IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW харчи милиарди за ДВГ, които обяви за „стара технология“

Германският концерн ще инвестира над 60 млрд евро в конвенционални агрегати

Преходът към електромобили не върви според очакванията на голяма част от производителите. Някои от тях се принудиха да отменят плановете си, които предвиждаха в обозримо бъдеще да произвеждат камо електрически коли. През миналата година Volkswagen обяви, че до края на десетилетието около 80% от продажбите му в Европа ще бъдат на коли на ток. Това обаче се оказа грешка.


Volkswagen


Сега производителят от Волфсбург е принуден да преразгледа стратегията си. От 180 млрд евро, заделени през 2023 г. предимно за електромобили от следващо поколение, Volkswagen ще използва около 1/3, за да продължи развитието на двигатели с вътрешно горене. Това съобщи Арно Антлиц - главен финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group.

От думите му става ясно, че компанията възнамерява да похарчи приблизително 60 млрд. евро, за да запази автомобилите си с вътрешно горене конкурентоспособни. Говорейки на събитие, организирано от агенция Reuters в Мюнхен, финансовият и главен оперативен директор добави, че „бъдещето е електрическо, но миналото не е свършило. То е една трета и ще остане една трета“.

Това е рязко отклонение от предишния план, обявен в края на 2022 г., за производство и продажба само на електрически автомобили в Европа от 2033 г. През миналата година шефът на марката VW - Томас Шефер, нарече ДВГ „стара технология“, а обсъжданите синтетични горива - „нищо повече от ненужен шум“. И това въпреки факта, че една от водещите компании във VW Group - Porsche, участва активно в производството на синтетично гориво във фабрика в Чили.


Volkswagen


Други марки от концерна също следят отблизо как се развиват устойчивите горива. Bugatti дори обмисля проектирането на бензиностанции, които могат да се инсталират в дома на собственика и да пълнят автомобилите със синтетично гориво. Lamborghini вярва, че двигателят с вътрешно горене може да бъде спасен, като го накарат да работи с нещо различно от изкопаеми горива.

На свой ред, Bentley също проучва почти въглеродно неутрални горива. Базирана в Крю британска марка отложи с 3 години целта си да стане производител само на електромобили през 2030 г. По същия начин Ford вече не смята, че може да премине изцяло на електричество в Европа до 2030 г. Aston Martin наскоро също промени курса и ще продължи да произвежда автомобили с ДВГ през следващото десетилетие.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Реално ( преди 3 седмици )
    Ааа, извинете. 4-казанен бойлер от Викторианската епоха, който работи на принципа на взривове и пуши, дали е стара технология за 3-тото хилядолетие, в което сме и 3-тото десетилетие на 21-век, в който се намираме? Дали не требваше да сме на електромагнитна тяга, 1 (един) статор и 1 (един) ротор, задвижван от силови полета, преди два века още? Излишно да се отговаря.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дори да имам доброто желание да си взема ел кола, няма как да стане, в "селото" има едно зарядно с два маркуча, вярно че е на 100 метра и винаги има свободен кабел, но за да заредя трябват няколко часа - или трябва 12 посред нощ да отида да я откача или сутринта в 4ч да я закача. Ако си закачен без да ползваш ти начисляват такса.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Сметката е елементарна... Докато не се появи електромобил(20 -25к ) който може да минава 600-700км и се зарежда за макс 15мин. ....Никаква революция няма да има! Не може да очакваш хората да прегърнат идеята като им предлагаш какво...Коли от 100к нагоре които не покриват дори това изискване...
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Като цяло, бъдещето е на Ел. Автомобили, но почваме да говорим за него поне от 2035 година, не по рано, причините, не добре развита инфраструктура на зарядни станции и допълнително оптимизиране на технологията за батерии и тн.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Бай *** винаги гледа немците но те не са фактор
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    спират само тези които не могат
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И другите 2/3 от парите пак в двг ще отидат, но малко по късно.
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дизела умрЕ :D :D :D през 2067-*** обаче. Нямат избор да не се върнат към двг ако не искат да фалират. Другият път може да пробват да не се връзват на зелените пропагандисти сляпо.. ."Ще спираме ДВГ от 2030та "- ше спирате ама за да спреш нещо, друго трябва първо да тръгне и то доста добре. Още дълго ще си има ДВГ за ужас на електрофанатиците.
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не съм чел статията,но по заглавието очаквам пак да почнат да правят двигатели с "помпа- дюза":))
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ха-ха, ветропоказателите са статични устойства в сравнение с тези клоуни. Митето ЕлектроБустеров може и да плюе Тойота, но те поне са праволинейни и не се връткат по такъв безсрамен начин.