IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan влезе в режим "паника"

Обещаният "спасителен" нов SUV май ще се окаже просто Mitsubishi със сменена емблема

Шефовете на Nissan все повече изглеждат изпаднали в "режим паника", както пророкува бившият им шеф Карлос Гон още преди месец. Два дни след като спасителното сливане с Honda пропадна окончателно (провалено, както отбелязва InsideEVs, от "прекомерната гордост" на Nissan), шефовете на компанията представиха плановете си за съживяване на бизнеса. Те предвиждат лансирането на шест нови модела през следващите две години, плюс масови съкращения на работна ръка и орязване на други разходи.
  
   
Nissan, Mitsubishi Outlander, X-Trail PHEV
Обещаният нов плъг-ин хибриден X-Trail поразително прилича на съществуващия Mitsubishi Outlander PHEV
  
     
Вглеждането в детайлите на плана обаче не вдъхва особен оптимизъм. От шестте нови модела два са електромобили в ниските ценови сегменти, с минимален марж на печалба, други два са модели, популярни само в Азия (миниван и миниатюрен "кей кар"), и само два са SUV автомобили в най-доходните и конкурентни сегменти на пазара - нова плъг-ин хибридна версия на X-Trail/Rogue, и актуализация на сегашния хибриден Rogue e-Power. Плъг-ин хибридът действително би могъл да отвори за Nissan някои пазари, от които марката се самоизключи в последните години. Има само един проблем: ако се съди по затъмненото изображение на бъдещите модели, показано от японците, този бъдещ X-Trail PHEV изобщо няма да бъде Nissan, а само... Mitsubishi Outlander със сменена емблема. Outlander и актуалният X-Trail действително са на една и съща платформа, но бяха разработени поотделно, с различни настройки, компоненти и дизайн. Сега явно острият недостиг на средства е принудил японците да вземат наготово колата на побратимената си компания.
 
   
Nissan, нови модели 2025-2026

Другите новости също не звучат прекалено перспективно: следващо поколение на все по-малко търсения електрически Leaf, нов малък електрически хечбек за Европа (вероятно наследник на Micra, на платформата на новото Renault 5 E-Tech),  фейслифт на един от "кей кар" моделите за японския пазар и накрая голям миниван, който също ще се предлага основно в Япония. Nissan представи като предстоящ и електрическия седан N7, но той всъщност вече се продава в Китай.

Междувременно анализаторите продължават да коментират защо е пропаднала сделката с Honda, която се ползваше с активната подкрепа на могъщото японско министерство на икономиката. Според Reuters основната причина за провала е гордостта на шефовете на Nissan, които категорично отказали да се превърнат в дъщерна компания на Honda. Източници от Honda пък разкриват, че били шокирани колко бавно се вземат решенията в Nissan. "Това е проблем на мениджмънта", смята Джули Буут от Pelham Smithers Associates. 

"Те тотално надценяват своята позиция и стойността на бранда си, както и собствената си способност да преобърнат тенденцията и да спасят бизнеса". Японското правителство също няма реалистична представа какво се случва в автомобилната индустрия, смята Буут. Сега последната надежда за Nissan остава стратегическа инвестиция от страна на тайванската Foxconn, прочута като производителя на iPhone за Apple. Поделението за електромобили на Foxconn се ръководи от бивш шеф в Nissan, а компанията е вече голям инвеститор в японската икономика чрез дела си в електронния гигант Sharp.


 

 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 12,държавата се намесва само когато заплатите на шефовете са големи и им завиждат,тип Карлос Госн,как го натопиха.След неговата златна ера за Нисан,настъпиха упадък и кошмари,като нещата отиват на това което бе 1998-99г.,дори и историята ще ги забрави бързо,бързо.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 11,те през 1999г. така го бяха окършили,че Рено им хвърли пояса и ги вдигна,а Нисан от врабче си помисли,че е орел,а то се оказва че са колибри. Няма как да си партньор при положение,че си губещ. В такива моменти слушаш кво ти казва по-силния.В нашата територия сме по същия начин слушаме по-силния,за тва сме на това дередже.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 4,те и това не могат,Рено им правеха двг-тата.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 2,Ако не бе минал през Рено,Нисан щеше да е забравен отдавна,за 26 години от Нисан нямаше и да го споменават в историята,щеше да е прах и пепел.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    После Рено им били виновни, Рено искали да си партнират с китайското Волво, Нисан искали свободата си И като я получиха се оказа, че без евтините разработки на Рено са гола вода, Рено още си продават HR двигателите, а независими е-Power модели на японците, никой не ги иска
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    При разни сътрудничества и обединения едни печелят, други губят. Примери много...Обикновено, когато една компания се лута и "лашка" между други, накрая, за добро или лошо, свършва в Китай или Индия. Примери много...
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    JTDm ( преди 4 седмици )
    Nissan се нуждае от голям добър красив SUV, не по скъп от Honda Pilot, Toyota Highlander на поне конглокентна цена. Малка икономична кола, която да сбие Dacia, като базова.Няма да мине без икономии, само че не трябва да са по колата, а отгоре от мултимилионните бонусчета на шефченцата и директорчета. Надолу за работната ръка в морален аспект дано потърсят помощ от правителството, срещу % от печалбите след добра година на пазара. Няма да мине без помощ.И да спрат с дизайн тип Jukе.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    JTDM ( преди 4 седмици )
    Отдръпването на Nissan от сделката е логично. Хората търсят партньори, не господари. Renault периода им беше достатъчен. Honda се съгласиха на сливане в партньорство, но подготвят документите за поглъщане на Nissan и реално бранда и всичко негово да стане собственост на Honda. Лукава корпоративна цел. Разбира се Nissan ще се отдръпнат. Трудно някой ще помогне на съперник, малко или много всички брандове там са конглокенция, къде в Япония, къде из света..
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    R ( преди 4 седмици )
    1,5 три цилиндъра макар че работи като генератор само ми се вижда несериозно
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Кашкая миналата година идваше 70к с всички екстри когато си го взех, Спортиджа дори няма хед ъп дисплей а след фейслифта с подобна комплектовка ще мине 100к както се случи с Тусона.