Нещата в Stellantis не вървят много добре не само в Европа, но и в САЩ - след новината за спирането на производството на Fiat Panda в Италия, се появи информация за бъдещо съкращаване във фабриката в Детройт, където се правят Dodge Durango и Jeep Grand Cherokee. Там, от 28 октомври до 1 ноември поточната линия беше спряна, а като причина бе посочена ситуацията на пазара.
Прекратяването на производството на два модела Jeep и Dodge се посочва в писмо, изпратено до служителите на завода Stellantis в Детройт, което е получено от Mopar Insiders . В разговор с Motor1 концернът от своя страна каза, че това е една от мерките "за привеждане на производствените обеми в съответствие с продажбите". С други думи, моделите не се продават добре, така че темпът на сглобяването им е намален.
„Компанията ще продължи да наблюдава ситуацията, за да прецени дали са необходими допълнителни действия“, добавят от Stellantis.
По-рано ръководителят на Stellantis Карлос Тавареш заяви, че ниските продажби на концерна в САЩ са резултат от „неефективна маркетингова стратегия“. Той също така посочи проблемите с качеството на сглобяването на RAM, което наскоро доведе до изтеглянето на близо милион и половина коли по целия свят, и добави, че всички марки на Stellantis ще имат само две до три години, за да „докажат своята жизнеспособност“. В противен случай концернът ще се отърве от тях.
В момента портфолиото на концерна включва 14 марки. Най-големите от тях, като Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën и Peugeot, едва ли ще бъдат засегнати от оптимизацията, но по-малките марки, например Chrysler, който произвежда само един модел (миниван Pacifica), или Maserati, чиито продажби през 2024 г. рухнаха, са застрашени сериозно.