IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche освобождава шефа си под натиска на акционерите

Оливер Блуме все пак ще остане начело на Volkswagen Group

Слуховете за освобождаване на главния изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блуме, се появиха в германските медии преди няколко месеца, като сега намират потвърждение. Топ-мениджърът, който е начело и на VW Group, ще се раздели с една от двете си ръководни длъжности до края на годината, съобщава Bild, като се позовава на цели шест независими източника.


Оливер Блуме


Според информациите акционерите в германския производител, които от месеци настояват за смяната на Блуме, вече са готови с негов заместник. Това ще бъде Майкъл Лейтерс, който е начело на McLaren, а преди това беше технически директор на Ferrari. Той има голям опит с Porsche, тъй като е прекарал 13 години в компанията и активно участва в разработката на нейния първи SUV - Cayenne.

Блуме няма цялата власт в Porsche

Позицията на главен изпълнителен директор на Блуме в Porsche не е най-високата в йерархията на компанията. Над него е Волфганг Порше - внук на основателя, който заема позицията на председател Борда на директорите и който има достатъчно власт, за да може да подкрепи напускането му като главен изпълнителен директор.

При това Блуме не е единствената „жертва’’ на промените в компанията в последно време. Четирима висши мениджъри, като финансовия директор, продажбите, човешките ресурси и директора по покупките, на възраст 59 и повече години, бяха заменени от „млади таланти’’ по-рано тази година.


Оливер Блуме


57-годишният Оливер Блуме е главен изпълнителен директор на Porsche от октомври 2015. През септември 2022 той застана начело и на Volkswagen Group. Това не беше прието добре както от част от инвеститорите, така и от самите служители. Синдикатите в концерна също не са съгласни, като обявиха, че „главният изпълнителен директор не може да бъде шеф на непълно работно време във Волфсбург и да прекарва останалата част от времето си в Porsche. Тази ситуация трябва да приключи, като е време е той да се съсредоточи върху една задача".

Преди напускането си Блуме възнамерява да приключи преговорите с представителите на работниците на Porsche - компания, която преживява момент на криза и преформулиране на стратегиите си и която се занимава с уволнението на 3900 служители до 2029. Спадът на продажбите в Китай и САЩ, както и необмисленото решение да заложи изцяло на електрическите автомобили в средносрочен план, удариха силно Porsche.

Управлението на две кризи едновременно не е лесна задача, а от 2026 Оливер Блуме ще се съсредоточи върху собствените проблеми на VW Group, която постави линията за спестявания и ограничаване на разходите.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оплакал се е че няма време да изхарчи милионите които му плащат за сметка на обикновените работници, все пак толкова украинки за обслужване искат време
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Предполагам, че и от ФВ ще го уволнят - доста им паднаха цените на акциите
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Явно и теб толерира ***, щом открито го обвиняваш в лъжа и на всичко отгоре си толкова ограничен, че ти се привиждат само московити?! Но както винаги, електрофилния ти мозък отново обвинява другите в лъжа, а ти самия лъжеш най-много, защото Тайкан НИКОГА не е бил най-продавания модел на Порше и винаги е бил с 2-3 пъти по-ниски продажби от ДВГ! Също така НИКОГА електрическо Порше не е било най-продавано. Супер ентусиазиран за електрически Кайен си само ти явно, щом уволняват директора.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Общото, москофилче, е, че това е лъжа, а лъжата тръгва от Московия, целяща както в по-голямата част от историята си да "громи лошия запад". А защо е лъжа, съм обяснил с факти по-долу.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    Може да е по-сложен, но това не означава, че веселата дружинка по-долу не са московски агенти. Това е по-сигурно от съществуването на Земята.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "необмисленото решение да заложи изцяло на електрическите автомобили в средносрочен план" - Нищо подобно. Необмисленото решение беше луксозната спортна марка Порше да използва същите батерии като градската кола ID.3. Иначе клиентите се хвърлиха и на Тайкан, и на Макан, а сега са супер ентусиазирани за Кайен. Тайкан 2-3 години беше най-продаваното Порше. В момента ел. Макан е най-продаваното. Ако бяха направили като Ферари да поставят най-плътните батерии на пазара, щяха да имат поне 60% ел.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Долния, защо делиш хората на московски агенти и слабоумни и? Света е далеч по-комплексен.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичките московски агенти вече дежурно са се изачкали. Молодец, друзя!
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Показателно е как тези хора са скъсали всякаква връзка с реалността и живеят в техния стерилен свят, вярвайки че са богоизбрани, а се оказват едни най-прости некадърници и бездарници.
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Поредният про-електричар-меринджей изхвърлен като мръсно коте заради плачевни резултати.