IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Стар и позабравен детайл от колата се завръща заради Евро 7

Затвореният дизайн на спирачните барабани намалява вредните емисии

Затвореният дизайн на спирачните барабани от стар стил предотвратява изтичането на спирачен прах и може да помогне на автомобилните производители да изпълнят новите разпоредби на ЕС за емисии на спирачки.


спирачните барабани


Всъщност, в наши някога масовите спирачни барабани на практика са изчезнали от новите автомобили. Още през 60-те години на миналия век дисковите предни спирачки заменят барабаните на четирите колела на повечето автомобили. Те се превръщат в стандарт за повечето обикновени автомобили от 70-те години на миналия век, като предните барабани изчезват напълно в средата на 80-те. Те все още се използват на задния мост на някои модели в базовите версии, тъй като там мощността е по-малка и се търси максимално ниска цена.

Експерти обаче смятат, че повече автомобили могат да преминат към барабани в бъдеще, а причината са новите разпоредби на Евро 7, които трябва да влязат в сила през ноември 2026. Въпреки че автомобилните производители успешно лобираха за разводняване на предложените по-строги правила за ауспуха, регламентите на Евро 7 поставят силен нов фокус върху емисиите от други области на автомобила, а именно гумите и спирачките.

Автомобилните производители и техните доставчици са проучили множество методи за намаляване на спирачните емисии, като най-очевидният е използването на нови видове спирачни дискове и накладки. Едно от решенията е да се нанесе покритие върху стоманените спирачни ротори, а друг е да преминете към спирачни накладки, които се износват по-бавно, и карбонови дискове като тези, използвани при суперавтомобилите. Въпреки че са скъпи, те могат да намалят емисиите с 81%.


спирачните барабани


Друг обсъждан вариант е връщане към спирачните барабани. Те работят чрез избутване на чифт спирачни „обувки“ навън към вътрешната повърхност на твърд барабан. Фактът, че триенето се случва вътре в барабана, означава, че спирачките са склонни да прегряват при тежка или продължителна употреба, но затворената конструкция означава и по-голямата част от праха, отделян от спирачните повърхности, ще остава в барабана.

Други предимства на технологията включват по-ниски производствени разходи и тегло и по-малко съпротивление, когато спирачките не се натискат.
Производителят на авточасти Tenneco, който също произвежда спирачни накладки без мед (те могат да намалят емисиите с 60%), разкрива, че бързият спад в търсенето на спирачни барабани вече се е забавил. 

Електромобилите и хибридите, които са способни да доставят спирачна сила чрез регенеративни средства и разчитат по-малко на традиционните фрикционни спирачки, може да изглеждат като добри кандидати за задни барабани, въпреки теглото си.


спирачните барабани


VW вече ги използва на ID.3 и ID.4 (и дори на моделите GTX), а новите правила за емисиите могат да доведат до възприемане на ретро технологията от повече марки.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Като чуя технологии от 60-те и ми става лошо. Карам нова кола с барабани отзад... даже не ги бях видял, а след няколко месеца се проведе дискусия и бях изненадан. Ама така са сметнали инж. и за.сега им вярвам. Иначе при.ел.колите може и 4 да са такива-като на трабанта ми. Има ли еко-нещо си и евр***гей#$ки директиви ми се повръща. Това и геноцид към нас.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По добре е фрикционните спирачки да се премахнат напълно и да се сложат магнитни. Те са много по силни, по надеждни, на практика са вечни и не отделят никакви замърсители. На много места в индустрията вече се ползват магнитни спирачки в различни машини. В Китай и Япония има и влакове с такива спирачки. Без проблем спират цял влак тежащ стотици тонове при скорост над 300км/ч
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    От кога човешкото здраве в градовете е идиотщина? То и космоса се изучава едновременно с това разбира се, а няма изглед близките поколения земята да стане невъзможна за живот макар някои пустини които сега са най-горещи вероятно ще станат още по-горещи и големи, но пък други ледени пустини ще станат с умерен климат
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Enzo ( преди 3 месеца )
    Дааам. Вместо човечеството неуморно да работи върху технологии за проучване на космоса и придвижването ни из него, за да можем да напуснем тази планета, когато условията на средата станат несъвместими с оцеляването ни на нея, ние се занимаваме с такива идиотщини, които няма да ни доведат до никъде! Просто ще изчезнем, като вид. "Ще потънем тихо в мрака".Както милиони видове преди нас. Защото сме агресивни, алчни и безскрупулни. А разумът ни винаги е губил битката с алчността и агресивността ни!