IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche и Volvo обявиха мащабни съкращения

Nissan се готви да продаде централата си, за да намали загубите

Водещи автомобилни производители се сблъскват с все по-големи предизвикателства и са принудени да предприемат мерки за спестяване на разходите. Те включват както съкращение на работници, така и разпродажба на ценни активи.


Porsche


През миналата година Volkswagen зададе това, като разкри планове за съкращение на повече от 35 000 работни места в Германия до 2035. Сега на същата стратегия залагат Volvo и Porsche, които ще освободят общо 6900 служители в световен мащаб заради "големите предизвикателства пред световната автомобилна индустрия".

Porsche обяви стратегически план за пренареждане, който включва "адаптирано продуктово и корпоративно планиране" благодарение на "значително по-дългата фаза на преход" към електрическа мобилност. По-специално, компанията стартира "обширна програма за разходи и преобразуване на мащаба". Това ще доведе до съкращения на около 3900 работни места до 2029. Компанията също така планира да проведе дискусии със своя работнически съвет за "структурен пакет", който "има за цел да направи Porsche още по-ефективен в средносрочен и дългосрочен план".


Volvo EX90


На свой ред, Volvo също ще направи редица съкращения като част от обявения си по-рано "план за действие за разходи и пари". Той предвижда да бъдат премахнати около 3000 работни места в световен мащаб. Автомобилният производител заяви, че те "ще засегнат предимно офис позициите в Швеция и ще представляват около 15% от общата работна сила в офиса в световен мащаб".

Автомобилният производител обясни, че цифрата включва приблизително 1000 консултанти, както и 1200 служители в Швеция. Съкращенията трябва да станат факт през есента, като компанията очаква разходите за преструктуриране да достигнат до 1,5 милиарда шведски крони (138,5 милиона евро).


Nissan


Друг производител - Nissan, обаче готви още по-драстични мерки за намаляване на разходите. Японската компания се бори за оцеляването си и планира да се раздели с глобалната си централа. Nissan премести базата си от Токио в Йокохама през 2009, където беше построена нова сграда. Сега тя се оценява на повече от 100 милиарда йени (около 700 млн евро).

Nikkei Asia твърди, че централата е включена в списък с активи, които Nissan възнамерява да продаде до края на март 2026. Новоназначеният главен изпълнителен директор на компанията Иван Еспиноса вече обяви предстоящи продажби на активи, въпреки че не спомена изрично комплекса.


Nissan


Продажбата на централата ще бъде още едно влизане в нарастващия списък от големи ходове за намаляване на разходите след загуба от 4,5 милиарда долара миналата година. Nissan затваря седем фабрики, включително два в Япония - заводите Oppama и Shonan. Персоналът на компанията също ще бъде значително намален, като през следващите години ще бъдат премахнати 20 000 работни места.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Докато четем статии за това как Порше съкращават персонал, печалбата на Порше за Q1 2025 e над 500 милиона които са заработени от продажба на автомобили. А печалбата на Тесла за Q1 2025 e 400 милиона, които са образувани от 200 милиона загуба и 600 милиона от продажби на въглеродни кредити. Не се дразнете, теслари, това са просто фактите такива каквите са.
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Пламен Н ( преди 3 седмици )
    На кого ще си продавате колите, стоките и услугите? Всеки месец съкращават. Колкото по-бързо фалират половината, толкова по бързо ще се оправи всичко.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    на китайците волво им беше необходимо за да се научат да правят автомобили които да покриват стандартните за сигурност след което изгубиха интерес към бранда и си развиват техните клонинги на по нормални цени а волво си остана за балъците които предпочитат да плащат много повече само за емблемата има блогър Гилевич Сергей който представя всичко от А до Я което бълва китайската автоиндустрия ами европейците са бедни роднини като материали и технолигии в сравнение с китайските петилетни компании
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Друго си е под капака да имаш дизелов шестак 3-4 литра. Усеща се механичната тяга приятно в ниските обороти. Подаваш газ и ти прави кеф. Колата никога не се мъчи и си върви на която и скорост да я сложиш. Не се дави като тия малолитражки сегашните дето постоянно трябва да ги държиш в обороти иначе умират и не може да качиш баира. особено неприятни са тези новите автоматици и CVT дето постоянно бръмчат на умиране а колата не мърда. Мъка голяма. И едвам изъдржат 250 хил. км. после на скрап.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Без дизел няма прогрес. Доказано е. Автомобилните фирми се развиваха и печелеха и клиентите бяха най доволни когато имаше много добри дизели на пазара. И немци и французи и японци и американци дори всички правеха хубави мощни дизели с приличен обем. От както фирмите казаха че няма да правят дизели всичко тръгна надолу. Хората си искат дизелите обратно. Никой не ще да кара миксери и коли на батерии.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Проблемът на Волво е, че основният им пазар е САЩ, който е най-назад с електрификацията и оранжевия го дърпа още по-назад заради спонсорите му. На китайския пазар купувачите предпочират местните марки, при положение, че им е ясно, че Волво е с китайско задвижване. А Европа не купува толкова много големи коли, за са може Волво да оцелее. Стратегията не беше грешна. Никой не можеше да предвиди, че ще започне трета световна икономическа война заради надигането на егото на 3 потчици.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На Волво проблемът им е, че са се заинатили с пустата електрификация и не искат да чуят пазара и най-вече своите клиенти. Хората се отдръпват от електрически коли, виждайки че развитие засега няма, а отделно с времето се виждат все повече недостатъци на този вид задвижване. Обаче те буквално са *** и упорити. От началото на годината в 3 от 4-те месеца са със спад в продажбите. Чакам да видя и следващата седмица, като изкарат тези за месец май, как ще са, но си мисля, че и там ще е спад.
  • #2
    10 rate up comment 9 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    А може би е и удобен момент да разкараш 3000 офис кибика в Швеция
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е-фикацията, явно им разказа играта и на Волво и на Порше. И ако за вторите не е толкова учудващо, то за китайските шведи е.