Мрежата от зарядни станции за бързо зареждане Electrify America, създадена и контролирана от американското подразделение на Volkswagen Group, планира да въведе ограничения за потребителите на своите терминали, съобщава Carscoops, като се позовава се на изявление на президента на компанията Робърт Бароса.
Предвижда се собствениците на електрически автомобили да могат да зареждат до максимум 85% от пълния капацитет на батерията, а за тези, които заемат място по-дълго от очакваното, ще бъде въведена допълнителна такса
Инициативата е насочена към борба с шофьорите, които заемат терминал за зареждане твърде дълго, когато това вече не е необходимо. Основното в случая е, че модерните DC станции ви позволяват относително бързо да попълвате енергийния резерв до 80%, но през последните 20% скоростта на зареждане намалява значително.
Робърт Бароса обясни, че електрическите автомобили все още са нови за голяма част от американците и много от тях не разбират, че терминалите с висока мощност не трябва да се използват за пълно зареждане. Така Electrify America автоматично ще ограничи максималното зареждане до 85% на десетте си най-натоварени станции в Калифорния. Ако след това водачът не освободи мястото си в рамките на 10 минути, за всяка следваща минута той ще бъде таксуван с 40 цента.
Както отбелязва Carscoops, проблемите с претоварването на мрежата на Electrify America може да се дължат и на факта, че компанията има споразумения с редица автомобилни производители, включително Hyundai и Mercedes-Benz. Те продават на американците безплатна услуга за зареждане заедно с електрически автомобили и купувачите с готовност се възползват от бонуса.
Групата Volkswagen основа Electrify America в края на 2016 г. по силата на споразумение с американските власти като своеобразно извинение за „Дизелгейт“, като в началото инвестира в нея 2 милиарда долара. Преди няколко години Siemens придоби миноритарен дял в мрежата. Днес тя разполага с над 890 станции с терминали с мощност до 350 киловата, разположени в 47 щата.