Японският производител Toyota обяви нова стратегия за марката, разделяйки бизнеса си на пет независими клона - Century, Lexus, Toyota, GR и Daihatsu. Всеки един от тях е натоварен с конкретни задача и трябва да привлече различни потребители.

Основната идея на новия план е да се отдели Century в отделна ултра-премиум марка, която ще се разположи най-високо в гамата, като ще предлага луксозни модели и технологии от нов клас. Тя ще се разположи над над Lexus, който ще има за задача да разработва иновации и да създава уникални формати, без да поглежда към конкурентите.
Toyota ще се съсредоточи върху масовия пазар на достъпни модели под мотото „За теб’’, адаптирайки се към искането на всеки купувач. В същото време спортната GR ще продължи да популяризира идеята за „Душата живее’’, запазвайки философията на шофирането и подготвяйки нов модел.
Сериозна роля в новата стратегия на японския производител ще играе и Daihatsu, който от своя страна ще разработи „интелигентни малки решения’’ за градския живот, оставайки най-креативната марка на групата.
Новата стратегия ще бъде показана за първи път на широката публика на Japan Mobility Show, където Toyota ще представи редица концепции, а Lexus ще демонстрира напълно нова интерпретация на флагмана си.
За автомобилния пазар през 2025 г. това е едно от най-големите ребрандирания в индустрията - Toyota очевидно изгражда дългосрочна екосистема, в която всяка марка получава ясна роля и свой собствен характер.


0