Volkswagen обяви, че ще положи значителни усилия за съкращаването на разходите през втората половина на годината, а и след това, за да може да съживи маржовете на печалба, съобщава агенция Reuters, като се позовава на изявление от производителя.
Концернът допълнително намалява производствения си капацитет и променя разходите за софтуер след инвестицията си в производителя на електрически превозни средства Rivian. Volkswagen вече беше намалил капацитета си с 25% на определени места, включително основния си завод във Волфсбург, като част от по-широка цел за намаляване на капацитета с 10% в цяла Европа.
Volkswagen обновява гамата си в световен мащаб с EV модели, по-специално за китайския и американския пазар, докато се опитва да се справи с конкуренцията на Tesla и на китайския BYD. Подобно на мнозина в индустрията обаче, германският производител се бори с по-бавно от очакваното търсене на електромобили, както и с предизвикателствата на веригата за доставки и растящите разходи. Това се случва в момент, в който европейските и американските регулатори се опитват да държат евтините китайски електромобили извън своите пазари, налагайки им големи мита.
Главният изпълнителен директор Оливър Блум заяви, че Volkswagen ще се присъедини към някои конкуренти в удължаването на своята гама двигатели с вътрешно горене, потенциално добавяйки нови модели в своите марки, но без да увеличава общите инвестиционни разходи.
В същото време главният финансов директор Арно Антлиц каза, че инвестиционните разходи за 2025-2029 г. ще бъдат намалени до около 165 милиарда евро от 180 милиарда за 2024-2028.
Volkswagen отчете печалба за второто тримесечие преди лихви и данъци от 5,46 милиарда евро, което е спад от 5,6 милиарда евро година по-рано. Това до голяма степен съответства на прогнозите на анализаторите след намаляване на насоките за марж през юли до 6,5-7% от 7-7,5%. Оперативният марж на основната марка VW спадна до 5% през първото полугодие поради разходите за преструктуриране, докато възвръщаемостта на премиум марката Audi беше засегната от тесни места във веригата за доставки.
„Възвръщаемостта от 6,3% след шест месеца е твърде ниска. Ще трябва да положим значителни усилия за намаляване на разходите през втората половина на годината и след това, за да постигнем целите си“, каза Антлиц.