IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тиха революция в Европа – китайците завземат и производството

До 2028 година по 860 000 автомобила ще излизат от заводите в ЕС

В Европа е в ход тиха автомобилна революция, тъй като все повече автомобили на китайски марки излизат от фабрики, разпръснати из Стария континент. Според данни, публикувани от Automotive News Europe, до 2028 китайските производители може да са отговорни за 6% от общото производство на автомобили в Европа, което се равнява на до 860 000 единици годишно.


производство


Това вече не са индивидуални договори за сглобяване, а дългосрочен процес, който може напълно да промени структурата на европейската автомобилна индустрия.

Все повече китайски марки започват производство на континента

Само за няколко години китайските марки изградиха силна индустриална база в Европа. В Австрия Xpeng има своите модели G6 и G9, сглобени в завода на Magna Steyr. В Испания Chery възроди бившата фабрика на Nissan в Барселона, където ще се произвеждат моделите Ebro. В Унгария се изгражда завод на BYD, който в първата фаза ще произвежда около 200 000 автомобила годишно, с възможност за по-нататъшно разширяване.

Планират се допълнителни инвестиции, включително от SAIC и Geely, които обмислят разполагането на заводи в Южна и Централна Европа. Много от тези проекти се основават на използването на съществуващи фабрики, които в момента не работят с пълен капацитет. За китайските производители това е идеалната възможност да навлязат на пазара, без да се налага да изграждат всичко от нулата.

860 000 автомобила годишно - и то само за три години

Прогнозата предполага, че през 2028 китайските марки ще отговарят за 6% от цялото производство на автомобили в Европа, което означава около 860 000 автомобила годишно. И това не е абстрактна визия, а сценарий, който вече се материализира.

Европейските фабрики, които от години се борят с проблема с неизползвания производствен капацитет, са нетърпеливи да приемат нови поръчки. За китайските компании това е възможност да заобиколят митата, да намалят логистичните разходи и да спечелят имиджа на „местни производители’’. За Европа това е начин да запази работните места и да съживи промишлеността, която губи конкурентоспособността си през последните години.

Защо китайците искат да произвеждат в Европа

Китайските компании разбират отлично, че ключът към успеха на европейския пазар не се крие само в атрактивната цена. Местното производство също е начин за спечелване на доверието на потребителите и укрепване на отношенията с правителствата на държавите членки. Автомобил с печат „произведено в Европа’’ вече не е екзотичен избор, а се превръща в доказателство, че китайската автомобилна индустрия може да играе по европейските правила.

Технологичните фактори също придобиват все по-голямо значение. Производителите от Китай имат огромно предимство в областта на батериите, софтуера и бордовата електроника. Включването на тези компетенции в местното производство им позволява да изградят нова позиция - не като евтини имитатори, а като технологични партньори.

Европа в нов баланс на силите

Експанзията на Китай означава повече конкуренция, ценови натиск и ускоряване на технологичната трансформация. Но също така крие риск от загуба на контрол върху някои от ключовите производствени процеси. В ерата на глобалното икономическо напрежение това е тема, която ще доминира дискусиите през следващите години не само в индустрията, но и в икономическата политика на целия ЕС.

0 от 500
  • #30
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Dura Bura ( преди 2 месеца )
    Стига сте ревали за тая скапана Европа. Беше някога, но сега е Китай и в следващите години ще четем всеки ден все такива стати
  • #29
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Dura Bura ( преди 2 месеца )
    Стига сте ревали за тая скапана Европа. Беше някога, но сега е Китай и в следващите години ще четем всеки ден все такива стати
  • #28
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    вие нормални ли сте ще давате финансови потоци на китайците европа не си ли научи урока как финансиряше руzznazzi като купуваше техни въглеводороди и суровини и на практика със свои средства построи газови потоци и изолира украйна като буферна зона меду дивашка руzziа и що годе цивилизования запад мутрата борисов ангелчето меркел tuck frump и *** ердоган съсипаха архитектура на световната икономика като единствените печеливши са китай и индия които изкупуват на безценица енергийни русурси
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Но стига сме мрънкали и сме се оплаквали. Какво според тебе е РЕШЕНИЕТО за спасението на европейската автомобилна промишленост? Какви действия трябва да се предприемат и защо смяташ, че мерките които предложих за батериите са грешка?
  • #26
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Тоест няма никакъв проблем европейска фирма да отиде да направи в Китай фабрика с 100% европейска собственост? Това ли твърдиш? Дай пример за такъв европейски автомобилен производител?
  • #25
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Да видим дали правилно съм разбрал. Изключително компетентния и начетен човек който се е кръстил на мъжки полов орган, казвам че обемът се мери в килограми и това не е никакъв проблем, въпреки че са знания за трети клас, но прави забележки за точен изказ на икономически термини от човек, който няма никакви претенции да е икономист? И казваш че забраната за купуване на руски газ не е санкция и лъжа или бъркам?
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Пак ти казвам некомпетентна точице - няма нищо страшно в производството в Европа на китайски коли!Страшно е нивото на продажност и корумпираност на онези в Брюксел и по върховете на много държави в Европа.Като Унгария, Сърбия, България, Словакия.Едните не прилагат напълно законни инструменти за защита на производителите.Другите сключват заробващи договори,заеми,прикриват закононарушения за собствена изгода!Страшното е,че тези които трябва да контролират китайците в Европа са продажни!Нищо друго!
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Как си представя нещата Точко - ЕС - "Решихме китайски граждани и компании,да имат право само на 50% собственост от компании в ЕС" - Китай - "Браво, евала, даже ги обложете с двоен данък". Как стоят нещата в действителност " - Китай - Това е расизъм,нарушение на международното право и като ответна реакция ще ограничим собствеността на граждани и фирми от ЕС в Китай до 20% и изкупуването на дяловете им ще е по фиксирана цена от 0,01 Евро!" На това му се казва - тежка търговска война!
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Китай генерира юани ( преди 2 месеца )
    И прави държавни субсидии а в Европа всеки разчита на себе си и никой не генерира евро всеки гледа да бръкне в джоба на другия
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Продължавай да доказваш колко си глупав и некомпетентен!Ограничаване на право на собственост от една страна и от друга такси и мита срещу нелоялни търговски практики и санкции срещу нарушаваща международни закони и спогодби агресия,нямат ама грам допирателна!Няма САНКЦИИ срещу китайски стоки!Има мита!Които са наложени обосновано - заради практики противоречащи на свободния "компетишън" Дори правилните термини не можеш да използваш и не знаеш кое какво е!С всеки коментар доказваш колко ситъп!