IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes плаща на служители до 500 000 евро, за да напуснат

Щедрите обезщетения трябва да помогнат за спестяване на 5 милиарда до 2027 година

Германският автомобилен производител Mercedes-Benz избра доста изненадваща стратегия, за да принуди част от служителите си да напуснат. Според информации в германските медии компанията предлага щедри оферти като част от усилията си да спести 5 милиарда евро до 2027.


Mercedes-Benz


Сделките са меко казано щедри, тъй като се твърди, че Mercedes-Benz предлага на служители с дълъг стаж шестцифрени обезщетения, за да напуснат доброволно позициите си. Точната сума зависи от фактори като заплата и трудов стаж, изчислява вестник Handelsblatt, който е получил някои подробности за тези оферти чрез интранет платформата на Mercedes.

Например, 55-годишен ръководител на екип с месечна заплата от около 9000 евро и 30 години работа в компанията може да си тръгне с над 500 000 евро. За 45-годишен чиновник с 20 години в компанията и месечна заплата от 7500 евро, офертата е за над 300 000 евро. А работник в средата на тридесетте години, печелещ 6000 евро на месец, може да си тръгне с над 100 000 евро.

Компанията планира да направи индивидуални писмени оферти до над 30 000 служители до края на април, като отговорите трябва да бъдат получени до 31 юли. Ако работниците не искат да напуснат, няма натиск – те няма да бъдат уволнени. От друга страна, Мерцедес също си запазва правото да откаже на всеки служител, който може да бъде привлечен от офертите за уволнение, особено ако е на критична позиция, тъй като се стреми да задържи възможно най-много таланти.

Защо обаче компанията прави това? Тези пакети за обезщетения са на масата, тъй като съществуващият административен персонал е защитен от съкращения до края на 203., благодарение на предишни споразумения. В допълнение към съкращаването на тези работни места, компанията също така планира отделна програма за съкращаване на мениджърски позиции на ниво отдел и по-горе, надявайки се да съкрати „непропорционален“ брой работни места в управлението.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    За номер 6 ( преди 1 ден )
    Доста новини за желанието на Германия да рестартира северен поток имаше в последната година. Рецесия от 2023та год и спадащ БВП. Повишаващи се лихви. Безработица също. Отчети и вътрешен дълг на държавата към частни фирми. 2.44трлн евро! 6.4трлн евро външен дълг според Бундесбанк. Над 70% от износа им е автомобили и химически продукти. Без ресурси и със силно намаляващ китайски пазар, накъде? Аз чета DW, направи го и ти! За Силата на Сибир 2 китайците искат намаление от 260 на 60 долара. Смятай!
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Когато немска компания има фабрика в Китай където се произвеждат немски автомобили за китайския пазар и продажбите на марката в Китай падат, как точно цената на природния газ в Европа е виновна? :-) Фолксваген груп имат 18 фабрики в Китай. Свойствено за русофилите е, че едновременно не знаят, едновременно са дълбоко убедени, че знаят повече. А кранчето с "евтини" ресурси е такава манна небесна, че Китай постоянно отлага Силата на Сибир 2. Путин ги юрка да строят, а китайците "да, да утре, утре".
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    1-ви, далече си от истианта, колко най-вероятно си далече и от Германия. Откакто немците си затвориха канчето с евтини ресурси, икономиката им доста се задъхва. Вече не е конглокетноспособна (производствените разходи се вдигнаха), Почети всички цени са 2-30% нагре (е не и заплатите). и масово фирмите освобождават персонал (намалели поръчки). 3-ти изоставането от Китайците, е и по друга причина, не само инвестициите.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    ама уточнете, че това са пари преди данъците. След това ще им останат около 50%.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 дни )
    До първият. Ако вземеш да помислиш дори само върху фактите които изброи и връзката между тях, сам ще видиш, че това не са внушения, а предстои да се случи. Заради профсъюзите, автомобилните компании не могат да съкратят хора, които на практика вече не им трябват и трябва да им плащат милиарди всяка година. Изоставането от китайците е именно, защото са пропуснали да вложат тези милиарди в разработка на съвременни продукти и технологии. Виж например BMW колко по-добре се справя!
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Фалитите на германските мошеници са сигурни и неизбежни!Глупаците, които предпочитат да си дадат парите за отдавна несъществуващото "немско качество" са на привършване, а китайците просто ги закопават в момента!След 20г. ще има германски автомобили, колкото сега има такава битова електроника.Едва ли някой си спомня за Телефункен, Грундиг и разни други техни марки телевизори, видеа, уредби и др.
  • #1
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Медиите (в удобен синхрон с руските опорки) създават впечатление, че едва ли не автомобилният сектор в Германия е във фалит. Истината обаче е, че всички немски автомобилни производители са на печалба от милиарди евро. Да, печалбите им са намалели. Да, съкращават служители. Обаче всеки си е получил заплатата. Компаниите са на печалба, а не на загуба. И когато служители биват съкращавани, получават огромни обещетения. А спадът е основно заради конглокенцията от и в Китай, а не заради санкциите.