Mercedes-Benz ускорява работата по бъдещата "малка" G-класа - по-компактна и достъпна версия на някогашния армейски всъдеход, замислена като конкурент на задаващия се Land Rover Defender Sport. Моделът ще бъде представен официално догодина и ще се появи в автосалоните през 2027.
Бъдещата Little G, илюстрация на Autocar
За неудоволствие на някои по-традиционни фенове, новата Little G ще е само с електрическо задвижване и върху самоносещата конструкция на платформата MB:EA, вместо върху рама. Бъдещият всъдеход ще има 800-волтова архитектура за по-бързо зареждане и батерии от следващо поколение, което според Mercedes ще дават обхват от 700 км с едно зареждане.
Малката G-класа ще свали доста летвата по отношение на цената. По информация на Autocar, новият модел ще започва от около 70,000 лири, или около 159,000 лева. За сравнение електрическата версия на актуалната G-класа - G580 EQ - започва от 290,000 лева, а най-достъпната с вътрешно горене е малко над 251,000 лева.
Бъдещият модел ще се задвижва от новото поколение електромотори eATS 2.0, съвсем различни от агрегатите Siemens Valeo, които Mercedes използва в сегашните си електрически модели. За по-добра ефективност, колата ще получи двустепенна скоростна кутия. Комбинираната мощност на двата електромотора вероятно ще е от порядъка на 480-500 конски сили. Работи се и върху нова сложна система за задвижване на четирите колела, която ще е способна убедително да имитира действието на трите заключващи се механични диференциала на стандартната G-класа.
Ускоряването на разработката на baby G-class е свързана най-вече с китайския пазар, където интересът към всъдеходи с ретро дизайн и електрическо задвижване расте с небивали темпове. Малката G-класа ще се бори както срещу задаващите се Defender Sport и Toyota Compact Cruiser (умалена версия на Land Cruiser), така и срещу китайски играчи Fangchengbao на BYD, iCar на Chery и Mengshi на Dongfeng.
Конкурентите на Mercedes Little G (ГАЛЕРИЯ):