Богатите не искат електрически автомобили, независимо от вида на каросерията, но в същото време те не искат и определени модели с ДВГ. И последното поколение на Chevrolet Corvette е доказателство за това, тъй като не се продава нито в Европа, нито в Америка. В същото време дилърите натрупаха огромен брой произведени бройки от модела и се чудят как да се отърват от тях.
Мощните автомобили винаги са били едно от оръжията на производителите за увеличение на продажбите, особено при марките от висок клас. Появата на електрически автомобили трябваше да продължи тази тенденция, но се оказа, че богатите хора по света не искат коли на ток.
С изключение на Rolls-Royce, останалата част от пазара на луксозни електрически автомобили върви надолу. Мате Римац, шеф на едноименна марка, публично призна, че хиперколите с нулеви вредни емисии се продават много трудно. И предупреди конкурентите, че няма да им е лесно да го правят. Оказва се обаче, че заможните клиенти не искат и някои модели с ДВГ.
Bugatti си остава фаворит, но при по-възрастните потребите. Ferrari привлича по-млади, но също толкова богати клиенти, докато Chevrolet има огромен проблем с Corvette. И той се дължи на факта, че компанията инвестира огромни средства в суперколата, която сега се срина тотално.
Когато Corvette беше пуснат на пазара през 2020, дилърите бяха затрупани с поръчки за модела, което ги накара да потриват доволно ръце. Нещата обаче се обърнаха наопаки, което се оказа огромен проблем. Точно когато търсенето беше най-високо, търговците вдигнаха цените до небесата, като изискаха по-голям марж от производителя. Той, естествено, спечели от това, тъй като дилърите решиха да рискуват и платиха, за да получат повече бройки от модела.
В крайна сметка търговците повишиха цените от нормалните до този момент 60 000 долара до над 100 000 долара. И Chevrolet нямаше друг избор, освен да увеличи производството. Това обаче доведе до пренасищане на пазара, като в момента в представителствата на марката в САЩ има поне 872 бройки от модела от 2024 и 4872 от модела от 2025. Това са близо 5500 Corvette, които клиентите не искат.
Търговците, разбира се, реагираха и се опитват да продадат наличните автомобили с добра отстъпка, за да получат някакви средства, с които да си покрият разходите, но бързата продажба на 5500 коли, които са и много скъпи, не е лесна работа. А проблемът е и за самия Chevrolet, който инвестира повечето от получените пари в нови, ексклузивни версии на модела. И с оглед на случващото се те едва ли ще бъдат продадени.