Премиерата на новото Porsche Cayenne ще се състои преди края на тази година - точната дата все още не е обявена, но така или иначе, не е останало много време за чакане. Новият Cayenne ще бъде изцяло електрически, на платформата PPE (Premium Platform Electric) с 800-волтова архитектура, но любителите на бензиновите двигатели могат да бъдат спокойни, тъй като настоящият Cayenne от трето поколение ще остане в експлоатация поне до 2030 г., като предстои още едно техническо подобрение.

Електрическият Cayenne в момента преминава през финални тестове в камуфлажен вид, но вече е достатъчно готов, за да започне да поставя рекорди. Управляван от 30-годишната чешка състезателка Габриела Жилкова, той постигна най-доброто време за SUV на британската писта „Шелсли Уолш“ в Уорчестършир – 31,28 секунди.
Пистата „Шелсли Уолш“ е домакин на един от британските шампионати по изкачване на хълм, а трасето с дължина 1000 ярда (914 м) се смята за едно от най-стръмните и технически предизвикателни, с участъци с ширина само 3,5 м, така че на Габриела Жилкова ѝ е била нужна известна смелост, за да изстиска максимума от обемистия и тежък SUV в такива тесни условия.

Електрическият Cayenne измина първите 18,3 м (60 фута) само за 1,94 секунди – време, постигано преди това само от едноместни състезателни автомобили на гладки настилки, докато Cayenne е бил обут с обикновени летни пътни гуми.
Една от тайните на маневреността на новия Cayenne е активното електрохидравлично окачване Porsche Active Ride, подобно на инсталираното на Panamera от трето поколение и фейслифта на Taycan, а бясната динамика на ускорението се осигурява от мощни електродвигатели - в топ версията максималната им комбинирана мощност ще надхвърли мощността на всеки бензинов Cayenne.

Високата мощност позволи на новия Cayenne да осигури и добри теглителни възможности, които бяха лично демонстрирани от 55-годишния британски телевизионен водещ Ричард Хамънд - звезда от телевизионните предавания Top Gear и The Grand Tour. Той използва предпроизводствен екземпляр на електрическия кросоувър като теглещо превозно средство за транспортиране на ремарке със стар Lagonda Phaeton. Общото тегло на ремаркето е било около три тона, докато максималното тегло на ремаркето за новия кросоувър може да достигне 3,5 тона.
В 10-минутно видео, публикувано от пресслужбата на Porsche, Хамънд подчерта, че електрическият Cayenne се справя с тегленето с невероятна лекота, сякаш ремаркето изобщо не е там.


5