави забраняват атомните централи или замразяват за неопределено време техният строеж. Замислете се малко, какви са истинските причини Тойота да се върне отново към конвенционалното задвижване.
  • #34
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ценител ( преди 13 години )
    Турбото е изобретено от...... през ....година. А първият автомобил с турбо е създаден от фирмата..... Плюсовете и минусите на турбото са.....Накрая можеш да сътвориш някое иновативно мнение-да се позамислиме, макар и не веднага съгласим.Опитай-не е толкова трудно :)
  • #33
    9 rate up comment 9 rate down comment
    da da da ( преди 13 години )
    Qponcite kopirali taq svrah inovativna turbo tehnologiq, ot pred nqkolko desetiletiq ne ot koi da e a ot VAG.Az ne ,4e sam mnogo "ENTELEGENTEN",ama vie....verno ste dosta zabavni debil4eta.
  • #32
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нали се сещате,че статията е писана не от представител на Тойота,а от журналист,който си е направил свободно съчинение и който изобщо не си направил поне малко труда да се поинтересува от някой неща.За каква по-скъпа поддръжка при хибридите говорим?Някой наясно ли е?Въпросният писач поне да беше видял или питал в Тойота,колко излиза един технически преглед на обикновен автомобил и на хибрид и да се убеди сам.Турбо моторите са добри,да,никой не го отрича,но харчат масло,скъсяват живота на двигателя,турбото има определен живот и след Х км. отива на ***.Вижте тестовете на автомобилите на ФВ и ми кажете кой от техните автомобили с турбо минава безпроблемно 100 000 км.Отдавна си купувам тяхното списание и не се сещам за подобен случай.Просто от Тойота са решили да разширят гамата,за да има за всеки по нещо.Това е,а не измислиците в статията,че едва ли не са проспали времето докато другите са слагали турбота.Търбинирането е една от най-лесните работи.Всеки с подходящите инструменти и знания може да го направи на почти всеки автомобил.Грешката на Тойота,ако може да се каже,че е грешка,че залагаха повече на качеството и дълготрайността на продуктите си,но явно са видели,че може и да не му обръщат толкова голямо внимание,което ако е така наистина ще бъде много жалко и ще се превърнат в компания,като ФВ,която гледа да пробута всеки свой продукт,колкото и скапан да е той.Така,че скъпи мои ВАГинали,Тойота не ги мислете!
  • #31
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    баварец, СЧУПИ *** БЕ ПИЧ! Като не знаеш, кое е БАТЕРИЯ и кое е КОНДЕНЗАТОР- ами отвори УЧЕБНИКА по ФИЗИКА за 7-ми клас! *** му мамата пишеш ЕКСПЕРТНИ мнения всеки ден, а нямаш ЕЛЕМЕНТАРНИ ПОЗНАНИЯ по физика! За пръв път виждам човек с толкова НИСКА ОБЩА КУЛТУРА!!! Ти изобщо имаш ли основно образование??? ОСНОВНО??? Не средно, не висше... ОСНОВНО??? Кое е БАТЕРИЯ и кое е КОНДЕНЗАТОР???
  • #30
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Ще станат колите електрически-безшумни и няма вече да можем със заплашително изръмжаване да шашваме гаджетата и да плашиме гаргите, хаха :)
  • #29
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ахаха пак искат да копират от VW те първи въведоха малките бензинови двигатели с турбо...
  • #28
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а важното в случая е че когато хибридите станат добри май ще се окаже че мотора трябва да е само с турбо за да е по малък и да тежи по малко. още по важи това за по хард хибриди и електрическите коли когато са с рейндж-екстендър - 2 цилиндъра с турбо от фиат и готово.