Слуховете за освобождаване на главния изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блуме, се появиха в германските медии преди няколко месеца, като сега намират потвърждение. Топ-мениджърът, който е начело и на VW Group, ще се раздели с една от двете си ръководни длъжности до края на годината, съобщава Bild, като се позовава на цели шест независими източника.

Според информациите акционерите в германския производител, които от месеци настояват за смяната на Блуме, вече са готови с негов заместник. Това ще бъде Майкъл Лейтерс, който е начело на McLaren, а преди това беше технически директор на Ferrari. Той има голям опит с Porsche, тъй като е прекарал 13 години в компанията и активно участва в разработката на нейния първи SUV - Cayenne.
Блуме няма цялата власт в Porsche
Позицията на главен изпълнителен директор на Блуме в Porsche не е най-високата в йерархията на компанията. Над него е Волфганг Порше - внук на основателя, който заема позицията на председател Борда на директорите и който има достатъчно власт, за да може да подкрепи напускането му като главен изпълнителен директор.
При това Блуме не е единствената „жертва’’ на промените в компанията в последно време. Четирима висши мениджъри, като финансовия директор, продажбите, човешките ресурси и директора по покупките, на възраст 59 и повече години, бяха заменени от „млади таланти’’ по-рано тази година.

57-годишният Оливер Блуме е главен изпълнителен директор на Porsche от октомври 2015. През септември 2022 той застана начело и на Volkswagen Group. Това не беше прието добре както от част от инвеститорите, така и от самите служители. Синдикатите в концерна също не са съгласни, като обявиха, че „главният изпълнителен директор не може да бъде шеф на непълно работно време във Волфсбург и да прекарва останалата част от времето си в Porsche. Тази ситуация трябва да приключи, като е време е той да се съсредоточи върху една задача".
Преди напускането си Блуме възнамерява да приключи преговорите с представителите на работниците на Porsche - компания, която преживява момент на криза и преформулиране на стратегиите си и която се занимава с уволнението на 3900 служители до 2029. Спадът на продажбите в Китай и САЩ, както и необмисленото решение да заложи изцяло на електрическите автомобили в средносрочен план, удариха силно Porsche.
Управлението на две кризи едновременно не е лесна задача, а от 2026 Оливер Блуме ще се съсредоточи върху собствените проблеми на VW Group, която постави линията за спестявания и ограничаване на разходите.


1