През последните месеци клиентите имат по-голям избор при електрическите превозни средства от всякога и този избор ще нараства още през следващите няколко години. Интересно е, че в същото време търговците на автомобили не са ентусиазирани от перспективата за продажба на нови електрически автомобили.
Проучване на CDK Global на 250 големи представителства в САЩ установи, че 49 процента от дилърите на нови автомобили изобщо не се вълнуват от продажбата на електрически превозни средства. Само 12 процента от дилърите в Алабама, Мисисипи, Тенеси и Кентъки казват, че техният търговски екип е умерено или много развълнуван от продажбата на електрически превозни средства.
Сред причините за липсата на ентусиазъм, посочени от отделите по продажбите, са географското местоположение и големите разстояния между градовете с разнородна инфраструктура за зареждане. Това затруднява убеждаването на купувачите на автомобили, че електромобилите са жизнеспособна алтернатива на колите с двигатели с вътрешно горене. По същия начин дилърите в северните щати са загрижени за студа през зимата.
В южните щати положението също не е много „розово“. Там само 24 процента от търговците са заявили, че са добре обучени да разбират и продават електрически превозни средства.