IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Porsche Cayenne чупи рекорди преди премиерата си

Големият SUV показа не само бързина, но и впечатляващи възможности за тегленe

Премиерата на новото Porsche Cayenne ще се състои преди края на тази година - точната дата все още не е обявена, но така или иначе, не е останало много време за чакане. Новият Cayenne ще бъде изцяло електрически, на платформата PPE (Premium Platform Electric) с 800-волтова архитектура, но любителите на бензиновите двигатели могат да бъдат спокойни, тъй като настоящият Cayenne от трето поколение ще остане в експлоатация поне до 2030 г., като предстои още едно техническо подобрение.


Porsche Cayenne


Електрическият Cayenne в момента преминава през финални тестове в камуфлажен вид, но вече е достатъчно готов, за да започне да поставя рекорди. Управляван от 30-годишната чешка състезателка Габриела Жилкова, той постигна най-доброто време за SUV на британската писта „Шелсли Уолш“ в Уорчестършир – 31,28 секунди.

Пистата „Шелсли Уолш“ е домакин на един от британските шампионати по изкачване на хълм, а трасето с дължина 1000 ярда (914 м) се смята за едно от най-стръмните и технически предизвикателни, с участъци с ширина само 3,5 м, така че на Габриела Жилкова ѝ е била нужна известна смелост, за да изстиска максимума от обемистия и тежък SUV в такива тесни условия.


Porsche Cayenne


Електрическият Cayenne измина първите 18,3 м (60 фута) само за 1,94 секунди – време, постигано преди това само от едноместни състезателни автомобили на гладки настилки, докато Cayenne е бил обут с обикновени летни пътни гуми.

Една от тайните на маневреността на новия Cayenne е активното електрохидравлично окачване Porsche Active Ride, подобно на инсталираното на Panamera от трето поколение и фейслифта на Taycan, а бясната динамика на ускорението се осигурява от мощни електродвигатели - в топ версията максималната им комбинирана мощност ще надхвърли мощността на всеки бензинов Cayenne.


Porsche Cayenne


Високата мощност позволи на новия Cayenne да осигури и добри теглителни възможности, които бяха лично демонстрирани от 55-годишния британски телевизионен водещ Ричард Хамънд - звезда от телевизионните предавания Top Gear и The Grand Tour. Той използва предпроизводствен екземпляр на електрическия кросоувър като теглещо превозно средство за транспортиране на ремарке със стар Lagonda Phaeton. Общото тегло на ремаркето е било около три тона, докато максималното тегло на ремаркето за новия кросоувър може да достигне 3,5 тона.

В 10-минутно видео, публикувано от пресслужбата на Porsche, Хамънд подчерта, че електрическият Cayenne се справя с тегленето с невероятна лекота, сякаш ремаркето изобщо не е там.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 месеца )
    Това последното беше за колегата от пост 4, съжалявам за грешката :)
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 месеца )
    До 1 Между другото, пералнята ми е Miele, не знам това дали има някакво значение за теб?!?
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 месеца )
    До 4, Какъв комунист, какви украинци какви пет лева, пардон, пет евро. Мисля, че някоя гарнитура е изпуснала тотално, може би трябва да отидеш на сервиз :)
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    А точно клиентите на Порше са едни от най-големите пюристи и са абсолютно незаинтересовани от ел - предпочитат ДВГ. За пореден път германците избират политическата коректност пред търсенето на пазара и след звучния шамар с електрическия Макан и мижавото търсене, което се опитва да съживят с ударно въвеждане на версия с двг, сега подлагат бузата за нов шамар... ще се учат по трудния начин
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 4 - Тоя лаф щеше да е актуален през 1978-***.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 2 - Дабавяйки още kwh към батерията, добавяш и повече тегло, така че всеки един нов киловат-час дава по-малко пробег, а освен това, започваш да пренатнатоварваш очкаване, двигател и става опасно при спиране. Да, можеш да направиш по-добро оказчване, да сложиш по-голям двиател, да направиш дисковете на пирачакта, да са колкото джантата, но това е още тегло, още усложнение, още средства. Става скъпо и опасно ... не е нужно просто.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И ще видим 5 другива вариации. Един Ауди - RSQ8, койот ще е на подобна цена, ама ще е Ауди, един джип Бентли, дето ще е двойно по-скъп, но лъскав и барнат, ще направят и едно Ламбо джип, което ще е малко по-евтино от Бентлито, но нито ще е толкова луксозно, нито толкова бързо, колкото Аудито. Аз хората, които не им се дават толкава пари, ще пуснат умале Q7 вариант, а след 2-3 години, за най-стиснатите, ще го има и в VW Taureg вариант.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 3 месеца )
    Че те и така са твърде тежки (освен Тесла). Освен това не е важен само обемът на батерията, а и ефективността. Тесла постига същия пробег като другите марки с 15 до 30% по-малка батерия. Ето, един от топ моделите на Китай - чисто новият Зийкър 7Х, който иначе е изключително добра кола, която може да се зарежда с 450 кВт, гори като змей и е по-лакома дори и от някои по-стари китайци, които като цяло имат много ниска ефективност.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до 1 ( преди 3 месеца )
    Защо, другарю комунист? Вашата пералня вкъщи с двигател от Жигули ли се задвижва? Или сте от онези напреднали друзя, които все още не могат да си позволят това чудо на съвремието - автоматичната пералня, та им се налага да трепят украински пенсионери, за да си откраднат някоя?
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    защото ще станат по три тона не е добра идеята да разхождаш енергоемки редки минерали докато пътувяш от А до Б