IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японска марка е лидер в Европа по удовлетвореност на дилърите

Проучване на петте най-големи пазара постави Toyota на първо място

В Европа беше публикувана първата общо европейска класация EARS, оценяваща нивото на удовлетвореност на автомобилните дилъри. Лидер е марката, чиято стратегия за сътрудничество, надеждност и фокус върху дългосрочни взаимоотношения са ѝ позволили да заеме уверено първо място.


Toyota RAV4


Това е Toyota, като тя изпреварва BMW и Dacia, които заемат втора и трета позиция. Mercedes-Benz и Cupra също попадат в първата петица. Тя е оформена след проучване на петте най-големи автомобилни пазара в Европа - Германия, Италия, Франция, Испания и Великобритания.

В анкетата са участвали над 3000 дилъри, които са попълнили над 6500 въпросника. Анализът включва параметри като рентабилност, маркетингова подкрепа, стратегическо развитие и съдействие при прехода към електрификация.

Авторите на проучването отбелязват: успехът в отношенията с дилърите се превръща в ключово конкурентно предимство днес. Германия, като най-големият автомобилен пазар в Европа, играе специална роля тук, защото опитът ѝ отразява както местните, така и глобалните тенденции.

Според експерти подобни прегледи помагат на автомобилните производители да укрепят партньорските мрежи и да намерят нови възможности за развитие в условията на нарастваща конкуренция.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не се смей, а си купи Дачия
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Тук коментарите са от глупав по глупав. Първо Тойота не е премиум марка. Второ не знам как може да ти хареса дизайна и интериора на тази кола! Трето всичко НО като казвам всичко е от най евтината пластмаса. Тойота корола е 45 к лв. За това се харесва не друго.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма как друго яче да е. Сегашните Мерцедес, БеЕмВе, Ауди, Порше просто не са това, което бяха едно време - здрави и надеждни. От години всичкото е брак още от конвейра - направени са, съвсем умишлено да изкарат гаранцията и или почва тормоза със суперскъпите части и ремонти, или коша. Точно само дето частите и ремонтите им са на "премиум" цени. Електронните им датчици и *** постоянно гърмят, а без тях колата просто не върви. Те също са адски скъпи, въпреки че се произвеждат за стотинки.
  • #11
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Прагматик ( преди 2 месеца )
    Много ми хареса един пост преди време. Звучеше така - Като купуваш нова Toyota и нов Mercedes (ще добавя и някои други премиуми като Audi, BMW и т.н.) цената на Премиумите - два пъти по-висока от Toyota, а след 10 години ги продаваш на една и съща цена с "японеца". Е много ме разсмя. Във финансовите среди му вика остатъчна стойност. Ето там скучните и архаични Toyota са все още недостижими. Просто това са реалностите.
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Митю ( преди 2 месеца )
    Така е... всеки балкански бей се точки на немска лъскава кошница, ама и всеки си мечтае да има в гаража и по една Тойотка или Хондичка... ей така, за черни дни!!!
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Боби Сс ( преди 2 месеца )
    Ако беше Дачия , нямаше да го откраднат. В момента карам Toyota Camry elegance , фейслифта на 2021 г. Тогава цената бе 65900 лв , в момента е на 115000 км , погледнете на колко се продава подобен на пазара. Малкия сервиз на 15000 км струва 350 лв. , големия - на 30000 км - 500 лв. 218 к.с. , гори 5,5/100 бензин ( по каталог е 3,9л. ,аз такъв разход не мога да постигна ) Всички автомобили на 180000 км са с оригиналните накладки . Ако искате да изпъкнете в обществото - Toyota не е вашата марка
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Боби Сс ( преди 2 месеца )
    Карам Тойота и Lexus от 1/4 век , закупени от магазина х 5-6 години , продавам ги половин година преди да изтече гаранцията , или преди 200000 км , за да може следващия собственик да закупи сервизиран , с ясен пробег , гаранционен автомобил . Продава се за 1 месец на половин цена от покупката като нов . Тази сума е първоначалната вноска за следващия на лизинг. Това са скучни автомобили , само газ - спирачка. Масло между сервизите не харчат. Land cruisera от 2007 ми го откраднаха 2012 .
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ...и BMW не са били по-зле откъм продажби заради надеждност от когато и да е било. Шавабен пазара не се брои, там са мазохисти купуват всичко немско какъвто и *** да е.Срива им на чуждите пазари е ясен показател какво се случва, така че тия маркетинг рекламни статийки за анализи от "проучвания" са красиви замъци ама от мокър пясък. Има марки които са до дъното, има и на дъното има и такива които са относително добре. Toyota продават, да.. ама никой не е така доволен от тях както преди ...
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В щатско/Канада и Азия нещата стоят малко далеч по-добре, защото там обикновенните хора, мн семейства имат финансите да купуват нови коли, ванове или компактни до средни SUV-та и ги сменят на 5-7години. Като цяло по-евтини опции но модели за техният пазар.Европа отдавна е в калта, а повечето компании заради алчност се крепят с евтини тарикатски трикове, от което още повече затъват.Тия статийки с изтъркани клишета "иновации, нови възможности, развитие, бъдеще" са замък от пясък.
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Copy - Paste ( преди 2 месеца )
    Последното изречение от статията направо ме разсмя. Какво развитие, какви нови възможности..?!Всичките дилърства са за закъсали яко, 70% от марките и европейските и външните (без Чайна) са в жестоки гимнастики с опити да се откъснат от дъното по продажби с калпави модели, белким някой нов модел започне да се продава малко по-стабилно. Дилърствата им обират целия пешкир за дефектите и всякакви д-р проблеми, и като цяло продават на една шепа "ора" които са в основата на солидни $ потоци.