Възприятието за китайските продукти в чужбина се променя драстично и китайската автомобилната индустрия играе водеща роля, обяви Джоуи Чан, изпълнителен директор на BYD Hong Kong. В интервю за изданието Autohome той беше категоричен, че ако по-рано етикетът „Произведено в Китай“ се е свързвал най-вече с евтини дрехи или обувки, сега постепенно се трансформира в „Smart Made in China“.
„Това символизира високотехнологично и интелигентно производство. Съвременните китайски компании вече не просто „излизат“, а „пускат корени“ на чуждестранните пазари, създавайки трайна стойност", допълва топ-мениджърът на един от най-големите автомобилни производители на само в Китай, но и в света..
Според Чан, именно новото поколение електрически автомобили се е превърнало в движещата сила, която е променила отношението към китайските марки в света. В частност, в Хонконг, който е специален административен район на Китай със собствени транспортни специфики (десен волан), китайските автомобили, и предимно моделите на BYD, бързо набират популярност.
Един от най-успешните модели в региона е електрическият кросоувър BYD Sealion 7. Той се появява на местния пазар едва в началото на 2025 година, като юни са продадени почти три хиляди автомобила. Този модел се превръща не просто в хит, а в пример за съвременен китайски дизайн и инженерство.
Като цяло, Чан идентифицира три ключови фактора, допринесли за растежа на BYD в чужбина: конкурентните продукти на компанията (по-специално, добре доказаната батерия Blade и модерната електрическа архитектура на електрическата платформа 3.0 Evo), благоприятните политики на много от местните правителства за електрически превозни средства (включително данъчни облекчения) и взискателният, но рационален потребител, който се фокусира върху качеството, технологиите и цената.
Той подчерта особено важността на дясното движение за китайските марки. Според Чан, Хонконг служи като своеобразен прозорец към световния пазар, където марките не само тестват нови продукти, но и се адаптират към спецификите на други страни с подобни пътни условия. Освен това, високото ниво на медийно отразяване в последно време помага за формирането на положителен имидж на марката на чуждестранните пазари.
В своите планове BYD възнамерява да разшири линията от модели за износ, включително и такива с десен волан, да подобри обслужването на клиентите, да създаде силни общности от собственици на автомобили, да развие инфраструктура за следпродажбено обслужване и да взаимодейства по-активно с финансовите институции, за да предлага благоприятни условия за застраховки и кредитиране.
В заключение, Джоуи Чан е убеден, че Китай вече е преминал етапа на „производител за света“ и активно оформя нова реалност – реалността на „интелигентния производител“. И автомобилният сектор играе ключова роля тук.