IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota обвинява конкурентите в продажба на фалшиви хибриди

48-волтовите системи не са хибриди, твърди представител на компанията

Нов конфликт между автомобилните производители се заражда, след като най-големият от тях – Toyota, обвини конкурентите си в измама. От японската компания заявиха, че меките хибриди подвеждат шофьорите и хвърлят петно върху истинската технология.


Toyota


В последно време на пазара са появяват все повече 48-волтови меки хибриди системи със стартер-генератор. Директорът по продажбите на австралийското подразделение на Toyota – Шон Ханли, обаче е категоричен, че наричането на тези превозни средства „хибриди’’ е напълно погрешно. И по този начин шофьорите биват излъгани от производителите.

За разлика от традиционните серийно паралелни хибриди, които използват батерия и двигател заедно с двигател с вътрешно горене за подобряване на ефективността, или plug-in хибрид с обикновено по-голяма батерия и по-мощен двигател(или двигатели), осигуряващ удължено изцяло електрическо шофиране, 48-волтовата технология играе много по-малка роля.

Системата обикновено съчетава функции на стартера и алтернатора, предлагайки скромно намаление на разхода на гориво. Собствената 48-волтова конфигурация на Toyota не може да задвижва превозно средство само с електрическа енергия, поради което марката иска да направи граница между двете технологии.


Toyota


Според Хенли в Toyota дори не разглеждат 48-волтовите системи като хибриди, рекламирайки ги като „V Active’’ системи в Австралия и той смята, че конкурентните марки също трябва да се откажат от използването на термина „хибрид’’ толкова лесно.

„Наблюдавам как хибридните технологии се използват по различни начини в маркетинга през последните години. Затова Toyota ще обясни ясно какво е хибридна система за ефективност, какво е хибридна система за производителност и какво е 48-волтова система за подпомагане. Ние сме категорични, че 48-волтова система не представлява хибридно задвижване и клиентите трябва да бъдат наясно с това’’, обяснява Хенли.

Топ-мениджърът допълни, че когато си купите 48-волтов задвижващ механизъм на Toyota, вие не си купувате хибридна система. Това изявление на Хенли обаче противоречи със стратегията на Toyota на други места по света. И Европа, например, японците рекламират 48-волтовата система на HiLux като „Hilux Hybrid 48V’’ и това показва как маркетинговият език на компанията може да се промени в зависимост от нейната целева група.


0 от 500
  • #2
    15 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойотка се е хванала за ибридите като стара коорва за проккажен куйр. А истината е, че пазарът не ги иска, дори собствениците им клиенти. Хората са много по-доволни именно от микрохибридите, защото не оскъпяват почти нищо, осигуряват икономия точно когато двигателят е най-натоварен, подобряват поведението на ДВГ и не правят колите тежки.
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    90% от продаваните хибриди си остават маркетингов трик. Оня ден разглеждам модели и масово обявяват разход около7л/100 ,ще рече в живота 9л.