IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тиха революция в Европа – китайците завземат и производството

До 2028 година по 860 000 автомобила ще излизат от заводите в ЕС

В Европа е в ход тиха автомобилна революция, тъй като все повече автомобили на китайски марки излизат от фабрики, разпръснати из Стария континент. Според данни, публикувани от Automotive News Europe, до 2028 китайските производители може да са отговорни за 6% от общото производство на автомобили в Европа, което се равнява на до 860 000 единици годишно.


производство


Това вече не са индивидуални договори за сглобяване, а дългосрочен процес, който може напълно да промени структурата на европейската автомобилна индустрия.

Все повече китайски марки започват производство на континента

Само за няколко години китайските марки изградиха силна индустриална база в Европа. В Австрия Xpeng има своите модели G6 и G9, сглобени в завода на Magna Steyr. В Испания Chery възроди бившата фабрика на Nissan в Барселона, където ще се произвеждат моделите Ebro. В Унгария се изгражда завод на BYD, който в първата фаза ще произвежда около 200 000 автомобила годишно, с възможност за по-нататъшно разширяване.

Планират се допълнителни инвестиции, включително от SAIC и Geely, които обмислят разполагането на заводи в Южна и Централна Европа. Много от тези проекти се основават на използването на съществуващи фабрики, които в момента не работят с пълен капацитет. За китайските производители това е идеалната възможност да навлязат на пазара, без да се налага да изграждат всичко от нулата.

860 000 автомобила годишно - и то само за три години

Прогнозата предполага, че през 2028 китайските марки ще отговарят за 6% от цялото производство на автомобили в Европа, което означава около 860 000 автомобила годишно. И това не е абстрактна визия, а сценарий, който вече се материализира.

Европейските фабрики, които от години се борят с проблема с неизползвания производствен капацитет, са нетърпеливи да приемат нови поръчки. За китайските компании това е възможност да заобиколят митата, да намалят логистичните разходи и да спечелят имиджа на „местни производители’’. За Европа това е начин да запази работните места и да съживи промишлеността, която губи конкурентоспособността си през последните години.

Защо китайците искат да произвеждат в Европа

Китайските компании разбират отлично, че ключът към успеха на европейския пазар не се крие само в атрактивната цена. Местното производство също е начин за спечелване на доверието на потребителите и укрепване на отношенията с правителствата на държавите членки. Автомобил с печат „произведено в Европа’’ вече не е екзотичен избор, а се превръща в доказателство, че китайската автомобилна индустрия може да играе по европейските правила.

Технологичните фактори също придобиват все по-голямо значение. Производителите от Китай имат огромно предимство в областта на батериите, софтуера и бордовата електроника. Включването на тези компетенции в местното производство им позволява да изградят нова позиция - не като евтини имитатори, а като технологични партньори.

Европа в нов баланс на силите

Експанзията на Китай означава повече конкуренция, ценови натиск и ускоряване на технологичната трансформация. Но също така крие риск от загуба на контрол върху някои от ключовите производствени процеси. В ерата на глобалното икономическо напрежение това е тема, която ще доминира дискусиите през следващите години не само в индустрията, но и в икономическата политика на целия ЕС.

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А относно правилата по етнически произход - как точно наричаш санкциите срещу Китай в съседната статия за митата за китайска стомана? А за санкциите срещу китайски електромобили? Санкциите срещу руски газ? Понякога наистина си мисля че живееш в паралелна реалност за да не виждаш очевидни неща и да твърдиш, че не съществуват. Не са решили, не са ограничили китайците да строят заводи в Европа. За каква етика говориш, като става въпрос за политици? Разсъждават точно като вас - НАШИТЕ срещу ВАШИТЕ
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Относно "кражбата". Защо смяташ, че xiaomi направи свой развоен център именно в Мюнхен, а не в София например? Какво ли има в Мюнхен и дали срещу по-добро заплащане тези специалисти няма да предпочетат да работят за xiaomi? Не е като да ги карат да се прехвърлят да живеят в Китай далеч от семействата си. И не, не смятат да крадат турци и араби, които да сглобяват на ръка автомобили. За тази имат роботи, като използват 10 пъти по-малко работници отколкото и германските автопроизводители
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Е тогава всичко е цветя и рози. Скоро китайски роботи ще сглобяват китайски батерии и китайска стомана в Европейски заводи и икономиката на Европа ще цъфне и върже, защото Европа ще събира мита от внос на батерии и стомана и данъци от продажбите на китайски автомобили, които са 50 100% по-скъпи отколкото в Китай и Европейския клиент ще е много доволен
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Печалбата от производството на една кола,както знаем,от честите статии по въпроса, рядко надхвърля 5000 Евро! Останалите 35-55-85 000 Евро да се разпределят като заплати и по подизпълнители в Европа е лошо? НЕ, НЕ Е! Няма никакво значение, дали VW или BYD ще оставят в Европа 35-55-85 000 евро от кола и ще прибират 5000. Ама никакво значение няма!!! Така, че споко! Нищо страшно на хоризонта. Даже е добро.Въпреки, че личната ми прогноза е,че китайците хабер си няма в какво се вкарват!Ще ги боли
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Няма нищо по-хубаво от честния,открит компетишън(не знам защо този сайт продължава да променя думата konkurencia?)Ако китайците успят в условията в ЕС да правят по-добри,по-достъпни коли и да дават по-добри заплати (нали щели да откраднат работницте на другите?!Надявам се не буквално и на сила) това ще е супер!Да не би печалбата на VW да идва у нас сега?След хиляди счетоводни врътки,ограничен брой шефове си разпределят млрд. Евро и реват за помощи от държавата!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 13 - икономическия инвалид Точко се е развихрил пак.От къде да знае,че в Европа, за разлика от Китай, собствеността няма как да е ограничена до етнически произход. Та тя дори в Китай не е.Там закона повелява всяка чуждестранна инвестиция да е в съвместно с китайци дружество.И заради ЕВЕНТУАЛНОТО достигане на 6% в една индустрия,ЕС да си промени законите и да изгони инвеститори от стотици други сфери.Късогледа,ограничена,некомпетентна,зле информирана точка,с напъни да се доказва!
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не случайно Амазон, Майкрософт, Гуугъл и дуги имат големи офиси в Европа. Японските и корейските марки дизайнерски и инженерни центрове тук. Не е случайно.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Бъроз,бързо да съберем пари,да изпратим точко в Брюксел,да каже на Урсула как да спаси евро автоиндустрия!Че е страшно,че китайски марки МОЖЕ да са отговорни за 6% от производството в Европа.Когато Тойoта,Хонда,Мазда и Форд отвориха заводи в Европа стааана страшно!Започнаха да дават заплати на европейци!Много e"страшно" китайците да са на една конглокента плоскост с другите!Синдикати,отпуски,болнични ... все неща за които не са чували в Китай!Евтини китайски коли Made in EU.Ама друг път!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някои пак съчиняват свободни съчинения. Печалбите на чуджите корпорации на теория трябва да изтичат в чужбина, но на практика остават на континента. Защо? Защото един път в Европа им се налагат местни данъци, а после чудждата държава иска да ги обложи пак. В САЩ, например, има изключително висок данък за входящи печалби от чужбина. В резултат, корпораците намират други начини да ги харчат, като например да откриват развойни центрове в Европа.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ти да видиш. Не знаех че google и amazon печелят трилиони. Даже не подозирах че правят трилиони оборот за да имат трилиони печалби. Или за антиелектриците няма проблем точно както при перпето mobile от 100 милиарда оборот правят по 10 трилиона печалба. Ама защо ли се учудвам след като ми препоръчват да си купя електромобил, като от сегашните 1000 лв които давам за гориво на година ще мога да пестя по 10 000 като зареждам евтин ток. Както и 500км било повече от 650 км. До болка познато!