IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Печалбата на Porsche се срина с 90%

Германската марка отчита 21% ръст в продажбите на електромобили, и цели 56% в Европа

Да продаваш Porsche 911 може и да ви звучи като еквивалента на разрешение да си печаташ собствени пари. Но дори и германската компания е уязвима за сътресенията на 2025 година, и то в сериозна степен: последният финансов отчет от Щутгарт показва... 90% спад в оперативната печалба. 
  
    
Porsche, Оливер Блуме, Йохен Брекнер, отчет
Според финансовия шеф на Porsche Йохен Брекнер (вдясно), нещата ще тръгнат нагоре още от догодина
  
           
1.7 милиарда евро спад в оборота

Това не е печатна грешка: след 403.5 милиона евро печалба за първите девет месеца на 2024 година, сега положителният финансов резултат е едва 40 милиона евро. Общият оборот за периода също е намалял, макар и по-умерено - с 6% (или с 1.7 милиарда евро). С 13,000 бройки по-малко са доставените автомобили на годишна база - също спад от 6%. От компанията предупреждават, че тези числа за показателни за растящите трудности, които всички автомобилни производители скоро ще изпитат. 

Финансовият шеф: От 2026 числата тръгват нагоре

"Тазгодишните резултати отразяват ефекта от нашето стратегическо препозициониране", заяви д-р Йохен Брекнер, финансовият шеф на компанията. "Съзнателно приемаме по-слаби печалби, за да увеличим устойчивостта на марката и доходността в дългосрочен план". Брекнер очаква 2025 да си остане тежка до края, но да предшества "забележимо подобрение" за Porsche от 2026 нататък. 

56% скок при електрическите модели в Европа

В отчета има и положителни признаци. Продажбите на електрически модели, в чието разработване Porsche вложи огромни средства, растат с 21.3% в глобален план и с цели 56% в Европа. Дори и в САЩ се отчитат 5% увеличение. Главната причина за спада в печалбите е обяснена като "постигане на повече гъвкавост в продуктовото портфолио и дейностите с батерии" - тоест извънредни разходи за преоборудване на поточни линии. Според отчета компанията е инвестирала 2.7 милиарда евро за нови производствени мощности. Сериозен негативен ефект имат и митническите бариери, най-вече американските, които са на стойност около половин милиард.
  
    

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Тролопитека борсов гуру пак се изс...ра!Разбира се че дейността на Спейс Екс оказват влияние на борсовото представяне на Тесла!Разбира се че всякаква дейност и собственост на собственик на борсово листната компания оказва влияние на представянето и борсата!Трябва да си абсолютен лаик КАКЪВТО СИ за да не си забелязал,че всякакви новини свързани със Спейс Ек влияят на акциите на Тесла!Продължавам да не разбирам подбудите ти ежеминутно да демонстрираш колко си ограничен и неук?!Били обяснил!
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Да кажеш пълни *** пости и след това да се обосновеш с това което аз съм казал и ти уж оборвяш е връх на комунистическото малоу мие на неграмотен универстетски комунистически преподавател какъвто си.А ми това и казвам Спейс екс никога не е била на борсата. Купувят акции на Тесла защото няма друг начин да инвестират в Спейс екс.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Toyota Motor CorporationОбщи дългове (total debt): Към юни 2025 г. $267.34 млрд. (или около 38.79 трлн. в японски ени).Дълъгосрочни дългове: $158.277 млрд. (към юни 2025 г.), с общо дългове включително краткосрочни.Краткосрочни дългове: Около $106 млрд. (към март 2025 г.).Съотношение дълг/собствен капитал: 1.07 (към юни 2025 г.), което е умерено за голям производител.Източник: Финансови отчети и данни от MacroTrends и GuruFo
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Toyota Motor CorporationОбщи дългове (total debt): Към юни 2025 г. $267.34 млрд. (или около
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Porsche AG (производителят на автомобили)Общи дългове (total debt): Към края на фискалната 2024/2025 г. (септември 2024 г.) са около 4.9 млрд. (нето дълг, който е близък до общите дългове след изваждане на парични средства). Това е базирано на годишния отчет, където се посочва намаляване на дълговете с 10% спрямо предходната година.Прогноза за края на 2025 г.: Очаква се да остане в диапазона 4.95.4 млрд.Източник: Официалният финансов отчет на Porsche AG.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Прочете ли това "Главната причина за спада в печалбите е обяснена като "постигане на повече гъвкавост в продуктовото портфолио и ДЕЙНОСТИТЕ С БАТЕРИИ" - тоест извънредни разходи за преоборудване на поточни линии. Според отчета компанията е инвестирала 2.7 милиарда евро за НОВИ ПРОИЗВОДСТВЕНИ МОЩНОСТИ" Тоест от porsche са РЕИНВЕСТИРАЛИ ПЕЧАЛБАТА СИ ЗА ТЕХНОЛОГИИТЕ НА БЪДЕЩЕТО, за да печелят В БЪДЕЩЕ. Подготвени са за ДВАТА СЦЕНАРИЯ за разлика от Toyota, КОЯТО ИНВЕСТИРА в технологии БЕЗ ПОТЕНЦИА
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пълни глупости. Space x нито някога са били на борсата, нито пък някога са били свързани по някакъв начин с Тесла. Това са две коренно различни компании които нямат нищо общо освен създателя си. До колко Илон Мъск е създател на Тесла също е спорен въпрос, след като се е включил след създаването и, въпреки че без него те са нищо нямаше да постигне И днес нямаше да сме чували за такава фирма
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    От електрички печелеше само Тесла щото върза Спейс екс към Тесла на борсата.Спейс екс наистина е иновативна компания и технологията и с многократно използвяне на ракети е върхова, но тъй като не е лисната на борсата хората купуваха акции на Тесла.Това е за електрическият *** умен тролетариат.Който бърка ватчас/кг с квтч.
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Видя се до къде водят милиардите безсмислени инвестиции в заводи за батерии и електрички. За това и шефът им електрофил изхвърча. Добре, че хората се осъзнават и не вярват в глупостите, които се тиражират, включително и от нашия тpoл тук!
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    От електрички не се печели!