IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota променя курса в Европа, дава само още 5 години на ДВГ

Най-големият производител в света стартира офанзивата си с 4 електромобила

Toyota представи четири нови напълно електрически модела на конгреса за нова мобилност в Катовице (Полша). BZ4X, BZ4X Touring, C-HR+ plus и Urban Cruiser ще се появят в европейските ценови листи най-късно през следващата година, като трябва да убедят купувачите на Стария континент в предимствата на електрически модели на марката. Защо обаче най-големият производител в света увеличава рязко темповете на преход към електромобили?


Toyota


Toyota експериментира с алтернативни задвижвания за своите автомобили от близо 30 години. Още през 1997 компанията представи концептуалните модели Prius (хибрид), RAV4 (електрически) и Highlinder (водород), всеки от които представя различна идея за бъдещето на автомобилите с нулеви емисии. Първият етап беше въвеждането на хибриди на пазара, което се превърна в гигантски търговски успех - в световен мащаб марката вече е доставила над 33 милиона такива превозни средства.

Въпреки това, в случая с електричеството и автомобилите, оборудвани с горивни клетки, задвижвани с водород, темпът на трансформация е много по-бавен. Дългогодишният шеф на компанията Айкио Тойода заяви, че компанията ще представи нови задвижвания на пазара само когато „пазарът и клиентите са готови за тях“. А дори в Европа това не е така, защото общият дял на електрическите превозни средства през август е 15,8%.

Тогава защо Toyota започва електрическа офанзива в Европа? При повечето производители основната причина са новите стандарти за вредни емисии, които се измерват за цялата гама. При японците обаче това не е така, защото 90% от продажбите им в ЕС са на хибридни модели, което е напълно достатъчно за постигане на климатичните цели.


Toyota


Благодарение на широката гама от хибриди, дилърите на Toyota не трябва да „принуждават“ купувачите да се насочват към електрически автомобили. Марката не се излага на високи санкции за превишаване на емисиите на CO2 (95 евро за всеки грам над границата, определена за марката, за всяко превозно средство, надвишаващо лимита).

Тези цели обаче са променливи и през 2030 година производителите трябва да постигнат до 50% намаление на CO2 в сравнение с сегашната граница. И в Toyota са наясно, че това няма да се постигне само с хибридни автомобили, а е нужна и голяма гама от електрически превозни средства. Това е и причината, поради която марката


Toyota


Преминаването към електрически автомобили, направено от най-големия производител на превозни средства в света, вероятно е свързано и със следващия етап от диалога на Европейската комисия с представители на автомобилната индустрия и идеите, прокарвани от март тази година за ускоряване на електрификацията на транспортните паркове.

Както е известно, Европейската комисия иска да „насърчи“ с помощта на „фискални решения“ бизнес клиентите, които са отговорни за над 60% от пазара на нови автомобили в Европа, да преминат към електрически автомобили по-бързо. Това означава, че всеки производител, който приема сериозно пазарите на Стария континент, ще трябва да има електрически превозни средства в офертата си в близко бъдеще, отговарящи на изискванията на бизнес клиентите.


0 от 500
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Никога не съм отричал че лъжеш нито съм се притеснявал да те нарека с обективното описание нагъл психопат. А доказателствата винаги са налице и от твоя страна, никога не си давал цитати за такива мои изказвания. Докато аз мога да цитирам глупости до безкрай, Ако ти се връзвам на акъла. Метан ли препоръчваше или етанол, освен водорода? ПРЕПОРЪЧВАШЕ С ДУМАТА "ПРЕПОРЪЧВАМ" - дума която преписваш и на мен въпреки че никога на никого не съм препоръчвал, освен на турбо да си купи... дизел.
  • #35
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Тойота не случайно е най големия автомобилен производител,умеят да се нагаждат към пазарното търсене.Досега разбиваха пазара с хибриди,ако влезе забраната за петролни автомобили подготвят гама от електрички за производство.Имат и разработка за водородни автомобили.Каквото се продава това ще произвеждат.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият приятел е *** и упорито отрича,за микроТЕЦ в мазето, фотоволтаични навеси с електромобил трафопост, желязната руда с въглерод,екселските таблици с предсказания и т.н.
  • #33
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Рок е този, който ВЯРВА, че до 2030 пазарния дял на електромобилите ще е под 20%, защото някой специалист така му бил казал и той му се доверява, защото има авторитет както и Toyota. Пък и това реално потвърждава "пазарната политика на Toyota" подказвам за антиматематиците - 20% е по-малко от 30% .
  • #32
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Да не е станало като при Гост "Доскоро твърдеше за 30% пазарен дял на електрокарите,сега свали мизата на 20%,защо ли?" Отговорът на въпроса Защо е защото си функционално неграмотен. Хайде прочети какво съм написал? "Защото математиката казва че 20% ще бъдат преминати още след 2 години, а през 2030 ще е дошло онова прословуто НИКОГА НИКОГА НИКОГА, за което говори вашия гуру Акио Тойода. Още ли вярваш че водородната политика на Toyota е успешна?
  • #31
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Цитирай, защото ти е лоша паметта, а заради функционалната неграмотност ще видиш че не съм казвал това което "помниш".
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети пак останал неразбран за пореден път.Помним много добре електрощраусе какви ги говореше,няма нужда да се извърташ от думите си за пореден път.
  • #29
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Още през 2019 когато обяснявахте че физически невъзможно Тесла да ПРОИЗВЕДЕ 20 милиона автомобила през 2030, ви направих таблицата с 50% ръст и попитах ПРЕЗ КОЯ ГОДИНА ЗА ТЕСЛА ЩЕ Е НЕВЪЗМОЖНО ДА ПРОИЗВЕДЕ 50% ГОДИШНО? Още тогава ви казах че не производството ще е препани камъка, а на КОГО ДА ГИ ПРОДАДЕ. Вие три години спорихте КАК НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ ПОСТРОЕНИ ТОЛКОВА ЗАВОДИ. Така ли беше или ще излъжеш и ще трябва да цитирам? Те и Toyota ПРОИЗВЕЖДАХА водородни автомобили. Ама не ги ПРОДАВАХА
  • #28
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Как винаги е едно и също. Единият започва с аз ВЯРВАМ, а другият с аз ЗНАМ. КАК МИСЛИШ КОЕ ПОБЕЖДАВА В РЕАЛНОСТТА?
  • #27
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Аз вярвам че забраната за двг ще бъде премахната.Ще има разнообразие от различни видове задвижване, ДВГ, електрокари, хибриди и водородни автомобили.Коя технология е най добра,ще покаже пазара.