IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Докъде я докара Opel: ще сглобява китайски електрички

Stellantis пренасочва моделите на Leapmotor към фабриките на германската си марка

Заводите на Opel в Германия и Словакия може да се окажат най-подходящите за организиране на производство в Европа на новите модели на китайската компания Leapmotor, чиито интереси извън т.нар. Голям Китай (включващ Хонконг, Макао и Тайван) се представляват от Stellantis. Този избор се дължи на нови политически реалности, а именно назряващата търговска война между Китай и ЕС.


Leapmotor


Миналата есен Leapmotor и Stellantis създадоха съвместното предприятие Leapmotor International, чрез което Stellantis Corporation стана изключителен представител на марката Leapmotor извън Китай. Сега Stellantis активно развива бизнеса на Leapmotor в Европа: на пазара бяха пуснати два модела - субкомпактният хечбек Leapmotor T03 и средноразмерният кросоувър Leapmotor C10, а производството на Leapmotor T03 е локализирано в завода на Stellantis в полския град Тихи.

Агенция Ройтерс съобщава, позовавайки се на вътрешни лица, че Stellantis Corporation е планирала да използва полския завод за производството и на други модели на Leapmotor, по-специално на компактния кросоувър Leapmotor B10, който бе представен през октомври на автомобилното изложение в Париж. Тези планове обаче били възпрепятствани от нарастващото напрежение в търговските отношения между ЕС и Китай.


Leapmotor


Както се знае, миналото лято Европейската комисия инициира въвеждането на повишени мита върху китайските електрически превозни средства, за да защити европейския пазар от експанзията на китайските автомобилни производители. Тази мярка разцепи ЕС, защото не всички държави подкрепят подобна политика.

Германия, Унгария, Словакия, Словения и Малта се обявиха срещу въвеждането на тези тарифи на вота през октомври. Митата бяха подкрепени от Франция, Италия, Нидерландия, Полша, Ейре, Дания, България, Естония, Латвия и Литва. Останалите страни членки на ЕС се въздържаха да вземат решение.

На свой ред Министерството на търговията на КНР проведе среща с представители на китайската автомобилна индустрия в началото на юли, по време на която беше обявена следната правителствена политика, като се вземат предвид потенциалните геополитически рискове: изграждането на заводи в Индия, Русия и Турция силно не се препоръчва, а на такива в Тайланд и Европа е нежелателно.


Leapmotor


След октомврийското гласуване в ЕС за митата, министерство проведе още една среща с китайските автомобилни производители и издаде по-строга директива за Европа: инвестициите в страните, които подкрепиха въвеждането на повишените мита върху китайските електрически автомобили, да бъдат спрени.

Поради тази директива заводът на Stellantis в Полша вече не е подходящ за организиране на производство на нови модели Leapmotor. Дори сглобяването на Leapmotor T03 може да бъде преместено - ситуацията с този модел още не е напълно ясна. Поради това Stellantis Corporation сега търси обекти в страните, които са гласували против митата, като най-подходящи, според източниците, са заводите на Opel в словашкия град Търнава и в германския Айзенах, провинция Тюрингия.


Opel Grandland


Заводът в Айзенах произвежда само кросоувъра Opel Grandland. Фабриката в Търнава е натоварена със сглобяването на новия Citroen C3 и свързаните с него кросоувъри Citroen C3 Aircross и Opel Frontera - търсенето на тези модели се очаква да бъде доста голямо. Като цяло, поради ниското използване, заводът в Айзенах е по-подходящ за организиране на производството на новите модели на Leapmotor от този в Търнава, но пък производствените разходи в Германия са по-високи, отколкото в страните от Източна Европа.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Тази медийка отдвана освен с прояокации, с друго не се занимава.И да, много ясно, че ще им нажулят митата, китайската държава излива огромна субсидия в автомобилните фирми, като целта е продукцията им да е свръх евтина, много под реална себестойност, с което да фалират конглокентите по света, като стана със сокарните панели. Да,ама тоя път по сврта се усетиха от китайските номера и им нашиха митата! И правилно.
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    цъ, тъ пия португалец и тъ пите франсета докараха опел до тук
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Дали пък не се опитават да заобиколят митата
  • #7
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Авторът, Опел никога не е е имал завод в Търнава, дали не е на Ситроен и после приобщен от PSA? Заглавието е подвеждащо, ама нали е поне гръмко... като в жълт журнал.
  • #6
    2 rate up comment 12 rate down comment
    5 ( преди 1 седмица )
    Кой тоз де ми бичи минусче? Бичи си, бате! Ама знаеш, че съм прав :)
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Корекция - Опел не го докара до тук ... Опел беше ДОКАРАН до тук, от собствената си държава.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Еми като немските марки не можели да правят евтини електрични в Германия и ВАГ примерно планира да ги прави в Испания тогава китайската марка на Стелантис и Тесла ще им дадат урок как може да стане :D
  • #3
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Счупел отече в историята
  • #2
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Явно хората се усетиха, че им пробутват посредствени Пежо за Опел. Г-н Тавареш 40-те милиона потъва със страшна сила. Скоро ще е богат пенсионер, а "концерна" му ще е закрил 1/2 от марките. Аниели трябва да го изритат до Коледа за да ограничат щетите.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    Ами... Шолц трябва да се гордее, че ще се сглабят китайски автомобили в Германия