Nissan е изправен пред сериозни финансови предизвикателства в наши дни, като те са толкова много, че това доведе до оставката на главния изпълнителен директор. Японската компания се бори да остане на повърхността, като един от начините за това е разширяване на предлагана гама. И скоро тя може да включи един отдавна забравен модел.
Името Primera направи изненадваща повторна поява сред заявките за търговски марки на множество пазари. Тя е подадена на 13 февруари, съобщава изданието EnhanceCars, според което има две обяснение за подобно решение. Възможно е Nissan просто защитава правата си върху старо название, но е по-вероятно японците да възкресят модела под нова форма.
Оригиналния Nissan Primera първоначално беше представен през 1990 като седан от средния клас за Япония и Европа. Той беше последван от второ поколение през 1996 и трето през 2001. Последната генерация, която привлече вниманието със своя странен дизайн и „футуристичен“ интериор, беше в производство до 2007, когато беше спряна, без да получи без пряк наследник.
През трите си поколения Primera се предлагаше в различни стилове на каросерията, включително седан с четири врати, лифтбек с пет врати и комби. Второто поколение на модела има и спортна история, след като записа участие в първенството на Великобритания за туристически автомобили (BTCC) през 1998 и 1999.
Primera се продава предимно в Япония, Европа и Обединеното кралство, докато в САЩ се предлагаше като Infiniti G20 от 1990 до 2002 , преди да бъде заменен от G35. На Стария континент се изправяше срещу конкуренти като VW Passat, Ford Mondeo, Opel Vectra, Mazda6, Toyota Avensis, Renault Laguna и Peugeot 406. Повечето от тези модели (с изключение на Passat) обаче бяха премахнати, след като SUV-тата започнаха да доминират.
Идеята за съживяване на Primera като седан с ДВГ изглежда сложна, особено в Европа, където седаните продължават да губят популярност. В същото време пускането на нов SUV няма смисъл, тъй като Nissan разполага Juke, Qashqai и X-Trail.
Затова и далеч по-вероятно изглежда, че Primera може да получи нов живот под формата на електрически седан, който да се конкурира с модели като Tesla Model 3, Mazda 6e или Volkswagen ID.7. В случая Nissan може да спести много пари, като използва за основа китайския Dongfeng Nissan N7.
Този ход би бил подобен на стратегията на Mazda с Mazda 6e, която е базирана на седана Deepal SL03, произведен от китайския партньор на Mazda - Changan. Електрическият 6e на Mazda ще бъде пуснат в Европа по-късно тази година, така че много вероятно е Nissan да подходи по същия начин.