Първото поколение на компактния кросоувър Lexus NX, изграден върху основните компоненти на Toyota RAV4 от четвърто поколение, се появи през 2014, като дебютира в Китай, а после стъпи и на други пазари.

Цените му тогава стартират от около 30 000 евро, като сега на пазара втора ръка има най-различни предложения. Екземпляр на около 150 000 км се намира за около 20 000-25 000 евро в зависимост от годината на производство, задвижването и оборудването.
Струва ли си обаче покупката на такъв автомобил? От една страна, високите оценки за надеждност, които получава Lexus през годините, трябва да служат като успокоение за евентуалния бъдещ собственик. От друга обаче не бива да се забравя, че това е модел на премиум марка, което означава, че разходите за поддръжка и евентуалния ремонти няма да бъдат никак малки.
Lexus NX на старо (ГАЛЕРИЯ):
Пазарът на употребявани автомобили е доминиран от версии с 2,0-литров атмосферен двигател, произвеждащ 150 к.с.
Кросоувърите с турбо двигател с мощност 238 к.с. са малко по-рядко срещани, а хибридните версии представляват по-малко от 10% от наличните автомобили.
Атмосферният двигател има слабо място – системата Valvematic, особено при автомобили преди фейслифта през 2017. Друг проблем при тази версии е, че веригата за синхронизация може да се разтегне след 150 000 км, което се проявява с характерен звънтящ звук, когато двигателят е студен. Водната помпа също понякога започва да тече след 40 000–50 000 км.


3