IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis спира производството на още два модела

След Fiat Panda концернът замразява временно Dodge Durango и Jeep Grand Cherokee

Нещата в Stellantis не вървят много добре не само в Европа, но и в САЩ - след новината за спирането на производството на Fiat Panda в Италия, се появи информация за бъдещо съкращаване във фабриката в Детройт, където се правят Dodge Durango и Jeep Grand Cherokee. Там, от 28 октомври до 1 ноември поточната линия беше спряна, а като причина бе посочена ситуацията на пазара.


Stellantis


Прекратяването на производството на два модела Jeep и Dodge се посочва в писмо, изпратено до служителите на завода Stellantis в Детройт, което е получено от Mopar Insiders . В разговор с Motor1 концернът от своя страна каза, че това е една от мерките "за привеждане на производствените обеми в съответствие с продажбите". С други думи, моделите не се продават добре, така че темпът на сглобяването им е намален.

„Компанията ще продължи да наблюдава ситуацията, за да прецени дали са необходими допълнителни действия“, добавят от Stellantis.

По-рано ръководителят на Stellantis Карлос Тавареш заяви, че ниските продажби на концерна в САЩ са резултат от „неефективна маркетингова стратегия“. Той също така посочи проблемите с качеството на сглобяването на RAM, което наскоро доведе до изтеглянето на близо милион и половина коли по целия свят, и добави, че всички марки на Stellantis ще имат само две до три години, за да „докажат своята жизнеспособност“. В противен случай концернът ще се отърве от тях.

В момента портфолиото на концерна включва 14 марки. Най-големите от тях, като Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën и Peugeot, едва ли ще бъдат засегнати от оптимизацията, но по-малките марки, например Chrysler, който произвежда само един модел (миниван Pacifica), или Maserati, чиито продажби през 2024 г. рухнаха, са застрашени сериозно.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sportni japanki ( преди 1 месец )
    Заминават си някой марки и модели за сметка на jeep &,Dodge.Подобно на GM преди години ,открадна всички технологии на Saab фалира ги и след това ги прати към музея .И накрая пак Джеки Чан .ще спечели от всичко.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Мдаа.. ( преди 1 месец )
    Тоя гад ще затрие всички брандове, които кърваво прилапа към умопобърканият конгломерат Стелантис. Неговата грижа е Peugeot. Всички останали ще ги свари на глокбан за собственият си профит и този на Peugeot, които скапани *** някак си без грам пазар извън Европа, са 10 пъти по добре от останалите,които имат силен разгърнат такъв не само в Европа но и из щатите. От далеч съм му хванал спатийте на този, още по-нагли завои ще направи в посока блатото към което води Fiat/Alfa Romeo.
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те всички искат да продават "с висока добавена стойност", защото маржовете са в проценти и очичките на меринджеите стават на доларови знаци като правят прогнози как ще продават с голяма базова цена. Обаче на света има много повече кащници като нас, които изобщо ще спрат да ги гледат тези автомобили и в повечето случаи става "ГГЗ"!
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От финасова гледна точка, може да е оправдано краткосрочно, но с този си ход, според мене ще загубят Ами пазара дългосрочно. Явно от ПСА още не са си научили урока от 90те. Впоследствие искаха да се върнат и им дойде иделно сливането с Фиат, които вече имаха Крайслер.
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Кроки ( преди 1 месец )
    общо взето остават само най-силните модели на марките, няма да има евтини коли, които да стават за нещо. добре че има неудачии за обикновенния човек
  • #4
    27 rate up comment 2 rate down comment
    М да аа ( преди 1 месец )
    Има един момент при тежко болните когато преди смъртта идват на себе си в пълно съзнание все едно ще се оправят. Това бяха годините 2022/23-та. Европейските производители се надпреварваха да обясняват как имат поръчки за години напред и ще продават с каквито си искат надценки, ама накрая гридъ.
  • #3
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Шок и Ужас ( преди 1 месец )
    И пернишката марка затваря 3 завода в швабия
  • #2
    26 rate up comment 16 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Затварят заводите произвеждащи електрокари.Другите заводи произвеждащи автомобили с ДВГ,не могат да насмогнат
  • #1
    33 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Този е голям оптимист - първо каза, че няма да затваря марки, а сега им дава чак 2-3 години... Какво ли му пука - догодина го няма