Honda и Nissan прекратиха преговорите за сливане миналата седмица, по-малко от два месеца след като се споразумяха да проучат плановете за нова холдингова компания, която да стартира през 2026. Твърди се, че основната причина за разрива между двата японския производителя е настояването на Honda иска да направи Nissan дъщерно дружество, но се оказва, че има и друг голям проблем, които е довел до прекратяване на разговорите.
Според The Japan News (англоезичният раздел на японския вестник Yomiuri Shimbun), от Honda се поискали Nissan да се откаже от хибридното си задвижване, тоест да изостави технологията e-Power и вместо това да приеме хибридната система на Honda. Това предложение не е било прието и допълнително е задълбочило различията между двете компании.
В момента Nissan продължава подготвя трето поколение на e-Power, като новата електрифицирана система ще бъде с 20% по-ефективно от първото, което излезе още през 2016. Освен това се предвижда тя да бъде с 15% по-икономична от текущата система от второ поколение. Идеята е с нейна помощ Nissan има за цел да намали разходите с 20% в сравнение с първоначалната система, дебютирала при компактния хечбек Note.
Трябва да се отбележи, че e-Power не е конвенционална хибридна система. Въпреки че комбинира двигател с вътрешно горене с електромотор, самият ДВГ не е механично свързан с колелата. Бензиновият агрегат действа като генератор и захранва батерия, която използва енергията за захранване на електрическия мотор. Следователно Nissan казва, че автомобилите с e-Power се държат като електромобили.
След появата на Note e-Power няколко други модела получиха хибридна технология, включително кросоувърите Kicks, Qashqai, X-Trail и седана Sylphy в Китай. Mazda има подобна настройка за хибрида MX-30, но вместо това генераторът се състои от роторен двигател.
В същото време и Honda напредва със собствената си хибридна система. Наскоро компанията анонсира новия e:HEV, базиран на 1,5- и 2,0-литрови бензинови двигатели с директно впръскване, работещи по цикъла на Аткинсън. Honda обяви 10% увеличение на икономията на гориво за хибридите с по-големия бензинов двигател, които в същото време ще бъде по-лек от сега използвания в хибридите на марката.
Компанията пресмята, че производствените разходи на хибридите от следващо поколение ще спаднат с до 50% до 2027 в сравнение с еквивалентния модел, пуснат на пазара през 2018. Honda вече е намалила 25% от разходите за Accord Hybrid, продаван в Северна Америка, спрямо еквивалентния автомобил от 2018.