В наши дни един SUV със средни размери струва поне около 40 000 долара. И трудно можем да си представим, че подобен автомобил ще се продава за 7000 долара, за колкото сега може да се купи 10-15-годишна кола с огромен пробег. Според изпълнителен директор на един от по-новите автомобилни производители обаче това е напълно възможно и е въпрос на време.
Разбира се, това няма да се случи в Европа или САЩ, а в Китай, където автомобилната индустрия е на ръба на колапс заради ценова война, която неизбежно ще унищожи множество марки през следващите няколко години. И според Джу Дзянмин, ръководител на Leapmotor, в която Stellantis, притежава 20%, разходите за производство ще спаднат рязко.
Китайският топ-мениджър смята, че е разумно в бъдеще автомобилните производители да продават среден до голям SUV за 50 000 юана (7000 щатски долара). И аргументите му са свързани с казуси от други индустрии, които наистина подкрепят подобна теория. Въпросът е за това как напредъкът на технологиите и интеграцията на чипове биха могли радикално да намалят разходите за производство на съвременни превозни средства.
Джу Дзянмин дава за пример случващото се с електронни продукти като големи 100-инчови телевизори, които сега се продават в Китай за по-малко от 850 долара, съобщава CarNewsChina. Или климатици, които сега могат да бъдат закупени за малко над 150 долара.
Leapmotor все още има да извърви още път, преди да може да започне да рекламира SUV-ове с размер на BMW X5 за 7000 долара. Сега шестместният C16 на китайската марка струва между 24 000 и 27 000 долара, като това е изгодна сделка според европейските и американските ценови стандарти.
Предстои да се види дали наистина нещо подобно може да се случи, но е факт, че китайските производители настъпват, като останалият свят вече ги смята за екзистенциална заплаха. Преминаването към електрификация почти елиминира всички предимства, които утвърдените автомобилни производители имаха по време на периода на ДВГ и изравнява условията. И с конкурентни продукти и значителни ценови предимства на своя страна, марките от Китайската имат всички шансове да се преборят с конкуренцията.