IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Плановете на Porsche се сринаха – новият флагман ще е с ДВГ

Германският производител „дърпа ръчната“ на електромбилите, насочва се към хибриди

Дори компанията като Porsche не е застрахована от случващото се на пазара. И след продължителен спад на продажбите и нарастващ натиск върху резултатите, германският производител обяви сериозна промяна в продуктовите си планове. Марката се завръща към ДВГ, като същевременно „затяга спирачките“ на електрическите си модели.


Porsche


Това беше обявено със специално изявление от главният изпълнителен директор на Porsche и Volkswagen – Оливер Блуме. В него той посочи, че марката започва пренастройване на продуктовата си стратегия, продиктувана от огромните промени в автомобилната среда. А целта е да се отговорите на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите.

Първата промяна засяга новия ултралуксозен SUV, който е позициониран над Cayenne и засега е известен като K1. Той беше замислен като изцяло електрически модел, но сега ще дебютира с plug-in хибридно задвижване.


Porsche


В същото време бензиновите Panamera и Cayenne ще продължат да разчитат на хибридно задвижване и през следващото десетилетие, като от Porsche обявяват, че двата модела са част от дългосрочната стратегия на марката.

Трета голяма промяна се отнася до другите планирани изцяло електрически модели на Porsche. Без да назовава конкретни превозни средства, компанията заяви, че „забавеното увеличаване на електрическата мобилност“ ще отложи пускането им на пазара.


Porsche


Разработването на специална платформа за електромобили от следващо поколение, която трябваше да подкрепи тези модели, първоначално планирана за 2030, също няма да продължи по план. Вместо това тя ще бъде напълно преработена в сътрудничество с други марки на Volkswagen Group.

Въпреки това не всички проекти са засегнати. Porsche потвърди, че електрическите модели, които вече са дълбоко в разработка, като Cayenne EV, който скоро ще бъде представен както в стандартна, така и в купе-SUV форма, както и бъдещ спортен автомобил с две врати в сегмента 718, остават по график.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Казано по още един начин, че обикновено трудно схващаш - когато един китайски производител на телефони ти отнеме репутацията на Нюрбургринг, на porsche друго не им остава, защото клиентите плащат премията към цената заради името и репутацията, а не защото им трябва чак толкова бърз автомобил. Сега стават жертва на успеха си, който толкова много рекламираха, а по ирония на съдбата всичката тази реклама която платиха за успехите си на ринга, сега работи срещу тях.
  • #6
    0 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До Гост. Казано по друг начин, porsche няма бъдеще без електричество! Точка.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Електрическо бъдеще с ДВГ.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хубаво е да разправяш на акционерите, как ще съкращаваш разходи в Порше чрез уеднаквяване на чести, но пропускаш да кажеш че при технически грешки или в анализа то загубите са х2
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кое му е спортното на един СУВ точно?
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Поршето много изоста ( преди 2 месеца )
    Lexus пуснаха на пазара хибриден SUV (RX 400h) още през 2005г.
  • #1
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма огромни проблеми да пазара, има огромни грешки във ФВ групата, които направиха цялата си Ел. платформа на база концепция за такава за ДВГ, което я направи скъпа, неефективна и остаряла още с пускането и на пазара. Порше върху проблемите от платформата на ФВ, прибави и неразбирането на собствената си таргет група купувачи (хората които плащат надутите им цени), гарнирано с голяма доза арогантност, понеже не промениха стратегията още преди 2 години, когато стана ясно че е абсолютно погрешна.