IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Печалбата на Porsche се срина с 90%

Германската марка отчита 21% ръст в продажбите на електромобили, и цели 56% в Европа

Да продаваш Porsche 911 може и да ви звучи като еквивалента на разрешение да си печаташ собствени пари. Но дори и германската компания е уязвима за сътресенията на 2025 година, и то в сериозна степен: последният финансов отчет от Щутгарт показва... 90% спад в оперативната печалба. 
  
    
Porsche, Оливер Блуме, Йохен Брекнер, отчет
Според финансовия шеф на Porsche Йохен Брекнер (вдясно), нещата ще тръгнат нагоре още от догодина
  
           
1.7 милиарда евро спад в оборота

Това не е печатна грешка: след 403.5 милиона евро печалба за първите девет месеца на 2024 година, сега положителният финансов резултат е едва 40 милиона евро. Общият оборот за периода също е намалял, макар и по-умерено - с 6% (или с 1.7 милиарда евро). С 13,000 бройки по-малко са доставените автомобили на годишна база - също спад от 6%. От компанията предупреждават, че тези числа за показателни за растящите трудности, които всички автомобилни производители скоро ще изпитат. 

Финансовият шеф: От 2026 числата тръгват нагоре

"Тазгодишните резултати отразяват ефекта от нашето стратегическо препозициониране", заяви д-р Йохен Брекнер, финансовият шеф на компанията. "Съзнателно приемаме по-слаби печалби, за да увеличим устойчивостта на марката и доходността в дългосрочен план". Брекнер очаква 2025 да си остане тежка до края, но да предшества "забележимо подобрение" за Porsche от 2026 нататък. 

56% скок при електрическите модели в Европа

В отчета има и положителни признаци. Продажбите на електрически модели, в чието разработване Porsche вложи огромни средства, растат с 21.3% в глобален план и с цели 56% в Европа. Дори и в САЩ се отчитат 5% увеличение. Главната причина за спада в печалбите е обяснена като "постигане на повече гъвкавост в продуктовото портфолио и дейностите с батерии" - тоест извънредни разходи за преоборудване на поточни линии. Според отчета компанията е инвестирала 2.7 милиарда евро за нови производствени мощности. Сериозен негативен ефект имат и митническите бариери, най-вече американските, които са на стойност около половин милиард.
  
    

0 от 500
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Само да кажа, че всички автомобилни производители работят с дълг, защото плащат на доставчици преди да са продали колите. Колкото повече коли продават - толкова по-голям дълг
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Апропо, сега питах гугъла за дълга и лихвите по него на Тойота и Тесла. Резултатът е доста интересен: Тойота дълг 267 млрд, при средна лихва 0.07%, Тесла дълг 13.8 млрд при средна лихва 2.27%. Можеш ли да се досетиш кой от двамата има по-големи затруднения по обслужването на дълга си?
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Ха-ха-ха, абе тротинетка, какви ще бъдат продажбите на електромобили и хибриди през 2035? Особено при търговска война между БРИКС и Г-7? Очевидно е че Тойота имат мнение различно от твоето по тоя върпос и е доста по-вероятно те да са по-близо до истината отколко ти. Факт е че Засега Тойота все излизат прави, а елетрошараните ги изхвърлят като мокри котета. Останалото са предсказания, и то по-вероятно грешни.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Имам и допълнителен въпрос. Какво ще се случи с печалбите на Toyota и обслужването на нейните дългове, ако по някаква причина продажбите на хибриди и съответно продажбите на Toyota започнат да намаляват, защото Toyota няма какво да им предложи друго? По МОЕ МНЕНИЕ или ще трябва ударно да инвестират в електромобили за сметка на печалбите, или запазвайки печалбите, да НЕ ИНВЕСТИРАТ В ЕЛЕКТРОМОБИЛИ достатъчно. Аз залагам на второто. Ще се вкопчат в печалбите, както и досега.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    " А Тойота е с най-добрата стратегия за електрифициране и съответно най-стабилният финансово производител." Аргументирай се Защо смяташ че това е най-добрата стратегия за 2035? За преди това съм напълно съгласен - поне до 2030, докато електромобилите с пет минутно зареждане на цена на автомобил с ДВГ не станат масови на пазара, клиентите ЩЕ БЪДАТ ПРИНУДЕНИ да си купуват хибриди, а безспорно и обективно Toyota произвежда най-добрите хибриди и водородни автомобили.
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    И тротинетка-манекен, повтарянето на едни и същи измислени опорки няма да ги направи истина, колкото и да се напъваш.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    От електромобили никой не печели. Лъжлив нагъл Илон печата акции, а лапнишаран-пишман-инвеститорите купуват като изоглавени. Абсолютна финансова пирамида, по учебник, а производството им е на загуба. Китайците без субсидии от комунистическата партия също затварят кепенците. А Тойота е с най-добрата стратегия за електрифициране и съответно най-стабилният финансово производител. Опорките че имали големи дългове са смешни, защото лихвите по тях са 10-20 пъти по-ниски.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 9 и 11. Тоест хората искат да инвестират в spacex, ама понеже не могат дават пари на Тесла, които след това чрез огромните продажби на roadster със space x пакет отиват директно в space x.. сега виждам как рук наистина печели милиони при всеки спад И всеки път на акциите на Тесла като в същото време е най-големият инвеститор в spacex. И един мармот...
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Значи колкото по голяма е печалбата на една фирма, толкова по оскубани са и клиентите. Математиката не лъже. Приходите идват от клиентите, те покриват разходите и разликата пълни джоба на АДто. Та не са за оплакване тия дето са сваляли по 10 кожи от клиент, а сега трябва да свалят само по една. И да не се кряит зад разни лафове каро преструктуриране и бля бля - клиентът плаща всичко - той е източникът на приходите, пари от небето не падат.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    "The Tesla Roadster's SpaceX package includes advanced features...." ето толкова не са свързани Тесла и Спейс Екс, тролопитече!