IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-мощното Porsche - над 1000 к.с. и 600 км пробег

Електрическият Cayenne Turbo получава иновативна батерия, която намалява теглото и опростява ремонта

Германският производител Porsche се готви за премиера на четвъртото поколение на най-популярния си SUV Cayenne. Той ще бъде изцяло електрически и ще бъде изграден на платформата PPE, като версията Turbo обещава да се превърне в най-мощния сериен автомобил в историята на марката.


Porsche Cayenne Turbo


Според компанията Cayenne Turbo ще получи над 1000 к.с. и 1500 Нм въртящ момент. Това ще му позволи да ускори до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и да преодолее границата от 200 км/ч само за 8 секунди. В основата е новата батерия LG Chem с капацитет 113 kWh и иновативна архитектура - шест модула са прикрепени директно към шасито, което намалява теглото и опростява ремонта. Такава батерия осигурява до 600 км пробег в стандартната версия и около 500 км в Turbo.

Кросоувърът ще получи система за рекуперация с мощност 600 kW и възможност за ултрабързо зареждане до 400 kW - 300 км пробег могат да бъдат попълнени за 10 минути, а от 10 до 80% за 16 минути. За първи път безжичното индуктивно зареждане ще се появи и в сериен модел на Porsche.


Porsche Cayenne Turbo


Също толкова важна иновация е допълнителният електрически мотор на задния мост с директно маслено охлаждане, решение, вдъхновено от прототипа Cayman GT4 E-Performance. Това ще подобри баланса на теглото и ще добави спортен характер към управлението.

От компанията са категорични, че новото Cayenne Turbo е способно да се превърне не просто в "най-добрия автомобил" в своя клас, но и в истински флагман на електрическата ера на Porsche.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Сега да изправим моите ЗНАНИЯ срещу твоята ВЯРА. Аз знам, че за първите осем месеца (януариавгуст) на 2024 г. в Германия са регистрирани 242 518 батерийни електромобила (BEV). За същия период на 2025 г. броят е 336 700. Това представлява ръст от 39% спрямо 2024 г.. БЕЗ СУБСИДИИ. А да чуем какви са твоите ВЯРВАНИЯ ПО ВЪПРОСА? Има ли някакви продажби на електромобили в Германия за 2025 след като няма субсидии? ГРУПОВАТА ВЯРА НА АНТИЕЛЕКТРИЦИТЕ гласеше че продажбите са секнали и клонят към 0
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Ето за това не ми се занимава с теб, защото се държиш като невменяем! Има един единствен критерий, нарича се пазарен дял. Последно ти пиша и ти слагам игнора пак - пазарен дял на миксерите в ЕС за 2020 г. е 10%, за 2021 г. е 9%, за 2022 г. е 12%, за 2023 г. е 14%, за 2024 г. е 13%, а за тази прогнозата е 15%. Средно за 5 години има около 5% увеличен пазарен дял. Всичко друго са пълни простотии и елементарна стъкмистика.
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Сигурен ли си че миналата година са продадени 1000 bentle-та с v8 двигател а тази година са продадени 10 000 от същите? Вярваш или знаеш? Или и това не си го писал ти? Не осъзнаваш ли В какви глупости ВЯРВАШ?
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    И 50% от продажбите на ЕЛ са всъщност в Китай като броят и тук-туците. А Бентли от 1000 коли на година вече продава по 10 000 - толкова е интереса на богатите към ЕЛ.
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност си прав, излъгал съм "Антиелектрика ( преди 10 минути )Продължавай да си вярваш, че 2% увеличен пазарен дял, след спада за миналата година, е нещо епохално, пресмятайки го като 29% увеличение на умрелите миксери, които никой не ги купува, дори и след фашистките регулации." Наистина не са 29%, а са доста по-малко. Направих проверка . Но не са и 2% . Ще провериш ли каква е ИСТИНАТА или не те интересуват ФАКТИТЕ, а ще продължиш да ВЯРВАШ в 2%, защото ти ХАРЕСВА?
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А относно bentley, Не задавай въпроси на които не искаш да получиш отговор. Не аз а ти говореше за bentley. Цитирам! "И интересна работа, уж им паднали цените, а още се купуват само със субсидии... пък Бентли с рекордни продажби на V-е осмаците" или след като ти зададох въпроса за bentley и за продажбите на електромобили без субсидии ще направиш единственото логично - ЩЕ КАЖЕШ ЧЕ ТОВА НИКОГА НЕ СИ ГО ПИСАЛ ТИ, А НЯКОЙ ДРУГ ОТ ТВОЕ ИМЕ
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Разбира се че никога не говориш с факти а само с вярвания и игнорираш всички факти които ти казват. Например в Германия спряха субсидиите и електромобилите се продават на пазарни принципи. С колко се сринаха продажбите през 2025 година в сравнение с 2024, при положение че в Германия тока е толкова скъп, че е по-евтино да караш бензинов автомобил отколкото електромобил? Искаш ли да си говорим с факти или ще игнорираш въпроса ми? Риторичен въпрос разбира се. Ще забиеш глава в пясъка
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Сравняваш Бентли, която едва продаваше по 1000 автомобила годишно с масовите производители, чийто продажби падат заради електрификацият - евала ти чиним на сметките! Сега спокойно мога да кажа, електрификацията ще я бъде - счетоводно ще я изкарате :D :D :D
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    С теб никой не говори - не ме вълнува поредната ти простотия, как някой ще прави кола, не за да я продава. Продължавай да си вярваш, че 2% увеличен пазарен дял, след спада за миналата година, е нещо епохално, пресмятайки го като 29% увеличение на умрелите миксери, които никой не ги купува, дори и след фашистките регулации.
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До антиелектрика. Омръзна ми да повтарям от години насам да четете статията до края. Ето Как завършва статията, А ти си помисли Дали флагманите са най-продаваните модели на една компания или имат друга цел: "От компанията са категорични, че новото Cayenne Turbo е способно да се превърне не просто в "най-добрия автомобил" в своя клас, но и в истински флагман на електрическата ера на Porsche."