Почти всички автомобилни производители се хвалят, че техните модели поставят нови стандарти по отношение на надеждност и качество. Най-доброто доказателство за това са екземпляри, които са изминали над средното разстояние в продължение на няколко години и не са регистрирали дефекти. В този конкретен случай колата е изминала над 750 000 км без никакви сериозни проблеми.

В наши дни спокойно може да се каже, че най-добрата реклама са отзивите от потребителите. Качеството се защитава, а безпроблемните километри са най-добрият начин да насърчите другите потребители да купуват. Има един модел, който се откроява в гамата на Lexus – говорим за ES 300h, който е един от най-популярните автомобили в E Premium сегмента.
Надеждност, 218 к.с. и 5 литра разход на гориво на 100 км
Собствениците на хибридния седан подчертават, че Lexus ES 300h се отличава с над средното ниво комфорт при возене, отлична вътрешна шумоизолация и ниски експлоатационни разходи благодарение на ефективния хибрид с 218 к.с. Този голям автомобил се задоволява със среден разход на гориво малко над 5 литра на 100 км, а допълнителни спестявания също се забелязват по отношение на самообслужването.
Според данни на дилърите на Lexus, средно потребителите на модела ES 300h изминават около 30 000 км годишно, което е най-високият резултат в цялата гама модели. Освен това, хибридният двигател означава по-малко натоварване върху спирачната система, т.е. по-ниски разходи за използване на автомобила. Близо 86 процента от единиците са изминали над 100 000 км без нужда от смяна на фабричните спирачни накладки, а до 20 процента са изминали до 150 000 км.
За 5 години е изминал 750 000 км. 48 проверки и нито една повреда
Lexus гордо се хвали, че при седмото поколение на ES, излязло на пазара през 2018, не е открит масов отказ в него. Конкретният автомобил е произведен през 2020, като за 5 години е изминал над 750 000 км. Колата принадлежи на полска транспортна фирма, но пътува и из Европа, като през цялото време се обслужва от дилър на Lexus.
Досега механиците са извършили 48 инспекции на колата, като работата им е ограничена основно до смята на масло и филтри. Списъкът с части, които е трябвало да бъдат сменени, не е голям – първата и единствена смяна на спирачните дискове и накладки е на 538 000 при предните и на 552 000 км при задните. Също така предните амортисьори са сменени след почти 484 000 км, а задните - след 546 000 км.
Освен това чистачките бяха сменени два пъти (на 213 000 км и 614 000 км), звукоизолиращите елементи на предните спирачни накладки са сменени на 318 000 км, уплътнението на задния спирачен апарат - 433 000 км ,и щангата на капака на двигателя на 524 000 км. На 713 000 км е ремонтиран сензор за налягане в лявото предно колело.
Фабричната гаранция на Lexus е 3 години или 100 000 км
Струва си да се отбележи, че моделът ES е покрит с обширни гаранционни програми – всеки нов екземпляр е застрахован с пълна гаранция за 3 години или 100 000 км и има 12-годишна гаранция за перфорация на каросерията. Самото хибридно задвижване има гаранция от 5 години или 100 000 км, а при хибридна батерия този период може да бъде удължен до 10 години.


41