Porsche преговаря с китайски дилъри за подобряване на отношенията, тъй като намаляващите продажби на електрически превозни средства принуждават автомобилната индустрия да преразгледа прехода от автомобили с двигатели с вътрешно горене. Обсъждат се промени в бизнес стратегиите и обслужването на клиентите, казаха от германската компания.
Porsche не предостави подробности за случващото се, но отбеляза, че двете страни планират да работят по-тясно заедно. Дялът на Porsche и други западни автомобилни производители на пазара на електрически превозни средства в Китай се е свил, тъй като местните конкуренти са увеличили присъствието си. Икономическото забавяне на Китай, подхранвано от кризата с недвижимите имоти, също отслаби общото търсене на електрически превозни средства, намалявайки цените и свивайки печалбите за производителите и търговците.
Китайските медии съобщават, че някои дилъри на Porsche в Китай искат компенсации за продажба на електрически превозни средства на загуба и изразяват недоволство от плановете за продажби за тази година. Миналата година Китай представлява около една четвърт от всички доставки на Porsche.
Доставките на Porsche за китайския пазар паднаха с 15% през 2023 г., като тенденцията продължи и тази година, като продажбите паднаха с 24% през първото тримесечие. Доставките до Северна Америка също са намалели с 23% през същия период, но това се дължи на митнически проблеми.
Напрежението между китайските дистрибутори и германските автомобилни производители не е нещо ново. През 2017 г. Audi, част от групата Volkswagen, уреди спор с китайски дилъри с изплащане на компенсации. През 2015 г. BMW плати на своите китайски търговци на дребно 820 милиона долара за покриване на загуби.