Volkswagen планира да продава най-малко 80% електрически автомобили в своята гама до 2030 година. Въпреки по-ниския от очаквания ръст на пазара през последния период, плановете на германския производител, обявени през март 2023 година, остават същите.
Това обяви в интервю за Motor1 главният изпълнителен директор на Volkswagen - Томас Шефер, по време на GTI Fan Fest , най-голямото световно събиране на модели на Volkswagen GTI, проведено във Волфсбург от 26 до 28 юли.
- През последните месеци много производители преразгледаха своите електрически стратегии. Volkswagen също преразглежда ли плановете си?
- Оставаме верни на нашата стратегия за електричеството. Оставаме убедени, че това е най-добрият начин за намаляване на въздействието на мобилността върху околната среда. В тази преходна фаза обаче е от решаващо значение да има набор от различни задвижвания в гамата, тъй като различните пазари по света се движат с различни скорости. А Volkswagen може да разчита на богат избор от двигатели с горива, което позволява на клиентите да избират по начина, който най-добре отговаря на техните нужди.
- Мислите ли, че Европа ще промени мнението си относно митата, наложени на китайските електрически автомобили? Ако не, какви последствия очаквате за пазара?
- Отвореността на търговията е наистина важна в този момент на промяна. Според мен обявените от Европейската комисия мита само засилват протекционизма и национализма и не мисля, че ще повишат конкурентоспособността на нашата индустрия. Напротив, трябва да се работи на други фронтове за намаляване и сключване на нови търговски споразумения.
- Десетилетия наред Golf беше най-продаваният автомобил в Европа. Сега обаче пазарът предпочита кросоувъри и SUV-та. Мислите ли, че Golf трябва да еволюира в кросоувър, за да оцелее? Или ще остане верен на себе си?
- Golf винаги ще си остане Golf. Точка. Обратната връзка, която получихме от нашите клиенти, показва, че обновената версия е приета положително такава, каквато е. Освен това вече имаме два успешни SUV модела в същия сегмент, а именно T-Roc и Tiguan , които са лидери в Европа. И двата включват някои от силните страни на Golf, като високо качество на изработка, достъпна и интуитивна технология и вечен дизайн.
- Нека поговорим за атмосферата на GTI Fan Fest: какво прави това събиране толкова специално?
- GTI' се превърна в легендарен акроним в автомобилния свят. Наистина съм щастлив, че Волфсбург, туптящото сърце на нашата марка, е място за срещи на цялата международна GTI общност. Собствениците на тези автомобили са сред най-лоялните към нашата марка и сме много привързани към нашия продукт. Това е наистина важно за нас. Fan Fest беше прекрасно парти, изпълнено с емоции, със собственици от всички краища на Европа и страни като Бразилия и Южна Африка. Не можехме да искаме по-добро.
- Може да се каже, че повечето собственици на модели GTI са изключително критични към електрическите автомобили. Как смятате да преодолеете недоверието и предразсъдъците?
- Собствениците на GTI са много привързани към своя автомобил и неговия спортен характер. Този акроним е истинско съкровище за нас и за целия автомобилен свят и нашата цел е да го направим още по-силен в близко бъдеще. Скоро ще пренесем това ДНК в електрическата ера, като същевременно запазим характеристиките на разпознаваемост, емблематичност и способност за предизвикване на емоции. Концепцията за ID. GTI най-добре представя това, което предстои и обратната връзка, която получихме досега, беше много положителна.
- Какви аспекти ще определят бъдещите електрически GTI?
- На първо място, висока производителност и емблематичен дизайн. Що се отнася до изживяването при шофиране, мога да кажа, че шасито и окачването ще бъдат на още по-високо ниво. Освен това собствениците ще се насладят на специфичен звук („GTI e-sound“) и специално потребителско изживяване от технологична гледна точка. По същество GTI ще бъде още по-вълнуващ за изживяване и шофиране. Накратко, ние се стремим да произвеждаме кола, която е нещо повече от просто представяне.