IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада: Китайски автомобилен гигант е заплашен от фалит

Шефът на Great Wall разкри за сериозни финансови проблеми при конкурента BYD

Бъдещето на най-голямата автомобилна корпорация в Китай - BYD, е под сериозна въпросителна. Това беше разкрито от шефа на един от големите конкуренти - Great Wall. В интервю за агенция Sina Finance Уей Дзианджун заяви, че като цяло автомобилната индустрия в Китай е под сериозна заплаха. Той беше категоричен, че историята с Evergrande Group през 2021 е на път да се повтори.


BYD


В случая паралелите са очевидни, защото Evergrande беше най-големият строителен предприемач в Китай и заемаше второ място по продажби на недвижими имоти. През 2018 тя става най-ценната компания за недвижими имоти в света, но три години се срива финансово и предизвиква криза в китайския имотен сектор. През 2023 Evergrande подаде молба за банкрут, която в крайна сметка беше уважена от съда и компанията беше закрита.

Според президента на Great Wall големият конкурент има финансови проблеми. Уей Дзиенджун допълни, че компанията му е готова да плати за цялостен одит на всички автомобилни производители в Китай. В противен случай е възможно години упорита работа и държавната подкрепа за китайската автомобилна индустрия да отидат напразно.

Факт е, че шефа на Great Wall така и не посочи директно BYD, но именно това е производителят с най-голям дълг сред китайските автомобилни компании (585 млрд. юана или 81 млрд. долара) в края на 2024. В същото време Уей Дзианджун беше категоричен, че не е рентабилно да се произвеждат "чисти" електрически превозни средства и като цяло този транспорт не формира затворен бизнес цикъл.

"Всеки производител на електромобили все още продава на загуба, но това не може да продължава така, защото енергийните субсидии не допринасят за здравословното развитие на индустрията и трябва да бъдат премахнати. Няма шанс електромобилите да заменят транспорта с други източници на енергия", коментира Уей Дзианджун.

Скептичното отношение на Great Wall към електрическите автомобили е добре известно, като автомобилният гигант дори инвестира в обемни двигатели с вътрешно горене и дори разработи нов бензин V8. Според Уей Дзианджун бъдещето на индустрията е в хибридните задвижвания, където основната роля остава за ДВГ.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 седмица )
    Тесла?
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 седмица )
    Много обичаш да се правиш на глупав. Човека ти казва, че китайците правят дъмпинг на цените и продават на загуба, ти му казваш, ама виж какви хубави батерии правят. И какво от това? Как променя факта че след последните намаления на цените дори BYD работят на загуба? Къде в нормалния свят може да работиш толкова години на загуба без последици? Пък ако ще в 200 модела да сложат новата батерия.
  • #14
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма никакво значение и, че CATL предлага батерии което могат да се зареждат с 1300 kW и да добавят 520 км с 5 минути зареждане! Това са мръсни недемократични китайски километри от които никой не се интересува. Държавата е виновна за тези технологични постижения и трябва да я оплюем хубаво. Няма нищо, че тази фирма не произвежда електромобили, но продава батерии на почти всички автомобилни производители и до края на годината с тези батерии ще се оборудвани 67 модела!
  • #13
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До 11 ( преди 1 седмица )
    Разбира се, че ще ти дадат какви ли не обяснения, включително такива които да противоречат на всякаква логика, както и на физичните закони. Например това че BYD продават електромобил, който зарежда 400 км за пет минути, няма никакво значение.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    По примера на Тесла, за да си успешен най-голямо значение има колко шарани ще се намерят да купуват акциите ти. Нито печалбата, нито дълговете имат значение. Нито това дали продуктите ти са най-добрите. Като ти дадат пазарна капитализация от 1 трилион долара, ако ти потрябват 50 милиарда, всяка банка ще ти даде дори без да броим това, че си спечелил пари от продажбата на акции и че можеш да продадеш още.
  • #11
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като цяло винаги са се въртяли слухове, че китайската държава силно субсидира своите производители с цел да направи дъмпинг срещу западните производители и да си спечели пазарен дял. При китайците няма честна игра. Те са готови на всичко за да си го върнат тъпкано на запада за повече от един век на унижение от първата половина на 19ти век до втората половина на 20ти век. А това, че BYD e с най-добрите показатели не означава нищо. Сред слепите едноокият е цар.
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А аз колко пъти да ти повтарям да не лъжеш? Ето ти продажбите на автомобили и печалбите в долари по години на BYD Продадени коли: 2020: 394 хил., 2021: 721 хил., 2022: 1.8 млн., 2023: 3 млн., 2024: 4.3 млн. Печалба (млрд. USD): 2020: 0.585, 2021: 0.47, 2022: 2.4, 2023: 4.2, 2024: 5.5. тоест си печели въпреки че продава само автомобили които се зареждат в контакта както продажбите на електромобили растат така и печалбите от тях, каквото и да лъжеш.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 седмица )
    "Всеки производител на електромобили все още продава на загуба.." Аз това откога го поватарям на форумната тротинетка, но не, не увира тиквата и това си е. Тортинетка, БЙД е далеч по-вероятно да последва съдбата на Тесла, предишния ти кандидат за задминаване на Тойота. Да видим колко още пъти ще настъпиш същата мотика.
  • #8
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 7 ( преди 1 седмица )
    Колко трябва да нямаш глава за да го вярваш това? То и за това до няколко години БИД ще мине и Тойота ако Тойота не напредне рязко в тази област, но и сега електромобилите на Тойота в Китай са с батерия и задвижване на БИД
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Ще слушате Акио Тойода.Който не слуша и произвежда само електрокари,губи пари.