Lexus LS беше седан, който имаше за цел да революционизира пазара на луксозни автомобили в САЩ. Този автомобил обаче излезе на пазара преди повече от 35 години, през които светът на автомобилите се промени значително. Премиум марката на Toyota вече също гледа в нова посока, като доказателство са двете концепции, представени на изложението в Токио. Те показват един различен поглед върху бъдещето на LS.

Японският производител приема предизвикателството, за да преоткрие най-престижния си модел с LS Coupé и LS Concept. Двата модели интерпретират значението на съкращението LS ("Луксозен седан"), като го превръщат в "Луксозно пространство" по различен начин. Те имат обща цел - да насочат марката към бъдеще, в което всеки може да намери своя собствена представа за лукс.
От двете концепции Lexus LS Coupe изглежда е най-близкият до производството. Това е спортен кросоувър със сводест покрив и агресивни линии. Концептуалният автомобил залага на ъгловат стил с елегантни пропорции. Особено впечатляваща характеристика са задните врати, които са отваряеми отзад, точно както при Ferrari Purosangue.

Задният панел се плъзга надолу, след което товарният под автоматично се удължава – умна, макар и донякъде непрактична идея. Няма много място за високи предмети, но визуалното въздействие е гарантирано.
Конфигурацията на таблото е особена, където има три екрана - два за водача и трети прибиращ се за пътника. Воланът в стил Yoke намеква за готовността на Lexus да продължи да развива системата за управление „по кабел’’ на RZ.

Пътниците отзад се възползват от автоматично отварящи се подлакътници и големи вертикални екрани, интегрирани в облегалките на предните седалки. Плановете за производствена версия остават в загадка, но е вероятно компанията да заложи на модулната платформа E-TNGA, която вече се използва за RZ.
Още по-оригинална е концепцията, която пренася философията на LS в шестколесен MPV - VIP совалка, замислена като "частно убежище", посветено на откриването на собственото пространство.

Саймън Хъмфрис, ръководител на дизайна на Toyota и Lexus, обяснява тази идеята с това, че раждането на марката Century е предоставило по-голяма творческа свобода на Lexus.
Резултатът е този смел MPV, вид луксозен автомобил, който е особено търсен в Китай. Конфигурацията с шест колела, възможна благодарение на задните гуми с по-малък диаметър, позволява увеличено вътрешно пространство. Така задното купе, богато на технологии и висококачествени материали, може да побере до четирима пътници с гъвкаво разположени седалки.
Още снимки на новата концепция на Lexus - вижте в галерията:


0