IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #107
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    явно и шефа на тесла е *** - http://***.electriccars.bg/parts/charging/item/1585-budeshteto-na-elektromobilite-v-kondenzatorite само дето той има няколко стотин милиона $ повече от Славо. хахаха.жалко че аз нямам колкото него въпреки че съм говорил за кондензатори преди него. http://***.automedia.bg/news/article_12751.html айде живи и здрави и не спорете с батко ви бавареца.
  • #106
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а сега умника Славо да каже как точно ще вкара в резонанс кондензатор за автомобил, който няй вероятно ще е милиони фаради. ако не да каже - прав си баварец.
  • #105
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    много хора си мислят че понеже някъде пише че цялата земя била 1Ф и значи кондензаторите трябва да са колко нея. заблуждението идва от там че земята е едно тяло, а при кондензатора става дума за взаимен капацитет между две. и когато растоянието между двете тела е много малко капацитета става огромен. Maxwel е производител дето прави ултраконд. от години. http://***.maxwell.com/products/ultracapacitors/about.aspx?sid=ULTRACAPACITOR-PRODUCTS е тука може да видиш и кондензатори по 3000 фарада.
  • #104
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    до 66. тази лампичка ми я даде инженер от голяма европейска фирма. беше само за демонстрации и не можеше да си я купиш. ето ти линк само че моя кондензатор и LED бяха по малки. ето ти да видиш още по малък http://***.rhopointcomponents.com/products.asp?recnumber=308&gclid=CKmG56yI7a0CFUYLtAodFwy16g а на този линк http://shop.rabtron.co.za/catalog/pic16c711-p-1481.html има 1,5Ф кондензатор. доста е малък и при това е на 5V.
  • #103
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Е ти кво, реши че синхронния електромотор ли ще е товара? Инвертора значи е за украшение? Проблеми с "резонанс" май не са имали през 2007 като печелят Токаши 24 часа състезание със Супра HV-R само със суперкондензатори (без батерии). http://***.supercars.net/cars/3864.html
  • #102
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Абе... Разваления трактор си е развален трактор. Пардон ГРАМОФОН исках да кажа!!! Когато разреждаме един кондензатор през външен товар е нормално... Ама МНООПОООГО е лошо, като не ти са ти ясни характеристиките на ТОВАРА! Ако го разредиш през индуктивен товар- може и да си скубеш косите, като се получи РЕЗОНАНС! Ама освен характера на товара, като не си посочил и параметрите му... ХОДИ ДА ДАВАШ УРОЦИ ПО ЕЛЕКТРОТЕХНИКА НА НЯКОЙ ДРУГ! Утре имам РАБОТА! Чао!!! Много здраве и щастие!!!
  • #101
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo до бб ( преди 13 години )
    Не е нужно, или необходимо да обиждам когото и да Е във какъвто и да е форум! Обаче, да пишеш всеки ден ЕКПЕРТНИ коментари за автомобили и изведнъж да се ИЗЦЕПИШ, че си кръгла нула по ФИЗИКА... Как да му имаш доверие от УТРЕ, на този потребител. Аз съм прочел сигурно МИЛИОН мнения по различни форуми, ОБАЧЕ такива дебилни и смешни идиотизми, като на точно този потребител- не съм видял! Това го няма и в ПОЛСКИТЕ форуми и в СЛОВАШКИТЕ... Рядко пиша, за да ме грабне нещо, ама това е върха на ТЪПНЯТА
  • #100
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Славо, *** тая руска школа на ограничено-тъпите дефиниции. Естествено че капацитета на кондензатор е във Фаради, но много лесно можеш да го обърнеш в енергия, т.е. Ват-часове като го разредиш през външен товар. Точно това и става когато се използва в хибридни или електрически автомобили. Това разбира се не означава че е тръгнал да измества батериите, по-скоро е буферно допълнение към тях. Апропо, има суперкондензатори с по 5 килоФарада.
  • #99
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Slavo, не обиждай човека! Ако прочетеш постовете му /без последните няколко/ ще видиш че пише много верни неща, а ти твърдиш, че нямал основнообразование, малко прекаляваш. А като гледам, ако Тойота бяха продали толкова Приуси колкото постове има тук, нямаше сега са спорим за глупости! ;)
  • #98
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Това не е ИСТИНА днес!!! То не може да бъде... (вече имам нервички...) МАМКА МУ... НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ, ТОВА, ЧЕ 2012 ГОДИНА В БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ДЕЦАТА НЕ ЗНАЯТ КОЕ Е БАТЕРИЯ И КОЕ Е КОНДЕНЗАТОР, НЕ ЗНАЯТ КОЕ Е ВЕЛИЧИНА И КОЕ Е ПАРАМЕТЪР, КОЕ Е ЕЛЕМЕНТ И КОЕ Е ИЗТОЧНИК НА ЕНЕРГИЯ!!! Това Неееееееее, за Бога НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ... това не може да бъде в моята ТАТКОВИНА, в моята РОДИНАААААААА... Земята на Левски... Боже!!!