IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #57
    6 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    При 120-130 всеки дизел харчи и по малко дори..на магистралата за какво ми е тоя хибрид да му сменям батериите ли...
  • #56
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Приус ( преди 13 години )
    Не е вярно,че хибридите са неефективни на магистрала.120-130км/ч новият Приус харчи 5,5/100.Кажи ми друг автомобил със същите размери,гориво,автоматик да гори по-малко!Няма нали!Е какво му е неефективното тогава.На междуградско със средна скорост 90 разхода е 3-3,5/100,в града е 3,5-4/100.Разхода обаче много зависи от задкормилното.Може да гори под 3,а може и над 10.Приуса е просто уникален автомобил.
  • #55
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тойота ще ползва дизелите на бмв, а сега и тази новина. Много специалисти в тази Аутомедия, голямо нещо. Как не са ви поканили за експерти не знам. Хибридите били екологични!? Ами я погледнете батерията, прави се от редки суровини, а като и изтече животът трябва да се търси специално сметище. В Бг няма такова. Спомням си пак в този форум когато се появи 1,4 тси двигател на фолксваген, то не бяха че никой няма да ползва такава остаряла технология, то смях на какъв малък двигател се поставяло.
  • #54
    6 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    нещо което съм казвал преди година - достатъчно е една хибридна технология която да акумулира енергия колкото от едно спиране от 100км/ч до 0. отделно електриката ще "вкара" ДВГ в оптимален режим - особено бензиновите. може да работят без дросел. на малки натоварвания бенз. мотор е 20% ефективен а може да бъде 35%. възможно е турбото да не е наложително защото с него компресията е по малка. но е възможно и да видим двутактови турбо бензин мотори - тук даунсайзинга ще е най значителен.
  • #53
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    хибридите са междинни защото няма свестни батерии. ако имаше одавна да караме само на батерии. а кондензатора е вариант за хибриди - няма да минеш много километри с него но няма нужда - важно е да можеш да регенерираш енергия бързо и без загуби - това той го може по добре от батериите. знам много добре какво е кондензатор и имам доста добри познания по физика.
  • #52
    7 rate up comment 2 rate down comment
    d22 ( преди 13 години )
    Хибридите са наистина високотехнологични.Те са модерен и необходим етап от развитието.Ясно е,че бъдещето е на ел. автомобилите и днес никой не знае точно времето и етапите по този път.Но освен всички недостатъци, хибридите са неефективни на "магистрала" най-общо казано-там остават на специфичния си ДВГ,който е пригоден за съвместна работа с електромотора при режимите специфични за града.И разхода на вън е по-лош от кола с нормален ДВГ.Но ВСИЧКИ големи в бранша ще минат и през различните хибриди.
  • #51
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    @Slavo, не знам кой е счупил ***. Много верни неща пише бавареца, а ти вземи да прочетеш нещо ново. Не става само със знанията от 7 клас. Става въпрос за супер кондензатор, а какво е това виж тук http://bg.wikipedia.org/wiki/суперкондензаторДа, бъдещето е на електроавтомобилите, хибридите са само междинен етап. и на мен ми е странно че не се налагат, но е факт, че само японците ги правят и то в мижави количества, нищо че някои тук ги превъзнасят. Има нещо гнило в цялата работа.
  • #50
    4 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Не е въпроса дали турбо моторите са стара или нова технология или дали се монтира лесно турбо, въпроса е че е функционална и се търси по ред причини, нещо което VW знаят отдавна...
  • #49
    5 rate up comment 10 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Японски фенчета , четохте ли въобще статията..спрете амфетамините.Японската марка инвестира огромни суми в хибридите който трудно възвръща..подръжката на конвенционелния турбо мотор е ДОСТА ПО ЕВТИНА сравнение с хибридната система, съставена от МНОГО КОМПОНЕНТИ И СКЪПИ БАТЕРИИ..по този начин ( с турбо моторите) ще спести пари който ще инвестира в КАЧЕСТВО И БЕЗОПАСНОСТ ,пропуски заради който бяха привикани за сервизиране 17 МИЛИОНА автомобила последните години..
  • #48
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Христо, аз не съм предричал фалит на Тойота, а на Опел. И без да го предричам, вече 3 години ходят по ръба и нямат идеи как да инвестират в нови мотори. Тойота още тая година сдава багажа, а Хюндай и Фолксваген бележат голям ръст в продажбите. И осмокласник ще види много ясно близкото бъдеще, ако някои неща не се направят на момента, като въвеждането на коментираните турбо мотори. Хибридите не се зареждат от контакта, но всички вървят към това с plug-in хибрида.Така, че енергото да му мисли.