IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Малката" G-класа на Mercedes ще струва наполовина

Германците ускоряват работата по новия компактен всъдеход, който ще видим догодина

Mercedes-Benz ускорява работата по бъдещата "малка" G-класа - по-компактна и достъпна версия на някогашния армейски всъдеход, замислена като конкурент на задаващия се Land Rover Defender Sport. Моделът ще бъде представен официално догодина и ще се появи в автосалоните през 2027.
  
     
Mercedes G-Class, Baby G-class, Little G
Бъдещата Little G, илюстрация на Autocar
 
            
За неудоволствие на някои по-традиционни фенове, новата Little G ще е само с електрическо задвижване и върху самоносещата конструкция на платформата MB:EA, вместо върху рама. Бъдещият всъдеход ще има 800-волтова архитектура за по-бързо зареждане и батерии от следващо поколение, което според Mercedes ще дават обхват от 700 км с едно зареждане.

Малката G-класа ще свали доста летвата по отношение на цената. По информация на Autocar, новият модел ще започва от около 70,000 лири, или около 159,000 лева. За сравнение електрическата версия на актуалната G-класа - G580 EQ - започва от 290,000 лева, а най-достъпната с вътрешно горене е малко над 251,000 лева.

Бъдещият модел ще се задвижва от новото поколение електромотори eATS 2.0, съвсем различни от агрегатите Siemens Valeo, които Mercedes използва в сегашните си електрически модели. За по-добра ефективност, колата ще получи двустепенна скоростна кутия. Комбинираната мощност на двата електромотора вероятно ще е от порядъка на 480-500 конски сили. Работи се и върху нова сложна система за задвижване на четирите колела, която ще е способна убедително да имитира действието на трите заключващи се механични диференциала на стандартната G-класа.

Ускоряването на разработката на baby G-class е свързана най-вече с китайския пазар, където интересът към всъдеходи с ретро дизайн и електрическо задвижване расте с небивали темпове. Малката G-класа ще се бори както срещу задаващите се Defender Sport и Toyota Compact Cruiser (умалена версия на Land Cruiser), така и срещу китайски играчи Fangchengbao на BYD, iCar на Chery и Mengshi на Dongfeng.
  
    
Конкурентите на Mercedes Little G (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    До 2: Ами не... електричеството само по себе си - ОК, но ако нямаш директен кабел за него "съхранението" го прави скъпо и неефективно
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    Да идат и да купят лиценза за Jimny от Suzuki, че тая карикатура е тотално падение!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пародия ( преди 2 дни )
    на подобие на автомобил. Най-древния и дървен Сузуки Самурай "разбивач на камъни в бъбреците" е по истински.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    #1, те имат дялове из китайските фабрики. Ще ребрандират някое китайче от 30 000 долара (даже може да е от тия на снимките горе), ще му направят прави ъгли по каросерията и ще го продаавт с 200 % надценка.
  • #2
    0 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 2 дни )
    Електричеството е най достъпния източник на енергия
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Катапот ( преди 2 дни )
    Безсмислена тъпотия.... Вместо да направят един истински всъдеход, на рама, с цял мост, поне отзад, с подходящо окачване, три блокажа, раздатка с понижаващи предавки и дизелов двигател - това, което по принцип търсят хората, когато искат да си купят всъдеход - те правят някаква електрическа ***, дето щяла да имитира ефекта на трите блокажа.... пълен ***, колкото и добро да го направят за извън пътя, пак няма да се продава.Мерцедес също започват да олекват, жалко за славната история...