IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Плановете на Porsche се сринаха – новият флагман ще е с ДВГ

Германският производител „дърпа ръчната“ на електромбилите, насочва се към хибриди

Дори компанията като Porsche не е застрахована от случващото се на пазара. И след продължителен спад на продажбите и нарастващ натиск върху резултатите, германският производител обяви сериозна промяна в продуктовите си планове. Марката се завръща към ДВГ, като същевременно „затяга спирачките“ на електрическите си модели.


Porsche


Това беше обявено със специално изявление от главният изпълнителен директор на Porsche и Volkswagen – Оливер Блуме. В него той посочи, че марката започва пренастройване на продуктовата си стратегия, продиктувана от огромните промени в автомобилната среда. А целта е да се отговорите на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите.

Първата промяна засяга новия ултралуксозен SUV, който е позициониран над Cayenne и засега е известен като K1. Той беше замислен като изцяло електрически модел, но сега ще дебютира с plug-in хибридно задвижване.


Porsche


В същото време бензиновите Panamera и Cayenne ще продължат да разчитат на хибридно задвижване и през следващото десетилетие, като от Porsche обявяват, че двата модела са част от дългосрочната стратегия на марката.

Трета голяма промяна се отнася до другите планирани изцяло електрически модели на Porsche. Без да назовава конкретни превозни средства, компанията заяви, че „забавеното увеличаване на електрическата мобилност“ ще отложи пускането им на пазара.


Porsche


Разработването на специална платформа за електромобили от следващо поколение, която трябваше да подкрепи тези модели, първоначално планирана за 2030, също няма да продължи по план. Вместо това тя ще бъде напълно преработена в сътрудничество с други марки на Volkswagen Group.

Въпреки това не всички проекти са засегнати. Porsche потвърди, че електрическите модели, които вече са дълбоко в разработка, като Cayenne EV, който скоро ще бъде представен както в стандартна, така и в купе-SUV форма, както и бъдещ спортен автомобил с две врати в сегмента 718, остават по график.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Jay ( преди 2 месеца )
    Даам, който не може да направи ефективен електрически автомобил(не луксозен) , се връща към ДВГ и разправя как ел. задвижването не ставало !
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До14 ( преди 2 месеца )
    Аз па бех миналия месец в Тайван
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Котайската кола доказа че електричката има бъдеще да стане масова колкото и колата с реактивен двигател.За да постигне 470км/ч трябва да има батерия с капаситет 2200квтч което е невъзможно другото е ако караш с такава скорост батерията ти свършва за минути.Пълна безсмислица.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Моят коментар е под #8. Ами аз си купих Тайкан на 1.5 години на половината от цената. Панамера ГТ беше по-скъпа. За обиколки из Европа обикновенно си ползвам комбито, 265 коня бензин 4х4 от 22-ра
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Все пак като сте толкова сладкодумни, да попитам защо някой би си купил електрическо Порше? Но и екзистенциалния въпрос - трябваше ли от porsche въобще да се хвърлят в електрификацията? Нали аз съм електрика? Защо аз трябваше да задавам този въпрос? Клиентите на porsche си търсят ДВГ - ТАКАВА Е МОЯТА ЛОГИКА. Биха си позволили и могат да си позволят да си платят всякакви глоби за емисии и да си ги карат с най-мощните двигатели. КЕФ ЦЕНА НЯМА! За тях и синтетичното гориво е опция - КЕФ ЦЕНА НЯМА
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Има една стара като света поговорка. Когато фактите говорят и боговете мълчат, а само на антиелектриците не може да им се затвори устата колкото и точки да сложиш на спора.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. Няма логика един производител на телефони още през първата си година да произведе по-бърз автомобил от porsche и да продаде повече бройки от него. Клиентите на xiaomi сигурно не са дошли тука да прочетат логиката на антиелектриците за да си купят porsche, а не xiaomi. Шефът на ford вероятно и той не е чул че трябва да кара Порше и сигурно не може да си го позволи, пък и вероятно не му дават отстъпка за ford mustang и затова си е купил и кара ежедневно xiaomi ЗА УДОВОЛСТВИЕ И КЕФ
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    @Enzо, опитваш се да видиш логика в изказванията на форумния т(р)есльо, подписващ се в последно време с точка. С изтрещели няма смисъл от разговор.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 2 месеца )
    Дреме ми на мен за Ринга! Що говориш тъпотии, бе! Никой човек с пари, който решава да си купи Порше, пет пари не дава и в повечето случаи дори не знае има ли и какви рекорди има Порше на Ринга... или където и да е всъщност. Просто знае, че Порше е велика марка и толкова. Някак, както знае, че е светло и топло заради слънцето. Докато за оная знаеш, че не е, щото е китайски производител на телефони, а пък такъв не може да е велик, дори да е Apple. Колите са като часовниците - марката е най-важна
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Радиоточка ( преди 2 месеца )
    Казано по друг начин, след като политическия натиск намалява, плановете се преразглеждат. Напълно нормално за големите производители. Но едва ли ще го разбереш. Еволюцията на утвърдените производители е по-устойчива от революцията на китайците включително и теслА.