IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Печалбата на Porsche се срина с 90%

Германската марка отчита 21% ръст в продажбите на електромобили, и цели 56% в Европа

Да продаваш Porsche 911 може и да ви звучи като еквивалента на разрешение да си печаташ собствени пари. Но дори и германската компания е уязвима за сътресенията на 2025 година, и то в сериозна степен: последният финансов отчет от Щутгарт показва... 90% спад в оперативната печалба. 
  
    
Porsche, Оливер Блуме, Йохен Брекнер, отчет
Според финансовия шеф на Porsche Йохен Брекнер (вдясно), нещата ще тръгнат нагоре още от догодина
  
           
1.7 милиарда евро спад в оборота

Това не е печатна грешка: след 403.5 милиона евро печалба за първите девет месеца на 2024 година, сега положителният финансов резултат е едва 40 милиона евро. Общият оборот за периода също е намалял, макар и по-умерено - с 6% (или с 1.7 милиарда евро). С 13,000 бройки по-малко са доставените автомобили на годишна база - също спад от 6%. От компанията предупреждават, че тези числа за показателни за растящите трудности, които всички автомобилни производители скоро ще изпитат. 

Финансовият шеф: От 2026 числата тръгват нагоре

"Тазгодишните резултати отразяват ефекта от нашето стратегическо препозициониране", заяви д-р Йохен Брекнер, финансовият шеф на компанията. "Съзнателно приемаме по-слаби печалби, за да увеличим устойчивостта на марката и доходността в дългосрочен план". Брекнер очаква 2025 да си остане тежка до края, но да предшества "забележимо подобрение" за Porsche от 2026 нататък. 

56% скок при електрическите модели в Европа

В отчета има и положителни признаци. Продажбите на електрически модели, в чието разработване Porsche вложи огромни средства, растат с 21.3% в глобален план и с цели 56% в Европа. Дори и в САЩ се отчитат 5% увеличение. Главната причина за спада в печалбите е обяснена като "постигане на повече гъвкавост в продуктовото портфолио и дейностите с батерии" - тоест извънредни разходи за преоборудване на поточни линии. Според отчета компанията е инвестирала 2.7 милиарда евро за нови производствени мощности. Сериозен негативен ефект имат и митническите бариери, най-вече американските, които са на стойност около половин милиард.
  
    

0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смяяятай с колко трябва да са им се сринали продажбите на ДВГ модели, щом електрическите, които са на по-високи средни цвни, имат 21% ръст, но въпреки това общият оборот е паднал с 6%. Както винаги, москофилите лъжат и мажат, но като излязат цифрите, и Господ мълчи. Ясно себ вижда, че електромобилите спасяват, а не унищожават Порше.
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ами като спират бензиновите Макан така ще стане.. електрификацията на никого не е помогнала досега.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 27, 28 - не знам какво точно са имали предвид под печалба, но според сайта който аз съм публикувал по-долу Earnings за последните 4 тримесечия - Мерцедес - 11,43 млрд, Тесла - 8.05 млрд. Може би са имали предвид печалба за тримесечието. В сайта са включени до Q2 2025 - вече сигурно са излезнали за Q3 2025
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Правя торти с миксер ( преди 1 месец )
    Да обобщим няколко факта: 1) Тесла продава повече коли от Мерцедес Груп (Q3/25)2) Автомобилният бизнес на Тесла е по-печеливш от този на Порше3) Тесла продава повече коли от БМВ и Мерцедес в КитайТова са факти. Подробни официални данни с графики в линка по-долу.https://x.com/alojoh/status/1981961945445019674?s=46
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Искаш ли да се караш с чат gtp за разнообразие? Пробвай да го напсуваш като му кажеш че е написаното не ти харесва и го прати в лудница
  • #25
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Финален отговорToyota е много по-зависима от дълга си и би имала по-големи затруднения, ако паричните потоци се свият.Tesla?Те могат да изплатят целия си дълг, да си купят сладолед и пак да им остане ресто.
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Кой би имал по-големи затруднения, ако нещата тръгнат на зле? Въпросът не е колко % е лихвата, а: Колко болезнено би било да трябва да обслужиш дълга си в тежки времена? За Tesla: това е малка драскотина по боята За Toyota: това е борба с гравитацията, докато носиш пирамидата на Гиза на раменете си
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    ToyotaДълг: ~260 млрд. долараКеш: ~100 млрд. долараНетен дълг: ~160 млрд. долараЛихвите вероятно са ниски (под 1%), но абсолютният дълг е огроменОбслужването е възможно, нотук вече има реална зависимост от постоянни парични потоциАко нещо се обърка в бизнеса, дългът е като огромен слон в стаята.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Аз питах chat gtp виж той какво ми отговори : TeslaДълг: ~1314 млрд. долараЛихвени разходи: по-висока средна лихва (~2%+), но:Кеш и ликвидни активи: ~36 млрд.+ долараНетен дълг: отрицателен (Tesla има повече кеш, отколкото дълг)Дори ако сега им се наложи да изплатят целия дълг, те просто могат да го направят с наличните пари.....
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Не знам дали ще го изтрият, но аз смятам този сайт за много полезен за - https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/ . Харесва ми защото можеш да видиш само автомобилните производители, има дълг, П/Е и други. Не се ъпдейтва в реално време, но за информация е ок