IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Млад мексиканец ще спасява Nissan

Освен досегашният шеф от компанията си тръгват още двама ръководители

Изпълнителният директор на Nissan - Макото Учида, ще напусне поста на 1 април и ще предаде поста си на Иван Еспиноса, който в момента е главен директор по планирането в японския производител, съобщават от компанията.


Макото Учида

Макото Учида напуска компанията, след като не успя да я стабилизира.

Освен това техническият и изпълнителен директор Кунио Накагуро и мениджърът на веригата за производство и доставки Хидеюки Сакамото ще напуснат позициите си, а на техните места вече са назначени други специалисти от ръководството на Nissan.

Учида беше принуден да подаде оставка, след като беше под натиск, след като печалбите на Nissan се влошиха и преговорите за сливане с Honda се провалиха. Назначаването на Еспиноса може да позволи тези преговори да бъдат възобновени или да отвори вратата за инвестиции от друг партньор, коментира агенция Reuters.


Иван Еспиноса Nissan


Мексиканецът Иван Еспиноса работи в Nissan от 2003. Той ръководи планирането и развитието на моделната гама и също така участва в глобалната стратегия. Еспиноса изпълнява сегашната си роля от април 2024, като я приема като част от реорганизация, насочена към ускоряване на прехода на компанията към електрически превозни средства.

Новият шеф на Nissan е едва 46-годишен, като е доста по-млад от повечето топ-мениджъри в компанията. Той има инженерно образование, като в последно време отговаряше за налагането на новите модели на Nissan и Infiniti по цял свят с акцент върху електричеството. Пред него стоят трудни задачи, сред които са намирането на нов инвеститор, модернизиране на моделната гама и увеличаване на продажбите на места, където марката сериозно изостава от конкурентите.

Вече стана ясно, че Honda ще се съгласи на нови преговори с Nissan за сливане в един автомобилен концерн, ако главният изпълнителен директор на последния Макото Учида подаде оставка. Преди това двете компании официално обявиха, че са се отказали от плановете си за сливане в един автомобилен концерн, който би струвал 60 милиарда долара. Проблемът беше, че Nissan не иска да бъде дъщерно дружество на Honda, а да остане независим производител, но твърде вероятно е тази позиция да се промени.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От всичко видяно - ясно е - Нисан са никой и всички решения и т.н. "идеи" и прочие идват директно от Рено
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    мексиканец ще спасява японска марка, на която италянците й ***** майката на цялата суверенност и същност.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 8,тя самата оризарска държава е замустачена и нищо не може да направи освен да съсипва компаниите. Нисан бе 1 и изпревари и Трошльота в света и тогава скалъпиха шапка на Карлос Госн.След него Нисан е в упадък и скоро пътя му ще завърши там където му е мястото в забвението на историята.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На дъщерна компания, в която ще се превърнат след сделката с Хонда, не им трябва CEO а продуктов мениджър, и точно такъв са си сложили начело. Бяха водеща компания в алианса с Рено, и не им беше ок, сега със сигурност няма да водят, който и да ги купи. Решенията ще се взимат някъде извън централата им.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нисан имат традиции и добри оффроуд модели по цял свят. Японската държава няма да допусне фалит. Сделката за мен в сигурна.
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И България все млади мерижейни я спасяват, то не бяха мадридски, то не бяха харвардски.... И нисан толкова ще го спасят.
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "налагането на новите модели на Nissan и Infiniti по цял свят с акцент върху електричеството" => Е, ми значи и занапред няма да ги бъде: "събратята" от Рьоно стоплиха, че жицата не е бъдещето и се връщат към К9К в Меган-а, а тея ще ми се възраждат с електрокари - вЕрно ли останаха мериНДЖЕи, които си мислят, че се намират още достатъчно балъцi (тире купувачи), които да генерират достатъчно продажби и оттам печалба (само) от електрокари. Успех на Иван-чо!
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сигурен съм, че контрабасите са станали враг номер 1 на японската проглокатура оттогава!
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    :)))) ( преди 3 месеца )
    Нищо, този ще офейка в куфар от контрабас... Ще има да търсят втори Карлос Гон, ама май няма да намерят.
  • #3
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сложили са чужденец, за да могат да го арестуват след 2 месеца и да обвинят него за провала.