IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как етикетът „Made in China“ се превърна в символ на високи технологии

Промяната се дължи три основни фактора, категоричен е един от шефовете на BYD

Възприятието за китайските продукти в чужбина се променя драстично и китайската автомобилната индустрия играе водеща роля, обяви Джоуи Чан, изпълнителен директор на BYD Hong Kong. В интервю за изданието Autohome той беше категоричен, че ако по-рано етикетът „Произведено в Китай“ се е свързвал най-вече с евтини дрехи или обувки, сега постепенно се трансформира в „Smart Made in China“.


BYD


„Това символизира високотехнологично и интелигентно производство. Съвременните китайски компании вече не просто „излизат“, а „пускат корени“ на чуждестранните пазари, създавайки трайна стойност", допълва топ-мениджърът на един от най-големите автомобилни производители на само в Китай, но и в света..

Според Чан, именно новото поколение електрически автомобили се е превърнало в движещата сила, която е променила отношението към китайските марки в света. В частност, в Хонконг, който е специален административен район на Китай със собствени транспортни специфики (десен волан), китайските автомобили, и предимно моделите на BYD, бързо набират популярност.

Един от най-успешните модели в региона е електрическият кросоувър BYD Sealion 7. Той се появява на местния пазар едва в началото на 2025 година, като  юни са продадени почти три хиляди автомобила. Този модел се превръща не просто в хит, а в пример за съвременен китайски дизайн и инженерство.

Като цяло, Чан идентифицира три ключови фактора, допринесли за растежа на BYD в чужбина: конкурентните продукти на компанията (по-специално, добре доказаната батерия Blade и модерната електрическа архитектура на електрическата платформа 3.0 Evo), благоприятните политики на много от местните правителства за електрически превозни средства (включително данъчни облекчения) и взискателният, но рационален потребител, който се фокусира върху качеството, технологиите и цената.

Той подчерта особено важността на дясното движение за китайските марки. Според Чан, Хонконг служи като своеобразен прозорец към световния пазар, където марките не само тестват нови продукти, но и се адаптират към спецификите на други страни с подобни пътни условия. Освен това, високото ниво на медийно отразяване в последно време помага за формирането на положителен имидж на марката на чуждестранните пазари.

В своите планове BYD възнамерява да разшири линията от модели за износ, включително и такива с десен волан, да подобри обслужването на клиентите, да създаде силни общности от собственици на автомобили, да развие инфраструктура за следпродажбено обслужване и да взаимодейства по-активно с финансовите институции, за да предлага благоприятни условия за застраховки и кредитиране.

В заключение, Джоуи Чан е убеден, че Китай вече е преминал етапа на „производител за света“ и активно оформя нова реалност – реалността на „интелигентния производител“. И автомобилният сектор играе ключова роля тук.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    факт ( преди 1 седмица )
    Автомобила за лична употреба си отива
  • #8
    1 rate up comment 7 rate down comment
    a.p. ( преди 1 седмица )
    Колите си сотават *** за сега както важи и за всички коли произведени извън япопния и донякъде сша.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Компаниите от Европа и САЩ отидоха да произвеждат в Китай от алчност за максимални печалби. Имайки достъп до технологийте, китайците се научиха как да произвеждат същите стоки сами и престанаха да се нуждаят от западните корпорации. И сега Западът се оказва доста прецакан. От една страна западните компании се нуждаят от иновации за да държат стандарта на живот висок за да няма размирици - а това не е лесно. От друга страна тоталитарен Китай вече има ресурсите да почне трета световна война.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    китайски автомобил е като да си поръчаш патица в сладко-кисел сос звучи екзотично но ние сме традиционалисти и предпочитаме докана във времето европейска кухня
  • #5
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Когато изборът е да избереш китайски електромобил с зареждане на 400 500 км за пет минути или някакъв друг, 100% всички ще изберат китайския, без никакви изненади и изключения!
  • #4
    6 rate up comment 15 rate down comment
    До попа ( преди 1 седмица )
    Вярно е. Това е и причината китайските марки да не се радват на огромен пазарен успех към този момент. Но това е нож с две остриета. Всъщност китайците са тези които имат най-много опит и с течение на времето ще има най-голямо доверие към китайските електромобили, защото имат история за разлика от историята с електромобилите на останалите марки които досега не са продавали такива. А каквото и да говорят по статиите, светът преминава на електромобили. Бавно но сигурно.
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 седмица )
    да си символ на високи технологии не означава че си спечелил доверието на клиентите....а доверието е най-важния фактор в търговията...печели се трудно...необходими са дълги години за да се уверят хората, че не само продуктите, но и съпътсващите ги следпродажбени услуги са с високо и устойчиво качество...
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Сложете емотикони за бърза реакция към статиите. Тази заслужава смеещо се човече :D
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "обяви Джоуи Чан" мда...аз пък обявявам българското кисело мляко за панацея на всички болести.