IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридна система ускорила разрива между Honda и Nissan

Застрашената компания е трябвало да се откаже от технологията e-Power

Honda и Nissan прекратиха преговорите за сливане миналата седмица, по-малко от два месеца след като се споразумяха да проучат плановете за нова холдингова компания, която да стартира през 2026. Твърди се, че основната причина за разрива между двата японския производителя е настояването на Honda иска да направи Nissan дъщерно дружество, но се оказва, че има и друг голям проблем, които е довел до прекратяване на разговорите.


Nissan e-Power


Според The Japan News (англоезичният раздел на японския вестник Yomiuri Shimbun), от Honda се поискали Nissan да се откаже от хибридното си задвижване, тоест да изостави технологията e-Power и вместо това да приеме хибридната система на Honda. Това предложение не е било прието и допълнително е задълбочило различията между двете компании.

В момента Nissan продължава подготвя трето поколение на e-Power, като новата електрифицирана система ще бъде с 20% по-ефективно от първото, което излезе още през 2016. Освен това се предвижда тя да бъде с 15% по-икономична от текущата система от второ поколение. Идеята е с нейна помощ Nissan има за цел да намали разходите с 20% в сравнение с първоначалната система, дебютирала при компактния хечбек Note.


Nissan e-Power


Трябва да се отбележи, че e-Power не е конвенционална хибридна система. Въпреки че комбинира двигател с вътрешно горене с електромотор, самият ДВГ не е механично свързан с колелата. Бензиновият агрегат действа като генератор и захранва батерия, която използва енергията за захранване на електрическия мотор. Следователно Nissan казва, че автомобилите с e-Power се държат като електромобили.

След появата на Note e-Power няколко други модела получиха хибридна технология, включително кросоувърите Kicks, Qashqai, X-Trail и седана Sylphy в Китай. Mazda има подобна настройка за хибрида MX-30, но вместо това генераторът се състои от роторен двигател.


Honda HR-V e:HEV


В същото време и Honda напредва със собствената си хибридна система. Наскоро компанията анонсира новия e:HEV, базиран на 1,5- и 2,0-литрови бензинови двигатели с директно впръскване, работещи по цикъла на Аткинсън. Honda обяви 10% увеличение на икономията на гориво за хибридите с по-големия бензинов двигател, които в същото време ще бъде по-лек от сега използвания в хибридите на марката.

Компанията пресмята, че производствените разходи на хибридите от следващо поколение ще спаднат с до 50% до 2027 в сравнение с еквивалентния модел, пуснат на пазара през 2018. Honda вече е намалила 25% от разходите за Accord Hybrid, продаван в Северна Америка, спрямо еквивалентния автомобил от 2018.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    ePower няма нищо общо с GM. Системата на GM беше много сложна и можеше да работи във всички известни ни режими: като генератор; смесено задвижване на колелата; задвижване само с ДВГ; задвижване само с ел. мотор. Освен това беше доста по-икономична от на Нисан. Реално я изоставиха, защото водяха, че от хибриди няма смисъл. Ако бяха продължили да я разработват, можеше да напредне доста.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И двете хибридни системи са лоши, но тази на Нисан е повече от лоша - инженерите, които са я проектирали, са за психиятрията, защото това не е просто некадърност, а халюцинации. 10-11/100 на магистрала с не повече от 120 км/ч.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Удавниците се събраха. Приятно потъване.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Jm2 ( преди 1 месец )
    Двигател, работещ по цикъла на Аткинсън е много икономичен, но за директно задвижване не става - ускорението от 0 ди 100 ще е 10 минути. Така че въпросът е принципен - ако си по Аткинсън, тогава само през батерията, ако искаш директно задвижване - тогава по Ото.
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На Хонда е по-добрата и икономична система, жалко Нисан можеше да се възползват.
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рено също отказаха дебилната технология ePower, Нисан я откраднаха от GM и прекопираха Chevrolet Bolt/Opel Ampera, без въобще да отчетат провала на американците Сега им е криво, ама как захранваш мощен електродвигател с малка батерия, която постоянно помпаш с ДВГ в изцяло генераторен режим