Водещи автомобилни производители се сблъскват с все по-големи предизвикателства и са принудени да предприемат мерки за спестяване на разходите. Те включват както съкращение на работници, така и разпродажба на ценни активи.
През миналата година Volkswagen зададе това, като разкри планове за съкращение на повече от 35 000 работни места в Германия до 2035. Сега на същата стратегия залагат Volvo и Porsche, които ще освободят общо 6900 служители в световен мащаб заради "големите предизвикателства пред световната автомобилна индустрия".
Porsche обяви стратегически план за пренареждане, който включва "адаптирано продуктово и корпоративно планиране" благодарение на "значително по-дългата фаза на преход" към електрическа мобилност. По-специално, компанията стартира "обширна програма за разходи и преобразуване на мащаба". Това ще доведе до съкращения на около 3900 работни места до 2029. Компанията също така планира да проведе дискусии със своя работнически съвет за "структурен пакет", който "има за цел да направи Porsche още по-ефективен в средносрочен и дългосрочен план".
На свой ред, Volvo също ще направи редица съкращения като част от обявения си по-рано "план за действие за разходи и пари". Той предвижда да бъдат премахнати около 3000 работни места в световен мащаб. Автомобилният производител заяви, че те "ще засегнат предимно офис позициите в Швеция и ще представляват около 15% от общата работна сила в офиса в световен мащаб".
Автомобилният производител обясни, че цифрата включва приблизително 1000 консултанти, както и 1200 служители в Швеция. Съкращенията трябва да станат факт през есента, като компанията очаква разходите за преструктуриране да достигнат до 1,5 милиарда шведски крони (138,5 милиона евро).
Друг производител - Nissan, обаче готви още по-драстични мерки за намаляване на разходите. Японската компания се бори за оцеляването си и планира да се раздели с глобалната си централа. Nissan премести базата си от Токио в Йокохама през 2009, където беше построена нова сграда. Сега тя се оценява на повече от 100 милиарда йени (около 700 млн евро).
Nikkei Asia твърди, че централата е включена в списък с активи, които Nissan възнамерява да продаде до края на март 2026. Новоназначеният главен изпълнителен директор на компанията Иван Еспиноса вече обяви предстоящи продажби на активи, въпреки че не спомена изрично комплекса.
Продажбата на централата ще бъде още едно влизане в нарастващия списък от големи ходове за намаляване на разходите след загуба от 4,5 милиарда долара миналата година. Nissan затваря седем фабрики, включително два в Япония - заводите Oppama и Shonan. Персоналът на компанията също ще бъде значително намален, като през следващите години ще бъдат премахнати 20 000 работни места.