IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова хибридна технология прави Nissan Qashqai подобен на EV и по-евтин

Следващото поколение на e-Power получава 1,5-литров ДВГ и нов електромомотор

Nissan Qashqai претърпя значителен фейслифт в средата на живота си и технологично подобрение през 2024, но по-късно тази година популярният SUV ще получи следващата еволюция на уникалното хибридно задвижване на японската марка „e-Power“. То ще предложи по-ниски разход на гориво и на вредни емисии, както и по-добро изживяване от шофьора, категорични са от компанията.


Nissan Qashqai


Представен за първи път през 2022 година, Nissan Qashqai e-Power е различен от другите хибридни SUV, защото използва своя бензинов двигател единствено за генериране на енергия за литиево-йонна батерия. Тя от своя страна захранва електрическия мотор, който всъщност задвижва предните колела. Идеята е, че системата осигурява по-подобно на EV изживяване при шофиране, но без да е необходимо колата да се зарежда.

Най-новата версия на хибридната технология e-Power на Nissan ще направи своя дебют в Qashqai тази година и ще включва нов 1,5-литров бензинов двигател, плюс нов електрически задвижващ блок, който споделя основните компоненти с най-новите EV задвижвания на компанията.

Според Nissan, новият Qashqai e-Power ще се чувства още повече като електрическа кола за шофиране, както и ще бъде по-икономичен. Освен това намаленият шум и вибрациите ще подобрят поведението на автомобила. В същото време новата технология е с около 20% по-евтина, което ще позволи и по-ниска цена на крайния продукт

Според президента и главен изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, който напуска постовете си в компанията на 1 април, технологията e-Power от трето поколение ще позволи на компанията да постигне паритет на разходите между хибридни и чисто бензинови автомобили до 2026.

Обновеният Nissan Qashqai e-Power ще се произвежда в завода на марката в Съндърланд, заедно с новото трето поколение Nissan Leaf, което вече беше разкрито и трябва да влезе в производство преди края на годината. Следващият Nissan Juke, който идва през 2026, ще се произвежда в същия завод.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Mazda MX 30 ( преди 1 ден )
    Имаме Мазда мх 30 с ванкелов двигател, 80 % караме с ток от контакта и само на по-големи разстояния на бензин . Двигателя също зарежда батерия ама можем в градски условия само на ток .
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Предимствата са, че няма скоростна кутия и дърпа като електричка (щото си е електричка). Двигателят не би трябвало да се натоварва ако има достатъчно буфер в батерията, ама мисля, че няма затова е натоварен през цялото време. За мен не е логична технология. Е-волт бяха така, но имаха батерия да вървят и само на ток, а този няма.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 3 дни )
    Карах на една магистрала зад e-Power, не благодаря. Докато има заряд хвърчеше със 160, като падне батерията се прибиряаше в дясна лента със 100, докато я напомпа и после пак. Аз си карах с консистентни 140 и ми се налагаше постоянно да го изпреварвам... Ако ще е хибрит, Тойота или Рено, там поне знаеш че двигтеля е вързан към осите...
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    e-Power в момента е доста лаком за гориво, ако го сравним с хибридите на Рено и Тойота, при подобна мощност. 214 к.с e-Power харчи около 8.5 на 100 км, при около 5 л. на 100 км при Рено за 200 к.с. и около 6 л. за 300 к.с. Тази разлика не мисля че могат да я компенсират. Отделно доколкото знам, Нисан все още използват в хибрида CVT, което е скъпо за поддръжка, в сравнение с електромотора и многорежимната кутия който използват Рено.
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 9 ( преди 3 дни )
    Ах, как чудесно си описал какво означава думата "сноб". И да, съгласен съм, че Теслите се карат от сноби.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    N6 бърка ( преди 3 дни )
    Ми не. Теслата е за хора, които искат да подчертаят модерни разбирания и начин на живот. Съответно и стабилен доход. Нека има по нещо за всеки вкус, казвам аз.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    alienlab ( преди 3 дни )
    Цялата тая технология за няма 2 киловатчаса батерия... айде нема мужда!Подобна технология би била удобна, ако е "плъгин" с възможност за зареждане на станция и увеличаване на пробега в движение... с батерия за поне 150-200 км, иначе е майтап!
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Това не беше ли технология от Опел Ампера и Шевролет Волт от преди близо 20 години!?
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    До 4: Не манипулирай, Тесла е за слабоумци които не вземат предвид чудовищното обезценяване.
  • #5
    10 rate up comment 5 rate down comment
    бг смешки 2 ( преди 3 дни )
    за БГ пазар и условия Тесла не е опция според мен - аз лично не бих си взел такава кола у БГ ДА Я КАРАМ