IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Печалбата на Porsche се срина с 90%

Германската марка отчита 21% ръст в продажбите на електромобили, и цели 56% в Европа

Да продаваш Porsche 911 може и да ви звучи като еквивалента на разрешение да си печаташ собствени пари. Но дори и германската компания е уязвима за сътресенията на 2025 година, и то в сериозна степен: последният финансов отчет от Щутгарт показва... 90% спад в оперативната печалба. 
  
    
Porsche, Оливер Блуме, Йохен Брекнер, отчет
Според финансовия шеф на Porsche Йохен Брекнер (вдясно), нещата ще тръгнат нагоре още от догодина
  
           
1.7 милиарда евро спад в оборота

Това не е печатна грешка: след 403.5 милиона евро печалба за първите девет месеца на 2024 година, сега положителният финансов резултат е едва 40 милиона евро. Общият оборот за периода също е намалял, макар и по-умерено - с 6% (или с 1.7 милиарда евро). С 13,000 бройки по-малко са доставените автомобили на годишна база - също спад от 6%. От компанията предупреждават, че тези числа за показателни за растящите трудности, които всички автомобилни производители скоро ще изпитат. 

Финансовият шеф: От 2026 числата тръгват нагоре

"Тазгодишните резултати отразяват ефекта от нашето стратегическо препозициониране", заяви д-р Йохен Брекнер, финансовият шеф на компанията. "Съзнателно приемаме по-слаби печалби, за да увеличим устойчивостта на марката и доходността в дългосрочен план". Брекнер очаква 2025 да си остане тежка до края, но да предшества "забележимо подобрение" за Porsche от 2026 нататък. 

56% скок при електрическите модели в Европа

В отчета има и положителни признаци. Продажбите на електрически модели, в чието разработване Porsche вложи огромни средства, растат с 21.3% в глобален план и с цели 56% в Европа. Дори и в САЩ се отчитат 5% увеличение. Главната причина за спада в печалбите е обяснена като "постигане на повече гъвкавост в продуктовото портфолио и дейностите с батерии" - тоест извънредни разходи за преоборудване на поточни линии. Според отчета компанията е инвестирала 2.7 милиарда евро за нови производствени мощности. Сериозен негативен ефект имат и митническите бариери, най-вече американските, които са на стойност около половин милиард.
  
    

0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дирайвд не означава нищо. Ясно е, че няма да започнат от нулата. Тя и с 911 сигурно има общи черти.
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 36 - според Уикипедия - "J1 Platform underpins the Porsche Taycan and Audi e-tron GT. It is derived from the MSB platform"
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Имах предвид WSJ. Заглавието - "Porsche Skids to Loss on Bad EV Bet, Tariffs"
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Уффф, добре бе - електрическите ще ги спасят. Ти си разбирачът, а Файненшъл Таймс нищо не разбират. СУВ, който ще е над Кайен, беше планиран да е само ел, а новия план на Порше е изобщо да няма ел, а само бензин и хибрид. Пускат бензинови Макан и 718. Това обявиха Порше и акциите им са нагоре
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължаваш да ръсиш полу-правдоподобно звучащи измислици с надеждата някой да ти се върже. J1 е чисто ел. платформа. На твоя принцип може да кажеш, че е еволюция на костенурката - все токова вярно ще е. Ако беше вярно, Панамера и Тайкан щяха да се правят на една поточна линия, а те са в различни фабрики. А печалбата пада заради огромните инвестиции за новите ел. платформи и модели. Затова човекът ти е казал, че в следващите тримесечия очаква сериозен ръст на печалбата. Инвестиция в бъдещето.
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Платформата на Тайкан е J1, която е ревизия на MSB на Панамера и Бентлитата
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 33 - Оборотът пада със 6%, ел. се увеличава с 56%, а печалбата пада с 90% и според теб ел ги спасяват?!? Спряха си най-печелившия модел в Европа - бензиновия Макан и за това печалбата им се срина - кое не е ясно?!? Сравнението ми е между сходните модели в Европа. Не мога да сравня ДВГ с ел Макан, защото няма ДВГ.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 32 ( преди 1 месец )
    Изказването ти звучи като първите думи на бебе - думи са, но смисъл в тях няма. Откъде ти хрумна да сравняваш ел. Макан с Кайен? А единственото общо между Панамера и Тайкан е, че са 4-местни. До месеци влиза в продажба ел. Кайе. ДВГ Макан не е изчезнал - само в Европа го спряха, иначе се продава.
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 30 - това не е вярно - Макан е по-евтин от Кайен, а Тайкан е съвсем малко по-евтин от Панамера. Просто вече няма бензинов Макан, който е най-евтиния модел, Малко хора с купили електрически - увеличава се продажбите на ел, но печалбата пада защото са изгубили продажбите на бензинов Макан
  • #31
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Порше не може да е джип и не може да е електричка, тези останалите вагени да си ги карат веганите дето много знаят и разбират.