Купуването на употребявани премиум автомобили е скъпо удоволствие: колите са стари, но се нуждаят от нови резервни части, които и днес са твърде скъпи. Въпреки това не липсват желаещи за такава покупка, като има и няколко изключения от всеобщото правило. Едно такова изключение е крос-купето BMW X6, но и при него трябва да се избира внимателно.
Става дума за първото поколение (E71) на баварското крос-купе Х6, което днес се продава на вторичния пазар на цени от малко над 10 000 лв до около 40 000 лв. То се произвежда през периода 2008 - 2014 година, но колкото и странно да звучи, за предпочитане са по-ранните дизелови версии.
Иначе, MW X 6 e основоположник на модерните купеобразни кросоувъри. Тази кола се появи в гамата на баварската марка през 2008 година, като и до ден-днешен изглежда привлекателно за любителите на употребявани премиум автомобили.
Този автомобил е оборудван както с бензинови, така и с турбодизелови двигатели. Има и хибридни версии, но от тях бяха произведени доста малък брой. Почти всички екземпляри на пазара у нас са с фирменото 4х4 задвижване и с автоматична трансмисия.
Но колкото и привлекателно да изглежда днес това крос купе, то е доста скъпо и претенциозно за поддръжка. Сред модификациите обаче има една много интересна версия, която смятаме, че е най-подходящата за вторичния пазар и която си струва да разгледате по-отблизо.
Статистиките показват, че най-малко повреди дават вариантите, оборудвани с трилитровите дизелови двигатели. Те обаче също смениха поколенията. Първо се появи моторът, обозначен с индекс M57, а впоследствие - N57.
Препоръчителната гама е следната: xDrive30d (232 к.с.) и xDrive35d (282 к.с.) - до началото на 2010 година След това идват xDrive30d (241 к.с.) и xDrive40d (302 к.с.). Принципно тези версии се смятат за най-надеждни и същевременно икономични, но и сред тях има нюанси. Очакванията, че новото е по-добро от старото не се оправдават.
Най-надеждната версия е късната разработка на мотора с индекс M57, точно преди фейслифта на модела. При нея инженерите успяват да изчистят всички "детски болести", като най-съществена сред тях е повредата на клапите на всмукателния колектор.
Именно тези версии на М57 моторите, произведени през 2009 година имат най-голям ресурс и с редовно обслужване могат да изкарат и до 500 хиляди километра. По-новите мотори N57 издържат далеч по-малко - максимум до около 350 хиляди километра.