IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Този Lexus е навъртял 750 000 км за 5 години без повреди

За целия период са сменени единствено спирачни дискове, накладки и амортисьори

Почти всички автомобилни производители се хвалят, че техните модели поставят нови стандарти по отношение на надеждност и качество. Най-доброто доказателство за това са екземпляри, които са изминали над средното разстояние в продължение на няколко години и не са регистрирали дефекти. В този конкретен случай колата е изминала над 750 000 км без никакви сериозни проблеми.


Lexus ES 300h


В наши дни спокойно може да се каже, че най-добрата реклама са отзивите от потребителите. Качеството се защитава, а безпроблемните километри са най-добрият начин да насърчите другите потребители да купуват. Има един модел, който се откроява в гамата на Lexus – говорим за ES 300h, който е един от най-популярните автомобили в E Premium сегмента.

Надеждност, 218 к.с. и 5 литра разход на гориво на 100 км

Собствениците на хибридния седан подчертават, че Lexus ES 300h се отличава с над средното ниво комфорт при возене, отлична вътрешна шумоизолация и ниски експлоатационни разходи благодарение на ефективния хибрид с 218 к.с. Този голям автомобил се задоволява със среден разход на гориво малко над 5 литра на 100 км, а допълнителни спестявания също се забелязват по отношение на самообслужването.

Според данни на дилърите на Lexus, средно потребителите на модела ES 300h изминават около 30 000 км годишно, което е най-високият резултат в цялата гама модели. Освен това, хибридният двигател означава по-малко натоварване върху спирачната система, т.е. по-ниски разходи за използване на автомобила. Близо 86 процента от единиците са изминали над 100 000 км без нужда от смяна на фабричните спирачни накладки, а до 20 процента са изминали до 150 000 км.

За 5 години е изминал 750 000 км. 48 проверки и нито една повреда

Lexus гордо се хвали, че при седмото поколение на ES, излязло на пазара през 2018, не е открит масов отказ в него. Конкретният автомобил е произведен през 2020, като за 5 години е изминал над 750 000 км. Колата принадлежи на полска транспортна фирма, но пътува и из Европа, като през цялото време се обслужва от дилър на Lexus.

Досега механиците са извършили 48 инспекции на колата, като работата им е ограничена основно до смята на масло и филтри. Списъкът с части, които е трябвало да бъдат сменени, не е голям – първата и единствена смяна на спирачните дискове и накладки е на 538 000 при предните и на 552 000 км при задните. Също така предните амортисьори са сменени след почти 484 000 км, а задните - след 546 000 км.

Освен това чистачките бяха сменени два пъти (на 213 000 км и 614 000 км), звукоизолиращите елементи на предните спирачни накладки са сменени на 318 000 км, уплътнението на задния спирачен апарат - 433 000 км ,и щангата на капака на двигателя на 524 000 км. На 713 000 км е ремонтиран сензор за налягане в лявото предно колело.

Фабричната гаранция на Lexus е 3 години или 100 000 км

Струва си да се отбележи, че моделът ES е покрит с обширни гаранционни програми – всеки нов екземпляр е застрахован с пълна гаранция за 3 години или 100 000 км и има 12-годишна гаранция за перфорация на каросерията. Самото хибридно задвижване има гаранция от 5 години или 100 000 км, а при хибридна батерия този период може да бъде удължен до 10 години.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Чичо Кольо. Обърни внимание че батериите имат цикли живот. Тоест може и на 150 000 да се наложи смяна на батерия, ако се кара изключително градско, а както виждаме при магистрално шофиране няма нужда от смяна дори и на 750 000, а вероятно и над милион ще изкара. При електромобилите е точно обратното - батерията върти най-много цикли на магистралата, защото разходът на 100 км тогава е най-голям и има повече цикли на 1 000 км пробег.
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 9. Все пак не забравяй че този автомобил е въртял по 150 000 км на година, което със сигурност означава магистрално каране. А при магистрално каране, батерията не прави никакви цикли, защото автомобилът се кара като чист бензин с много малки разлики. Също така хибридния разход от 5 литра на 100 км за който става въпрос В статията по никакъв начин не може да се свърже с този режим на магистрално шофиране където гори минимум 6-7 литра на 100 и то ако не се кара агресивно.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Батериите на Тойота може да имат нужда от смяна, но не заради изминалите километри, а по-скоро от старост. Значи 3 годишен автомобил спокойно може да мине 750к км без нужда от смяна на батерия, но в същото време 15 годишен автомобил който не е използван толкова да има нужда от смяна на батерията на 200к км. Надявам се че това има малко логика и смисъл. От 4та генерация хибрид на сам Батериите има много по-добра охлаждаща система и много по-дълъг живот!!!!
  • #8
    2 rate up comment 13 rate down comment
    до 8 ( преди 2 седмици )
    Тойоткаджия за безпристрастна информация не питай. Хибридите на Тойотка не могат да изкарат повече от 350 хил. без смяна на батерията. А това не е точно "с номинална поддръжка", нали? Иначе е ясно, че ДВГ трудно ще се счупи, след като е ппрооост като тойоткаджия и работи в облекчен режим.
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    3ти, напълно е възможно, не случайно повечето таксиджии карат хибридите на Тойота. В Дубай почти всички таксита са Тойота или Лексус - качваш се в 2-3 годишна кола и гледаш на 6-700к км. Има изключително много подобни примери в нета - форуми, фейсбук групи, YouTube, итн..... Повечето Хибридни Тойоти/Лексус си минават изключително много километри минимална поддръжка
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Чичо го покара тоя модел Лексус преди 2 години - дадоха ми го за 24 часа test drive, и за малко да си поръчам нов, но има един огромен минус с който не можех да се прежалая - не му падат задните седалки, и въпреки че е прекрасен автомобил (дори о жена ми го хареса, а тя не се вълнува от коли), липсва му малко практичност. Не е за всеки този Лексус
  • #5
    0 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Освен това, Защо смяташ че 48 посещения в сервиза са "минимална поддръжка" ? Тесла се слави с лошо качество, което също съм потвърждавал многократно и винаги съм твърдял че произвеждат некачествени, но надеждни автомобили. Една Тесла ще е влязла 10 пъти по-малко пъти в сервиз за същите километри. Напълнове вероятно е едно от влизанията да е за смяна на батерия. Въпросът е да сметнем, дали батерията струва повече от разходите за гориво?
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 3. Защо да е невъзможно? Въпреки, че незнайно защо ми е излязло име, че мразя Toyota, единствено защото ги критикувам, че са късогледи за бъдещето и лъжат за водорода и електромобилите, моето мнение винаги е било че Toyota произвежда качествени и надеждни автомобили. Всяко правило си има изключение разбира се, но в случая говорим за lexus! За мен е реалистично.
  • #3
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Шофьор ( преди 2 седмици )
    Това е някакъв *** пиар. Невъзможно е да измине толкова километра за такъв период и с такава минимална поддръжка.
  • #2
    25 rate up comment 7 rate down comment
    GGG ( преди 2 седмици )
    Обаче все ще се появи някой *** влюбен в БМВ, Ауди или Гоуф с 25 ремонта за 5 години, който да оплюе Тойора-Лексус! Живот!