Затвореният дизайн на спирачните барабани от стар стил предотвратява изтичането на спирачен прах и може да помогне на автомобилните производители да изпълнят новите разпоредби на ЕС за емисии на спирачки.

Всъщност, в наши някога масовите спирачни барабани на практика са изчезнали от новите автомобили. Още през 60-те години на миналия век дисковите предни спирачки заменят барабаните на четирите колела на повечето автомобили. Те се превръщат в стандарт за повечето обикновени автомобили от 70-те години на миналия век, като предните барабани изчезват напълно в средата на 80-те. Те все още се използват на задния мост на някои модели в базовите версии, тъй като там мощността е по-малка и се търси максимално ниска цена.
Експерти обаче смятат, че повече автомобили могат да преминат към барабани в бъдеще, а причината са новите разпоредби на Евро 7, които трябва да влязат в сила през ноември 2026. Въпреки че автомобилните производители успешно лобираха за разводняване на предложените по-строги правила за ауспуха, регламентите на Евро 7 поставят силен нов фокус върху емисиите от други области на автомобила, а именно гумите и спирачките.
Автомобилните производители и техните доставчици са проучили множество методи за намаляване на спирачните емисии, като най-очевидният е използването на нови видове спирачни дискове и накладки. Едно от решенията е да се нанесе покритие върху стоманените спирачни ротори, а друг е да преминете към спирачни накладки, които се износват по-бавно, и карбонови дискове като тези, използвани при суперавтомобилите. Въпреки че са скъпи, те могат да намалят емисиите с 81%.

Друг обсъждан вариант е връщане към спирачните барабани. Те работят чрез избутване на чифт спирачни „обувки“ навън към вътрешната повърхност на твърд барабан. Фактът, че триенето се случва вътре в барабана, означава, че спирачките са склонни да прегряват при тежка или продължителна употреба, но затворената конструкция означава и по-голямата част от праха, отделян от спирачните повърхности, ще остава в барабана.
Други предимства на технологията включват по-ниски производствени разходи и тегло и по-малко съпротивление, когато спирачките не се натискат.
Производителят на авточасти Tenneco, който също произвежда спирачни накладки без мед (те могат да намалят емисиите с 60%), разкрива, че бързият спад в търсенето на спирачни барабани вече се е забавил.
Електромобилите и хибридите, които са способни да доставят спирачна сила чрез регенеративни средства и разчитат по-малко на традиционните фрикционни спирачки, може да изглеждат като добри кандидати за задни барабани, въпреки теглото си.

VW вече ги използва на ID.3 и ID.4 (и дори на моделите GTX), а новите правила за емисиите могат да доведат до възприемане на ретро технологията от повече марки.


1