IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада: Китайски автомобилен гигант е заплашен от фалит

Шефът на Great Wall разкри за сериозни финансови проблеми при конкурента BYD

Бъдещето на най-голямата автомобилна корпорация в Китай - BYD, е под сериозна въпросителна. Това беше разкрито от шефа на един от големите конкуренти - Great Wall. В интервю за агенция Sina Finance Уей Дзианджун заяви, че като цяло автомобилната индустрия в Китай е под сериозна заплаха. Той беше категоричен, че историята с Evergrande Group през 2021 е на път да се повтори.


BYD


В случая паралелите са очевидни, защото Evergrande беше най-големият строителен предприемач в Китай и заемаше второ място по продажби на недвижими имоти. През 2018 тя става най-ценната компания за недвижими имоти в света, но три години се срива финансово и предизвиква криза в китайския имотен сектор. През 2023 Evergrande подаде молба за банкрут, която в крайна сметка беше уважена от съда и компанията беше закрита.

Според президента на Great Wall големият конкурент има финансови проблеми. Уей Дзиенджун допълни, че компанията му е готова да плати за цялостен одит на всички автомобилни производители в Китай. В противен случай е възможно години упорита работа и държавната подкрепа за китайската автомобилна индустрия да отидат напразно.

Факт е, че шефа на Great Wall така и не посочи директно BYD, но именно това е производителят с най-голям дълг сред китайските автомобилни компании (585 млрд. юана или 81 млрд. долара) в края на 2024. В същото време Уей Дзианджун беше категоричен, че не е рентабилно да се произвеждат "чисти" електрически превозни средства и като цяло този транспорт не формира затворен бизнес цикъл.

"Всеки производител на електромобили все още продава на загуба, но това не може да продължава така, защото енергийните субсидии не допринасят за здравословното развитие на индустрията и трябва да бъдат премахнати. Няма шанс електромобилите да заменят транспорта с други източници на енергия", коментира Уей Дзианджун.

Скептичното отношение на Great Wall към електрическите автомобили е добре известно, като автомобилният гигант дори инвестира в обемни двигатели с вътрешно горене и дори разработи нов бензин V8. Според Уей Дзианджун бъдещето на индустрията е в хибридните задвижвания, където основната роля остава за ДВГ.


0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ми дайте да ги спасявяме китайците като деца в училище преподавателите ни събираха стотинките за закуска по разни измислени поводи за нуждаещите се съученици в конго виетнам лаос и всичко изчезваше за едене пиене тия три работи на партизаните по кабинетите
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    След изказването на Great Wal, има и изказване на шефа на BYD. В него са цитирани основните китайски фирми и тяхното икономическо състояние /около 10/. И изненада, BYD е с най-добри показатели от всички. Но тук лее..еко се пропуска това, не е подходящо :)
  • #4
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ахай, хафте, БУД имали 83 млрд. борчове? Митична врачке, що така, бе Миме? Нали дълговете на Тойота и ФВ ти вадеха очите та ни ги завираше и в нашите очи как щели да ги гътнат? Ах, мамин златен, поредният ти ***-лиз и прогноза, които не стават и за тоалетна хартия.
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Въобще не ми пука колко китайски марки ще фалират, но многогодишните продажби на загуба съсипват европейските марки, което вече е проблем.
  • #2
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Китайците много наивно повярваха на евро-политиците, че още "утре" всички ще са с електрички. Нали големия дувар спряха производството именно заради екоталибаните.
  • #1
    10 rate up comment 9 rate down comment
    смех ( преди 4 седмици )
    Ако Бъд фалира то не знамнтогава Грейт Гриша накъде са тръгнали.