IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Този Lexus е навъртял 750 000 км за 5 години без повреди

За целия период са сменени единствено спирачни дискове, накладки и амортисьори

Почти всички автомобилни производители се хвалят, че техните модели поставят нови стандарти по отношение на надеждност и качество. Най-доброто доказателство за това са екземпляри, които са изминали над средното разстояние в продължение на няколко години и не са регистрирали дефекти. В този конкретен случай колата е изминала над 750 000 км без никакви сериозни проблеми.


Lexus ES 300h


В наши дни спокойно може да се каже, че най-добрата реклама са отзивите от потребителите. Качеството се защитава, а безпроблемните километри са най-добрият начин да насърчите другите потребители да купуват. Има един модел, който се откроява в гамата на Lexus – говорим за ES 300h, който е един от най-популярните автомобили в E Premium сегмента.

Надеждност, 218 к.с. и 5 литра разход на гориво на 100 км

Собствениците на хибридния седан подчертават, че Lexus ES 300h се отличава с над средното ниво комфорт при возене, отлична вътрешна шумоизолация и ниски експлоатационни разходи благодарение на ефективния хибрид с 218 к.с. Този голям автомобил се задоволява със среден разход на гориво малко над 5 литра на 100 км, а допълнителни спестявания също се забелязват по отношение на самообслужването.

Според данни на дилърите на Lexus, средно потребителите на модела ES 300h изминават около 30 000 км годишно, което е най-високият резултат в цялата гама модели. Освен това, хибридният двигател означава по-малко натоварване върху спирачната система, т.е. по-ниски разходи за използване на автомобила. Близо 86 процента от единиците са изминали над 100 000 км без нужда от смяна на фабричните спирачни накладки, а до 20 процента са изминали до 150 000 км.

За 5 години е изминал 750 000 км. 48 проверки и нито една повреда

Lexus гордо се хвали, че при седмото поколение на ES, излязло на пазара през 2018, не е открит масов отказ в него. Конкретният автомобил е произведен през 2020, като за 5 години е изминал над 750 000 км. Колата принадлежи на полска транспортна фирма, но пътува и из Европа, като през цялото време се обслужва от дилър на Lexus.

Досега механиците са извършили 48 инспекции на колата, като работата им е ограничена основно до смята на масло и филтри. Списъкът с части, които е трябвало да бъдат сменени, не е голям – първата и единствена смяна на спирачните дискове и накладки е на 538 000 при предните и на 552 000 км при задните. Също така предните амортисьори са сменени след почти 484 000 км, а задните - след 546 000 км.

Освен това чистачките бяха сменени два пъти (на 213 000 км и 614 000 км), звукоизолиращите елементи на предните спирачни накладки са сменени на 318 000 км, уплътнението на задния спирачен апарат - 433 000 км ,и щангата на капака на двигателя на 524 000 км. На 713 000 км е ремонтиран сензор за налягане в лявото предно колело.

Фабричната гаранция на Lexus е 3 години или 100 000 км

Струва си да се отбележи, че моделът ES е покрит с обширни гаранционни програми – всеки нов екземпляр е застрахован с пълна гаранция за 3 години или 100 000 км и има 12-годишна гаранция за перфорация на каросерията. Самото хибридно задвижване има гаранция от 5 години или 100 000 км, а при хибридна батерия този период може да бъде удължен до 10 години.


0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много се хвалят от Тойота/Лексус, но някаква мижава гаранция от 100 хил км, защото законът не позволява по-малко.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Относно батерията, икономията и ефективността на магистрала, вече са ти обяснили че в този режим dvg работи в най-оптималните си области. Всяко ползване енергията за зареждане на батерията, вместо директно към колелата, добавя много повече загуби, така че е нежелано по подразбиране. Ако Toyota работи в този режим ще вдигне разхода, освен че ще намали животът на батерията. Тоест логически погледнато няма смисъл да се ползва хибридната част при магистрално шофиране с постоянна скорост.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ти не говориш, но аз споменах за разход от 6-7 литра на 100 при магистрална скорост . Познах ли? Поне близо ли съм? Възможно ли е да се постигне 5 на 100 при 130-140 км в час
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Лятото като си търсих автомобил, попаднах на една Шкода Октавия, която предлагаха в България под 200 000 км. Един човек изнамери по VIN номер обява в Германия - там беше описана на над 800 000 км. Предполагам повечето автомибили при правилна поддръжка и магистрална употреба с качествено гориво, изкарват много километри. Двигател 2 TDI и модел 2016 или 2017.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Но, все пак коментарите ми нямат нищо общо с разхода на гориво, а за изключително минималната поддръжка от които имат нужда хибридите на Тойота, включително със това че хибридните батерии (особено от 4та генерация на сам) имат изключително дълъг живот ако поддържаш чист и не запушваш филтъра за охлаждане на батерията
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Аз имам Корола комби хибрид и я карам предимно на магистрала, вярно в УК където ограниченоето е само 70mph (113кмвч) и е трудно да се направи сравнение с магистралата в БГ, но съм абсолютно убеден че същата тази Корола ще е по-икономична (ако се говори само за разход на гориво) в сравнение с чист бензин, защото батерията дава допълнителен въртящ момент и сила на двигателя!!! Разбира се не може да се сравнява с дизел в тези условия, поради различния начин на работа на двигателя, турбо, итн...
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 13 ( преди 2 седмици )
    (продължение) ...но това води до увеличаване на разхода, защото преобразуването бензин-ток-ток-вътрящ момент е свързано със загуби. Затова основната причина хибридите на Тойотка да са икономични е...че ги карат бавно. Реално на магистрала не са по-икономични от микрохибрид и са много по-лакоми от дизел.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 13 ( преди 2 седмици )
    Добре пресъздаваш маркетинговите материали на Тойотка. Но те не са инженерна информация. Батерията на тойотските хибриди е много малка и дори на най-новите стига само за няколко километра при ниска магистрална скорост (примерно 110). Т.е. дори да тръгнеш с пълна батерия, след 5 км си изцяло на ДВГ. Малко енергия може да се натрупа от спиране, но то е рядко на магистрала. Освен това компютърът се стреми да поддържа заряд и затова държи ДВГ на по-високи обороти, за да работи и генераторът.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Поправка.....не прочетох до края 12ти..... Да, има логика, колкото повече се използва батерията в среден диапазон 40-60% което обикновено е случая при каране на магистралата толкова по-дълъг живот може да има. Живота се спасява при малко ползване на къси разстояния, което е нещо подобно на 10тия ми пост - умират от старост и не използване, а не от високи километри
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Хибридната батерия се използва абсолютно винаги, без значение в какви условия се използва автомобила. Това е една система - двигател, батерия, електромотор + трансмисия с електромотор. Те работят абсолютно винаги в синхрон подпомагайки си в зависимост от това какво искаме от колата - как натискаме газта. Та не е съвсем правилно, че на магистралата хибрида(на Тойота) се движи само с двигателя. Ако хибридната батерия унре напълно, колата ще няка да се движи.