IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Флагманът на Lexus се превърна в двойник на Ferrari и в... миниван

Новата концепция на LS нахлува в територията на SUV-купета и на MPV

Lexus LS беше седан, който имаше за цел да революционизира пазара на луксозни автомобили в САЩ. Този автомобил обаче излезе на пазара преди повече от 35 години, през които светът на автомобилите се промени значително. Премиум марката на Toyota вече също гледа в нова посока, като доказателство са двете концепции, представени на изложението в Токио. Те показват един различен поглед върху бъдещето на LS.


Lexus LS Coupé


Японският производител приема предизвикателството, за да преоткрие най-престижния си модел с LS Coupé и LS Concept. Двата модели интерпретират значението на съкращението LS ("Луксозен седан"), като го превръщат в "Луксозно пространство" по различен начин. Те имат обща цел - да насочат марката към бъдеще, в което всеки може да намери своя собствена представа за лукс.

От двете концепции Lexus LS Coupe изглежда е най-близкият до производството. Това е спортен кросоувър със сводест покрив и агресивни линии. Концептуалният автомобил залага на ъгловат стил с елегантни пропорции. Особено впечатляваща характеристика са задните врати, които са отваряеми отзад, точно както при Ferrari Purosangue.


Lexus LS Coupé


Задният панел се плъзга надолу, след което товарният под автоматично се удължава – умна, макар и донякъде непрактична идея. Няма много място за високи предмети, но визуалното въздействие е гарантирано.

Конфигурацията на таблото е особена, където има три екрана - два за водача и трети прибиращ се за пътника. Воланът в стил Yoke намеква за готовността на Lexus да продължи да развива системата за управление „по кабел’’ на RZ.


Lexus LS Coupé


Пътниците отзад се възползват от автоматично отварящи се подлакътници и големи вертикални екрани, интегрирани в облегалките на предните седалки. Плановете за производствена версия остават в загадка, но е вероятно компанията да заложи на модулната платформа E-TNGA, която вече се използва за RZ.

Още по-оригинална е концепцията, която пренася философията на LS в шестколесен MPV - VIP совалка, замислена като "частно убежище", посветено на откриването на собственото пространство. 


Lexus LS Coupé


Саймън Хъмфрис, ръководител на дизайна на Toyota и Lexus, обяснява тази идеята с това, че раждането на марката Century е предоставило по-голяма творческа свобода на Lexus.

Резултатът е този смел MPV, вид луксозен автомобил, който е особено търсен в Китай. Конфигурацията с шест колела, възможна благодарение на задните гуми с по-малък диаметър, позволява увеличено вътрешно пространство. Така задното купе, богато на технологии и висококачествени материали, може да побере до четирима пътници с гъвкаво разположени седалки.


Още снимки на новата концепция на Lexus - вижте в галерията:


0 от 500