Германският производител Porsche се готви за премиера на четвъртото поколение на най-популярния си SUV Cayenne. Той ще бъде изцяло електрически и ще бъде изграден на платформата PPE, като версията Turbo обещава да се превърне в най-мощния сериен автомобил в историята на марката.

Според компанията Cayenne Turbo ще получи над 1000 к.с. и 1500 Нм въртящ момент. Това ще му позволи да ускори до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и да преодолее границата от 200 км/ч само за 8 секунди. В основата е новата батерия LG Chem с капацитет 113 kWh и иновативна архитектура - шест модула са прикрепени директно към шасито, което намалява теглото и опростява ремонта. Такава батерия осигурява до 600 км пробег в стандартната версия и около 500 км в Turbo.
Кросоувърът ще получи система за рекуперация с мощност 600 kW и възможност за ултрабързо зареждане до 400 kW - 300 км пробег могат да бъдат попълнени за 10 минути, а от 10 до 80% за 16 минути. За първи път безжичното индуктивно зареждане ще се появи и в сериен модел на Porsche.

Също толкова важна иновация е допълнителният електрически мотор на задния мост с директно маслено охлаждане, решение, вдъхновено от прототипа Cayman GT4 E-Performance. Това ще подобри баланса на теглото и ще добави спортен характер към управлението.
От компанията са категорични, че новото Cayenne Turbo е способно да се превърне не просто в "най-добрия автомобил" в своя клас, но и в истински флагман на електрическата ера на Porsche.


0