IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Триумф на носталгията: М55 влиза в серийно производство

Японският "muscle car" идва с двигатели от Honda и с относително разумна цена

Малката японска компания Mitsuoka е прочута не само в родината си със своите автомобили с носталгичен дизайн, базирани на модели на световни производители. През 2024 година гамата беше разширена с хечбека M55 с външен вид в стила на американските muscle cars - донор за петвратката стана настоящото поколение Honda Civic. През ноември компанията започна да приема поръчки за модела, чието производство беше ограничено до само 100 бройки.


Mitsuoka M55 1st Edition


Тогава моделът се предлагаше само в един вариант с 1.5 турбо двигател (182 к.с.) и CVT, дори не можеше да се избере цвета на автомобила. И въпреки това японците харесаха хечбека толкова много, че беше разграбен за малко повече от седмица, като доставките до клиентите ще започнат тази пролет. Сега Mitsuoka обяви началото на резервациите за новата партида от M55, този път от 250 бройки. Освен това вече има възможност за избор - моделът се предлага в две версии, три нива на оборудване, предвидени са и опции.

Пълното име на хечбека от миналогодишната дебютна серия е Mitsuoka M55 Zero Edition, а колите от текущата партида са Mitsuoka M55 1st Edition. Сега може да бъде поръчан не само чисто бензиновия вариант с 1.5 тубро двигателя, но и хибридна версия. Технологията, разбира се, е същата като на оригиналната Honda Civic за японския пазар. Системата включва 2-литров атмосферен двигател с мощност 141 к.с. и електромотор, развиващ 184 к.с. И в двете версии задвижването е на предните колела.


Mitsuoka M55 1st Edition


Що се отнася до дизайна, моделът има брони, радиаторна решетка и светлини собствено производство, а вратата на багажника опционално се предлага с оребрена облицовка. Дължината на M55 е 4735 мм, в сравнение с 4560 мм за обновената Honda Civic за Япония. Ширината е увеличена с 5 мм до 1805 мм. Височината и междуосието са останали същите - съответно 1415 и 2735 мм.

Цветовата палитра на Mitsuoka M55 1st Edition включва 10 варианта, включително ярко оранжеви нюанси (два) и червен металик. Някои цветове обаче се предлагат срещу допълнително заплащане. Интериорът на модела е идентичен с донора, с изключение на това, че е сменена емблемата и седалките са с различна тапицерия.


Mitsuoka M55 1st Edition


"Традиционният" хечбек се предлага в ниво оборудване LX, докато хибридът има две - LX и EX. Базовото включва 18-инчови джанти, мултимедия с 9-инчов таблет, климатроник, адаптивен круиз контрол и система за поддържане лентата на движение. При EX са добавени безжично зареждане за смартфон и панорамен люк.

Бензиновият Mitsuoka M55 1st Edition струва 7 568 000 йени (46 500 евро), а хибридът се продава за 8 118 000 или 8 427 100 йени (49 900 или 51 800 евро) в зависимост от нивото на оборудване. Първите клиенти ще получат автомобилите си в средата на следващата година.
 
 
Още снимки на модела - в галерията:


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Pystinqka ( преди 1 ден )
    Предница от Ланчия делта интеграли и добавка на задния прозорец " Сайдинг". За двигателя, всеки европейски дизел над 2000 кубика и 160,170 коня ще е по динамичен.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 1 ден )
    Додж в умален формат. Не знам какъв мъсъл кар може да бъде със 182 к.с. Явно японците си падат то Додж. В САЩ не вярвам някой да го купи.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 3 дни )
    Аз пък като я видях отпред и веднага се сетих за Делтона, Ланча Делта Интеграле. Абе колата като цяло е доста свежа и смела, определено се различава от масовата ширпотреба и то за добро. Най хубавото е че все пак остава един прекрасен и екстравагантен , но използваем и практичен седан.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Не мисля, че създателите са иска ли да имитират американски "масъл кар", по-скоро тази маска и фаровете са препратка към първа генерация на Акорд!