IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Съдбата на Nissan пак опря до Renault

Французите решават дали Foxconn да бъде спасителят за японския гигант

Бъдещето на закъсалия гигант Nissan отново ще бъде решено от Renault - партньора, от който японците направиха всичко възможно да се откъснат в последните шест години. Днес Nissan и Honda окончателно обявиха, че плановете за алианс или сливане са изоставени, и сега единствената реалистична надежда за оцеляването на Nissan е свързана с тайванската Hon Hai Precision - производителя на iPhone за Apple, по-известна с името Foxconn.
 
   
Renault Nissan
  
   
Късно в сряда представители на Hon Hai са потвърдили, че желаят да изкупят дела на Renault в японския гигант. Френската компания е най-големият акционер в Nissan, с 36% дял, и отдавна е заявила, че е склонна да се раздели с поне 21% от тях. Сега обаче всичко опира до надценката, която Renault ще търси за акциите си. Добре осведомени източници от централата на французите твърдят, че шефовете на Renault ще се опитат да извлекат максимума във финансово отношение, което може да доведе до осуетяване и на преговорите с Hon Hai.

Renault се превърна в най-големия акционер в Nissan преди две десетилетия, когато Карлос Гон отърва японския производител от банкрут. След това обаче французите бяха обвинявани, че живеят на гърба на азиатския си партньор, който ги превъзхождаше в пъти като обеми, оборот и печалби. Накрая група висши мениджъри в Nissan, подкрепени от японското икономическо министерство, организираха заговор срещу Карлос Гон и в крайна сметка договориха края на дотогавашния алианс Renault-Nissan. Оттогава обаче Renault тръгна нагоре, докато Nissan се срина, и неотдавна френската компания дори изпревари по пазарна капитализация японската.
  
  
Foxconn, Foxtron
  
     
Междувременно Bloomberg съобщи, позававайки се на шефа на Foxconn Лю Януей, че тайванската компания няма амбиции да придобие изцяло Nissan, а по-скоро си представя партньорство, скрепено с откупуването единствено на дела на Renault. Според Лиу преговорите с французите вече са започнали.

Hon Hai / Foxconn се прочу като компанията, на която Apple възлага производството на своя iPhone. В последните години обаче тайванците навлязоха сериозно и в автомобилния сектор, и дори вече продават няколко електрически модела под марката Foxtron.
 
   

 

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Разочарован! ( преди 1 месец )
    Кола за 70 000 и се разтропа и скърца след шестия месец. Ако продължават така скоро ще останат само една марка в историята.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Именно, тук в Европа освен Кашкай на практика нямат нещо забележително. Може би и за кифлите Juke. В САЩ имат повече модели и продажби, но не на нивото, което им трябва. Отделно са проблемите им с качеството, особено с Jatco-то. Яд ме е на тях, че са с потенциал за много повече, но някак си не могат да го оползотворят и все ги влече към фалита.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Момче, неграмотен си! Няма главни и малки букви, няма пунктуация, а без тях трудно можеш да споделиш мислите си. Повечко чети и учи и не се упражнявай по такива сложни теми.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Какво имат ( преди 1 месец )
    Не съм фен особен на Нисан. Обаче! За Щатите имат Pathfinder, нов Murano и Armada/Patrol вече седма генерация. Освен споменатият Rogue. При седаните Versa е един от най-продаваните, макар и евтин. Също и Altima. Аз лично не бих продал дела си в Нисан! Бих ги изкупил изцяло като фалират и бих взел горните СУВ под нова марка.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе, малко е пресилено да кажеш, че Нисан нямали нищо при положение, че в Европа, Кашкай е един от практическите основатели на СУВ сегмента и продължава да се продава добре, а в САЩ, Роуг е сред най-продаваните коли изобщо.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Нисан в последно време са драма като сапунен сериал. Да почнат да правят коли отново, а и да вземат да си вдигнат качеството, че скоро съвсем никой няма да ги иска.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какъв игант е Нисан? Аз не си спомням, да са били големи! Какво правят Нисан в моемтна? Остана им само Z-ката, дето да е единствения "Нисан от Нисан", а не някаква френска кола. Смешното беше, че Мерцедес имаха пикап, на базата на Нисан Навара, тоя нисан беше известен още като Реноя Аляскан, както и Дофенг Рюики. Какво е останало от Нисан, че да ги спасяват? Освен, ако не направят нова Примера, която да се мери с Акорд, Камри и 6-цата на Мазда, само някаква магия ще ги спаси. Нов GT-R?
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    на мястото на франсетата бих оставил жълтите маймуни да си направят сепуко и да си отидат с чест от авномобилния свят а карлос гон бих го изпратил в ролята на кайшаку - японски kaishaku като целта на ритуала е както да облекчи продължителните мъки до смъртта на извършващия сеппуку така и да спести на кайшакунина и другите свидетели на церемонията неизбежните ужасяващи смъртни викове